Ochtendfles is drama aan het worden

Hopenlijk hebben jullie wat tips?



Sochtends word ons ventje standaard mooi op tijd wakker van de honger, maar sinds paar dagen gaat die eerste fles steeds moeilijker.

Hij heeft duidelijk honger, maar als ik hem de fles geef gaat ie ermee spelen in zn mond, houd zn mond open, kauwt op de speen enz. Als ik de speen eruit haal gaat ie gillen omdat ie honger heeft. Speen er weer in, hoop gewurm met zn lichaampje, hij gaat het hele bed door pfff, enz. Uieindelijk gaat de fles wel bijna leeg met steeds kleine slokjes tussendoor, maar het is ondertussen zowat onmogelijk :frowning:



Iemand nog tips of is dit een bekende leeftijd/sprongetje?

is het alleen met de ochtend fles?

misschien heeft hij wel last van spruw?

Tis alleen de ochtendfles :frowning:

Nee spruw heeft ie niet, we hebben net even gekeken :thumbup:

Ik zat eerst aan tandjes te denken…maar als ie er verder geen last van heeft, is dat t ook niet natuurlijk.



Krijgt ie t wel goed uit de speen?

Ja volgens mij wel, de andere flessen heeft ie het niet tot heel weinig mee :think:

Misschien moet ie er nog aan wennen qua ritme ofzo? Hij wordt namelijk wel wakker van de honger maar als ik dan de fles aanbied wil die eigenlijk slapen, heel vaag… :eh:

Sanne deed het rond die leeftijd ook, maar dan bij de middagvoeding. Zij had toen last van krampjes. Vlak na de voeding (soms ook tijdens) zat ze de broek vol te poepen en daarna was het over.

Welke maat speen heeft hij nu op de fles? Djenno wilde na een tijdje namelijk liever speentje 2 ipv 1. Met speentje 1 komt er veel minder voeding uit de fles en Djenno vond het op een gegeven moment wel welletjes en wilde nu wel eens wat sneller drinken en dus meer voeding. Resultaat: hij begon ook te spelen met de speen, toen speentje 2 geprobeerd en dit ging perfect.

Hij zit nu op speentje 2 al vanaf de geboorte, want 1 vond hij meteen al niks en ging die bij slapen :mrgreen:

3 willen we eigenlijk nog niet proberen omdat het dan inderdaad sneller gaat en ze minder snel verzadigd zijn en hij is al zo’n hongerlap :smiley:

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met verzadiging. Als hij sneller drinkt wil dat toch niet zeggen dat hij minder verzadigd zal zijn?

Hier heeft overstap van speen 2 naar 3 geholpen iig. Succes !

Het klopt wel wat Theemuts zegt, als ze sneller drinken dan geeft hun lichaampje nog niet het signaal af dat ze vol zitten terwijl de fles allang op is. Meestal duurt het een kwartier voordat het lichaam dit seintje geeft naar de hersenen.

Je baby heeft dus nog het honger’gevoel’ (instinctief) terwijl het eigenlijk wel al genoeg gegeten heeft. Als het langer duurt voor de voeding op is dan heeft de baby geen hongergevoel meer na het flesje dus…



eh… snap je het een beetje?? :think: Ik lees het zo terug en klinkt allemaal ingewikkeld hihihi :oops:

Ow, zo !! Dank je wel muissie !!

Nog 1 vraagje: Is er na 15 minuten dan wel het “gevoel” dat er genoeg gegeten is?

Over het algemeen hebben de meeste baby’s na een kwartier a twintig minuten wel een verzadigd gevoel, mits ze niet te weinig voeding krijgen uiteraard. Je kunt 150cc per kilo lichaamsgewicht aanhouden. Er zijn echter altijd baby’s die echt onverzadigbaar zijn en altijd meer willen. Daar heb je dan weer speciale voeding voor hongerige baby’s voor. Deze geeft een voller gevoel terwijl je baby niet te veel voeding binnenkrijgt.



Goh, ik ben wel van de lange verhalen he??? hahaha :mrgreen:

Hier hetzelfde probleem… :frowning: Onze kleinde meid krijgt om 23.00 uur de laatste fles en om 5.30 uur weer. Ze is dan net goed wakker maar de fles drinkt ze dan heel slecht, soms drinkt ze maar 70 ml maar daar zijn we dan ruim 30 minuten mee bezig. Ze speelt gewoon de hele tijd met de speen en zuigt er amper aan… Ze krijgt momenteel 5 voedingen per dag van 120 ml (en dan 4 schepjes)



Ze heeft vanaf het begin een standenspeen gehad en ze krijgt nu de voeding op stand 2. We hebben al geprobeerd om de ochtendvoeding op stand 3 te geven maar dat helpt ook niet. Bij de andere voedingen hebben we geen probleem. Je zou toch zeggen dat ze om 5.30 uur toch best honger zou hebben…



Heeft iemand tips??



groetjes Ellen

Die van mij wil ook niet altijd 's ochtends zijn flesje leegdrinken. Zijn overige voedingen drinkt hij nu wel goed op dus ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Als hij tussendoor nog honger heeft krijgt hij gewoon dat beetje wat hij 's ochtends niet heeft gegeten.

Ikzelf ben ook niet echt een ontbijter. Ik moet er niet aan denken als ik net wakker ben om al te moeten eten. Misschien heeft hij het wel van mij hihi :wink:

He Ellen, misschien is het een idee om de laatste fles eerder te geven?



Heel vreemd hier, wij hebben al maanden een meisje die om 21.30 uur de laatste fles kreeg en die sliep tot een uur of 4 a 5 en nu hebben we haar een paar keer de fles gegeven om 19.30 uur en slaapt ze tot 6 a 1/2 7 !?! :shock: :shock: :think: :lol:

Hoi TeeM,



We hebben gisteravond de fles van 23.00 uur om 22.30 uur gegeven, maar vanochtend heeft ze de fles weer heel slecht gedronken… :? Denk je dat ik hem anders nog een half uurtje naar voren moet halen?? De fles daarvoor krijgt ze om 18.00 uur… Dus kan hem hooguit vervroegen naar 22.00 uur!



groetjes Ellen

Hi Ellen,



Ja, daar zou ik denk ik voor kiezen, 22 uur is ook een mooie tijd.

Kan je er zelf ook lekker induiken daarna !



Ben heel benieuwd wat je doet en naar de afloop…post je m ffies?



Groet

T

hier dat probeem met de avond

is het misschien mogelijk dat hij in de ochtend niet zo een goede zuigreflex heeft er is mij verteld dat een baby zijn zuigreflex steeds minder wordt. misschien alleen de ochtend speen 3 proberen.

ik heb vanavond ook een ander speen gepakt (fles) omdat ze weer moeilijk begon te doen wat jij ook schrijft en toen dronk ze hem zo in een tuig leeg.



succes er mee

Ik heb haar nu de afgelopen 2 avonden de fles om 22.00 uur gegeven en nu gaat het drinken 's ochtends beter!! Tot mijn grote verbazing slaapt ze nu ook van 22.45 uur tot 6.30 uur door… Wat een heerlijkheid!!

De ochtendvoeding geven we nu inderdaad wel op stand 3 want anders drinkt ze nog heel weinig.



Even een andere vraag hoelang doet jullie kindje over de fles?? Wij zijn namelijk 45 minuten bezig… De kinderarts vond dat beter aangezien ze een behoorljike zuigbehoefte heeft. Maar ondertussen vind ik het af en toe best vervelend dat ze er zo lang over doet… 30 minuten lijkt me normaler!