O wat vind ik opvoeden toch moeilijk af en toe

Amy zit nu in een fase waar bij ik denk o jee ik hoop dat die gauw over gaat.

Ze probeert op elk gebied mijn grenzen uit,met aankleden met eten met naar bed en norm maar op.

Iedere dag neem ik me voor vandaag maken we er en gezellig dag van ,maar we zijn nog geen 5 min op of ze slaat 10 achter elkaar de deur dicht,ze blijft net zo lang door gaan tot dat ik er wat van zeg.Met het avond eten ook zit ze maar in haar bord te roeren net zo lang tot dat 1 van ons er wat van zegt .Aankleden dat kan ik beter bij haar doen want anders loopt ze heel de dag in haar pyama.

En haar broertje zit ze ook heel de dag op zijn hielen alles wat hij pakt wil zij.



Ik hoop zo dat dit maar tijdelijk is en dat het binnenkort weer gezellig is ,want zo vind ik het echt niet leuk.



Wel probeer ik haar veel positieve aandacht te geven om de dag niet negatief te maken ,maar zodra ik dan weer wat voor mezelf wil doen begint ze weer met klieren.

Heeft iemand tips om uit deze situatie te komen.

eeeh nee wil ze ook graag horen, willemijn kan er ook wat van momenteel…

oh en ik zie net dat ze over twee maanden naar school mag?? dan is het dan wel over… dan heb je het nog wel na school even of dat ze dan weer heel moe is steeds…



ik denk dat ze zwaar aan school toe is.

Ohhh hoe herkenbaar! :mrgreen:

Die van mij kan er ook wat van.

Die zit me af en toe echt zo uit te dagen…

Die heeft echt een tros bananen in z’n oren.

Als ik ‘nee’ zeg toch nog even snel doen, wat resulteerde in een brandplekje op z’n handje! :shock:

“Vincenzo niet in de buurt van het strijkijzer, want die is heet schat!”

En nog voordat ik klaar was met mijn zin, zat hij er al tegenaan, met de achterkant van z’n handje!

Dus z’n eerste blijvende litteken heeft hij nu.



En dat mormeltje geeft ook gewoon geen KIK. Geen au, niet huilen niks!

Ik vroeg een paar uur later. Doet het nog pijn lieverd? Nee hoor mama! :shock: :think: Hoge pijngrens blijkbaar.



Het is inderdaad niet leuk, maar het hoort er wel allemaal bij en later lachen we hierom! :wink:

Pfffffffff wat herkenbaar! Ook ik heb helaas geen oplossing,maar lees wel mee want ook ik kan alle tips gebruiken.

Succes hoor…groetjes,Monique.

voorschoolse lastigheid :wink:

Het gaat over. Let maar op, over een paar maanden is ze alleen nog maar moe moe moe.

En grenzen zijn er om te kijken wat mama er mee doet… En als mama er niets mee doet, dan is dat wel heeeeeeeeeel leuk voor een kind.

Dus bedenk zelf wat jouw grenzen zijn, en wees daar heel direct in naar je kind toe. Niet twijfelen, duidelijk zijn.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het een tijd consequent uit en dan heeft het echt effect.

En geef ook ruimte om dingen echt niet te willen.

Met aankleden kun je zeggen dat zij alvast haar broek aan moet trekken en dat jij dan haar trui aan doet. Bijvoorbeeld.

en soms wil het ook wel eens helpen om te zeggen; oh nee he jij kan je trui niet zelf aantrekken.

vaak dat je dan te horen krijgt; dat kan ik wel !! en het gelijk gedaan word 8)