obstipatie

Sinds ik zwanger ben kan ik moeilijk naar de wc. 1x in de 2 dagen met veel pijn en moeite. Ik eet volkoren, voldoende fruit en groente en beweging genoeg.

Sinds deze week eet ik 2 kiwi’s op de nuchtere maag maar het helpt nog weinig. Iemand nog tips?

karin,erg is dat he

ik had dat ook met me zwangerschap van mijn wijffie

en toen kwam me oma met een tip

**Elke morgen op nuchtere maag glas LAUW water!Vies,maar moest zeggen na paar dgn hielp het echt…

tips van oma helpen vaak :smiley: succes

oef, ik herken het.

Het gevaar van obstipatie is dat je aambeien kunt kweken en das weer niet handig voor de bevalling :mrgreen:

Maar wat je zou kunnen doen, je vk of huisarts ff bellen met dit probleem.

Receptje vragen voor lactulose stroop, en dat ze erbij zetten Chronisch gebruikt.

Je hoeft het dan namelijk alleen de eerste keer te betalen en daarna wordt het vergoed.

Lactulose maakt de darmen niet lui, het zorgt er alleen voor dat je ontlasting zachter wordt.

En daarnaast de dingen die je al deed doorgaan, goed drinken en gevarieerd eten en voldoende bewegen.

Ik ken het, beide zwangerschappen last van gehad, en ik dronk veel water, at kiwi’s en sinaasappels ed… lauw glas water op nuchtere maag enz…

Mijn vorige zwangerschap raadde de VK LacPure aan, zijn zakjes die je door je thee, koffie, vla o.i.d. kunt doen, je proeft en merkt er niks van dat het er door zit.

Dit spul zet je eigen darmen aan het werk dus maakt ze niet lui.

Het duurt een week of 2 voor je echt duidelijk verschil merkt (bij mij tenminste wel) en staat ook op het doosje.

Inmiddels kan ik elke dag, en soms wel vaker naar het toilet zonder problemen en buikpijn :thumbup:

Ik gebruik ze nu dus weer al een maand of 2. inmiddels sla ik weleens een zakje over om de dag, en dat gaat goed.

Ze hebben het hier sowieso bij de Etos, andere drogisten zou je moeten vragen, de 1 heeft het wel en de ander niet. ( Is een blauw/paars doosje)

dank jullie wel

vanochtend was het echt een drama, had er zelfs bloed bij. Gelukkig niet bij de plek waar ik bang voor was

Ik kreeg bij bij de zwangerschap van Ivan transipeg dat hielp erg goed. Misschien maar even bellen met ha maandag. Kan pas de 26e weer tercht bij mijn gyn

Lijnzaad schijnt ook goed zijn werk te doen, dagelijks een plakje ontbijt koek, gewelde pruimen willen ook hun werkdoen, of lekker een doosje rozijntjes eten :mrgreen: of gewoon druiven :wink:

Succes herken het, alleen is het hier na de zwangerschap van merel gebleven :roll:

Lijnzaad mag je niet langdurig gebruiken.

Karin kun jij je huisarts nu niet meer bereiken?

Dan werkt je transipeg maandag tenminste als je nu start.

En anders ff klysma doen hoor! :-*

movicolon vragen via de huisarts… Dat zijn zakjes en dat maakt je ontlasting een stuk dunner… Je kan het zelf helemaal regelen… Ik heb weken 2 zakjes per dag genomen en nu maar een paar per week als het weer eens moeilijk gaat…

Bij mij werken die andere trucjes gewoonweg niet…

grts patricia

@babylover wrote:

movicolon vragen via de huisarts… Dat zijn zakjes en dat maakt je ontlasting een stuk dunner… Je kan het zelf helemaal regelen… Ik heb weken 2 zakjes per dag genomen en nu maar een paar per week als het weer eens moeilijk gaat…

Bij mij werken die andere trucjes gewoonweg niet…

grts patricia

Movicolon en transipeg is hetzelfde stofje

Ik nam daar forlax voor, ook een zakje poeder, die de darmen niet lui maakt, maar de stoelgang zachter…

Heb ook een keer gehad, de toiletpot helemaal rood :shock:

@pooh wrote:

Dat wist ik helemaal niet, waarom niet weet je dat ook? :oops:

@F’lien wrote:

@pooh wrote:

Daar krijg je juist luie darmen van, max 6 weken gebruiken, afbouwen en dan 2 weken stoppen.
daarna kun je het gewoon weer 6 weken gebruiken.

@pooh wrote:

@F’lien wrote:
@pooh wrote:

Daar krijg je juist luie darmen van, max 6 weken gebruiken, afbouwen en dan 2 weken stoppen.
daarna kun je het gewoon weer 6 weken gebruiken.

:thumbup: Thx ik gebruik het niet zolang achtereen het zit hem ook in meer drinken bij mij en de ontbijtkoek doet goed werk hier :wink:

Movicolon idd. :thumbup:

Ik gebruik nu 2 zakjes per dag.

Pas op met lactulose daar krijg je alleen maar buikpijn van.

de kiwi’s beginnen toch langzaam zijn werk te doen :oops: alleen gaat het nog wel gepaard met bloed :think:

Heb lacpure opgehaald , vraag 26 maart aan mijn gyn de transipeg weer

hier ook last ervan

maar die kiwi’s en lauw water gaan hem niet worden die komen er meteen uit :roll:

Ik dronk Roosvicee Laxo toen ik er last van had tijdens mijn zwangerschap.