ochtendslaapje

Hallo!



Ik neem aan dat deze vraag al wel eens gesteld is, maar ik zie hem nergens terug, dus stel ik hem weer!



Mijn zoontje is nu bijna anderhalf jaar. Hij slaapt nog altijd van 10 tot 12 én van 14 tot 16. Ik merk nu dat hij vaak van 14 tot 16 uur niet meer slaapt, maar gewoon in bed “praat” of huilt omdat hij er uit wil. Misschien omdat hij te veel slaapt of zo?



Mijn vraag is nu, tot wanneer hebben jullie je kind s’ochtends laten slapen? Ik weet dat het voor ieder kind verschillend is, maar het is wel fijn een richtlijn te hebben!



Groetjes, Eveline.

ik denk dat jan rond de anderhalf jaar was dat hij nog 1 keer op een dag sliep.

en dan sliep hij aan het begin van de middag zo’n anderhalf uur.

heel soms dat hij rond 5 uur ineens op de bank in slaap viel.

maardan maakte ik hem na een half uur wakker

Van mijn jongste zoon kon ik de aantekening niet vinden, maar mijn oudste zoon sliep vanaf 64 weken alleen nog maar 's middags en ging na het afschaffen van het ochtenddutje 's avonds wel een uurtje eerder naar bed.

Thijmen is nu 21 maanden en hij slaapt sinds een paar weekjes alleen nog maar 's middags, voorheen rond 10 uur, maar dan wilde hij rond 3 uur/4 uur niet meer, dan maar de ochtend overslaan en alleen maar 's middags. Nu rond 1 uur en is rond 3 uur/half 4 wakker.

hoi nou mijn zoontje is 2 en een half

en hij slaapt ook nog veel

maar dat komt omdat ook nog eens is

gebleken dat hij de ziekte van pfeifer had

dus dat duurt wel even

hai, wessel slaapt nu nog van 11.00 tot 12.30 uur en dan weer om 15.30 tot 16.30 -17.00 uur. EN gaat dan weer om 19.30 na bed en slaapt tot

'smorgens 8.30 uur.



groet anita

denk dat je het beste naar je eigen zoontje kunt luisteren. Aan je verhaal te horen is hij er aan toe om een slaapje in te leveren… Probeer hem eens 's ochtends wakker te houden,en pas na de boterham in bed te leggen…



Ik kan je nu het ritme van lucas op die leeftijd geven, maaar dat heeft volgens mij geen zin, hij week af van al zijn leeftijdsgenootjes, en sliep heel veel… nu, en hij is nu 3.5 slaapt ie af en toe nog 'smiddags… niet altijd meer, maar zo af en toe, zegge drie keer in de week ofzo… ligt aan zijn humeurtje

Kars doet sinds hij 8 maanden is nog maar één slaapje, meestal is dat maar een uurtje. En 's avonds ligt hij er dan pas 6 uur na zijn middagslaapje weer in.

Dus stel dat hij 's ochtends om 8 uur wakker is geworden, dan gaat hij 's middags tussen 13:00 en 13:30 slapen, om 14:30 is hij dan wakker en slaapt 's avonds pas weer om 20:30.



Rond 7 maanden zaten wij ook in zo’n overgangsfase. Hij ging dan aan het eind van de ochtend slapen en sliep dan niet lang genoeg om het de rest van de dag zonder slaapje te doen. Toen ben ik het af en toe gaan rekken door met hem te gaan fietsen, boterhammetje eten of samen een huishoudelijk klusje doen waardoor hij zich nog even goed vermaakte. Soms lukte het, maar af en toe ook niet en dan viel hij tijdens het avondeten in zijn kinderstoel in slaap hihi!



Mijn ervaring is dus dat ze vanzelf in het ritme van één slaapje komen, ook al lijkt dat er in eerste instantie niet op. En dan kan het ook nog zijn dat ze even niet zo lekker in hun vel zitten, zoals Kars de afgelopen dagen had. Toen deed hij opeens een middagslaapje van 3 uur en wilde rond etenstijd dan ook nog even tukken. Het leek wel een soort winterslaap! hihi



Succes!