obstipatie?

Ik vermoed dat onze kleine man van 4 maanden obstipatie heeft…

Hij krijgt voornamelijk borstvoeding, maar omdat ik niet meer genoeg had en hij erg hongerig is zijn we met 1 fles per dag begonnen.

Zaterdag van voeding gewisseld en sindsdien heeft hij alleen maandagochtend nog een beetje gepoept, verder niets.

Hij is zondag ook gestopt met de kuur (7 dagen antibiotica kuur gehad) en daar had hij telkens behoorlijk diarree van.

Nu veel windjes en af en toe krijsen uit het niets… dus ik vermoed het.

Zal dat aan de voeding liggen, of juist omdat hij zoveel diarree heeft gehad nu even helemaal leeg geweest ofzo?

Morgen contact met de kinderarts, dus leg het dan ook voor, maar vroeg me af of er hier iemand ervaring mee heeft gehad?

Twijfel ook om te beginnen met lactulose, dat mag hij al wel…

Het kan best aan de fles liggen. Onze kindjes poepen ook niet heel goed. Zoonlief poepte een keer per 2 dagen ofzo en had daar dan ook erg veel last van.

Er is ook een homeopatisch middeltje op de markt van VSM. Ik zou het zelf echter nog even aanzien of proberen wat te prikkelen door te temperaturen.

Wat hier wel redelijk hielp was de flessen wat slapper maken. Dus meer water dan nodig is voor de hoeveelheid voeding.

Lactulose kan absoluut geen kwaad, maar werkt niet meteen na 1 keer toedienen.

Je kunt hem heel voorzichtig een beetje helpen en verlichten door voorzichtig met de thermometer te prikkelen.

thermometer had ik al gedaan, gewoon getempt zeg maar, niet ‘porren’ ofzo.

maar opeens na dat ik dit gepost had ging hij poepen :slight_smile: Had het misschien eerder moeten doen,

ben ook over gegaan op andere voeding dus hopelijk blijft hij nu netjes iedere dag poepen en drinkt hij weer normaal zn fles savonds leeg.