Oberhausen en Essen

Het Duitse woord voor weer is wetter. Als je even Googlet, kom je zo op een Duitse weersite uit. :wink:

Sorry, heb per ongeluk je berichtje verwijderd… :doh:



De vraag was dus of er iemand weet of er rond Oberhausen en Essen volgende week sneeuw ligt. Het topic werd geopend door Sabje373.

Ze vroeg ook nog meer. :wink:

Of iemand een Duitse site weet waar je zoiets kunt nakijken.

Hallo allemaal,



Volgende week wil ik naar Primark in Essen en aansluitend naar Centro in Oberhausen… Nu ben ik er al achter dat ik daar zo’n milieusticker voor nodig ben, dus dat ga ik morgen maar eens eerst regelen…



Maar goed, omdat ik zelf geen winterbanden heb, en mijn ouders wel, wilde ik hun auto meenemen. Die sticker regel ik dan op hun kenteken.



Maar nou mag ik daar van mijn vader dus niet heen rijden als er sneeuw ligt, omdat ik mijn rijbewijs nog geen jaar heb… Anyway, nu ben ik opzoek naar een manier hoe ik er achter kan komen of daar sneeuw ligt… Misschien een internetsite die ik niet kan vinden maar jullie wel? Of eventueel via jullie met familie daar? Of leden die zelf in die directe omgeving wonen??



Alvast bedankt!


Ik vroeg of iemand wist of er volgende week sneeuw ligt.. Maar goed, ik heb dus nog geen site kunnen vinden
http://www.wetter.com.

Je kunt bovenin de plaatsnaam intoetsen, waarna je op de weersverwachting uitkomt. Tabellen met hoe het weer gaat worden, een video van het verwachte weer.
Deze site gebruik ik meestal als we naar Duitsland op vakantie gaan.

Voor Centro in Oberhausen is geen milieusticker nodig, zolang je maar niet het centrum van de stad in rijdt (dus ook niet er dwars doorheen op weg naar Centro, wat in principe de korste weg is). Als je de goede route kiest, kun je via de snelweg om de stad heen rijden en dan bij Centro komen zonder in de milieuzones te komen.

(maar goed, als je hem voor Essen alsnog nodig hebt, dan heb je helemaal niets aan deze informatie :smiley: )



Voor het weer kun je ook gewoon op weeronline kijken en dan de plaatsnaam intypen. Het ziet ernaar uit dat je de komende tijd in Duitsland, net als in Nederland, kunt rekenen op ‘winterse neerslag’. Een vaag begrip natuurlijk, het kan gewoon alle kanten op nog, zo te zien. Best kans dat er geen sneeuw ligt, maar hagel / natte sneeuw / gewone regen is ook allemaal niet heel fijn om te rijden natuurlijk (persoonlijk heb ik liever sneeuw die er al ligt dan een stevige regenbui onderweg), zeker als het donker is. Het is maar waar je je nog prettig bij voelt…



Als je niet veel rij-ervaring hebt, zou ik in elk geval proberen voor het donker weer thuis te zijn en niet te rijden tijdens de spitsuren. Dan kun je rustig in je eigen tempo rijden en komt het vast wel goed.