Ik geef momenteel (nog) borstvoeding, maar eigenlijk ben ik het nu al beu :oops: . Als onze kleine meid wakker is wil ze nagenoeg continu aan de borst, vrijwel elk uur. Het is niet alleen maar sabbelen/liggen, maar ze drinkt ook echt. Nou slaapt ze vooral 's middags veel, en de nachten gaan ook redelijk (1 a 2x eruit voor voeding), maar de hele ochtend en de hele avond tot we gaan slapen hangt ze dus aan mijn borst waardoor ik geen kant op kan :roll: . Als ze haar zin niet krijgt jammert ze en is dit dan ook de enige manier om haar stil te krijgen.
Ik weet dat ze nog klein is, en ik niet mag verwachten dat er al een ritme is, maar zo voel ik me erg gebonden aan huis. Soms twijfel ik of ik wel genoeg voeding heb, maar regelmatig beperkt ze zich maar tot 1 borst dus dan zal dat nog wel mee vallen. Vinden jullie dat ik het moet gaan rekken? Of had jullie kindje dit ook? Dit is nu al vanaf dag 1 het geval en nu, bijna 3 weken later blijft haar ‘ritme’ hetzelfde. Qua gewicht komt ze veel aan, dus het lijkt nogal een veelvraatje :mrgreen:
Is het geen zuigbehoefte? Slikt ze Veel na de voeding komt er veel voeding terug kan zijn als ze pijn heeft (maagzuur ) dat ze daarom veel wilt drinken
In het begin clusterde mijn dochtertje vooral 's avonds. Dan zat ik van 18.00-21.00u met haar aan de borst. Dat was enorm vermoeiend weet ik nog wel. Maar volgens mij werd dat minder toen ze ongeveer 8 weken was.
En ze dronk overdag ook wel vaker als om de 3 uur. En ik liet het toe. Het was goed om de productie op gang te krijgen. Er komt vanzelf regelmaat in.
Maar goed in kon dit prima doen, omdat Ilse mijn eerste kindje is. Jij hebt nog een kindje rondlopen en ik snap dat het dan lastiger is.
Ja, ze komt bij mij ook vaker dan om de 3 uur. er kan soms makkelijke 3 of 3,5uur tussen zitten, maar dat compenseert ze weer door daarna elk uur te willen :roll: . Ik laat het nu allemaal maar toe, ook dat borsthangen omdat ze moeilijk te troosten is anders. Maar eigenlijk wil ik dit niet nog weken volhouden…ik hoop dat het langzaam minder wordt.
Karin, als het inderdaad zuigbehoefte is (zou best kunnen natuurlijk), hoe doe ik dat dan als ik geen speentje wil geven. Mijn tepel ‘lenen’ dan toch maar :mrgreen: Zuigbehoefte wordt toch hoop ik ook vanzelf minder??