o wat heerlijk

Na een onfortuinlijke crash van mijn computer heb ik een nieuwe tweedehands aangeschaft en nu mag ik weer :dance: . Oude dataschijf kan ik helaas pindakaas nog niet bij maar hij doet het nog wel (ingebouwd in computer van dochter en daar werkt ie alleen hele oude computer zonder usb en cd schrijver dus ze zitten daar nog even). Ik heb de afgelopen week zwaar in de stress gelegen. Had een heel stuk gebackuped maar niet alles, feestdagen foto’s enzo waren foetsie maar na lang knutselen zijn ze weer bovenwater. Hihi, buurman computerexpert (een echte dus) lukte het niet maar mijn vriendje de knutselaar kreeg het wél voor elkaar na een boel gevogel. Ook bestanden van mijn werk weer toegankelijk (die kunnen op een schijfje) maar ik was het meest in de bonen van de foto’s. Goeie tip van de buurman, investeer in een externe harde schijf waar je alles wat je écht niet kwijt wilt standaard naar toe schrijft. Al gaat je computer in vlammen op (bij mij kwam er dus echt rook uit :shock: ), je trekt het stekkertje eruit en kunt hem zo weer inpluggen in een nieuwe, voilá :mrgreen: .

Maar goed, heb mijn internet en normale email heel erg gemist en ben superblij met mijn tweedehandsje van de kringloopwinkel, ook een tip dus, daar hebben ze een hele zooi gereviseerde computers staan van een paar jaar oud voor, in mijn geval, 65 euro’s. Niet slecht als je het economisch niet al te breed hebt. Nu nog een externe harde schijf, ben in maart jarig :mrgreen:



groetjes,



Yvonne

Ohhh Yvon, dat was even flink balen!!! Wel een goed idee van je externe harde schijf…Hihihi wat goed dat je vent het wel voor elkaar heeft gekregen :smiley: :thumbup:



Wij doen een keer in de zoveel tijd de foto’s branden op een schijfje.



Hoe is het verder met je? En de kids??



Liefs Gien

Ik had een externe schijf gekocht,ik wilde de foto’s die week erop zetten,maar voordat ik er tijd voor had craste mijn computer :shock: :x dit was in augustus ik ben nog steeds al mijn foto’s kwijt :cry:

@Gien wrote:

Ohhh Yvon, dat was even flink balen!!! Wel een goed idee van je externe harde schijf…Hihihi wat goed dat je vent het wel voor elkaar heeft gekregen :smiley: :thumbup:



Wij doen een keer in de zoveel tijd de foto’s branden op een schijfje.



Hoe is het verder met je? En de kids??



Liefs Gien




Gaat goed hier, kerstvakantie over helaas en vanaf maandag ga ik een maand full-time werken, nieuwe school en de duo heeft zich nog ziek gemeld na haar zwangerschapsverlof. Zie er wel tegenop, niet het werken maar het geregel met de kinderen enzo. Heb het toegezegd omdat ik er dan heel snel helemaal ‘in’ kom en vanwege het geld natuurlijk (auto moet APK binnenkort, grrrr).

Hoe is het bij jullie?

Diana, dit heb ik ook een keer gehad, maar Don heeft toen een programmatje gevonden waardoor hij de foto’s van de gecrashde schijf terug kon halen.

@prinsjeJason wrote:

Ik had een externe schijf gekocht,ik wilde de foto’s die week erop zetten,maar voordat ik er tijd voor had craste mijn computer :shock: :x dit was in augustus ik ben nog steeds al mijn foto’s kwijt :cry:




Oei dat is zwaar balen zeg :shock: . Kan je oude harde schijf niet in een andere computer ingebouwd worden? Volgens mijn buurman de techneut is er 9 van de 10 x niks mis met de harde schijf zelf, de vorige keer dat dit mij gebeurde heeft ie 2 schijven op dvd gezet voor me, kon ik ze zo weer overbrengen gelukkig. Als er wel wat mee mis is heb je nog van die bedrijven die aan harde schijf recovery doen, kost wel iets van 400 euro geloof ik. Heb ik ook niet liggen maar denk dat ik dat er nog voor over zou hebben ook, al die foto’s weg, vreselijk!

Nu ik jou zo hoor weet ik niet of ik mijn verjaardag nog wel durf af te wachten, en anders net zo doen als Gien, snel branden!



Yvonne

@Debbie & Lana wrote:

Diana, dit heb ik ook een keer gehad, maar Don heeft toen een programmatje gevonden waardoor hij de foto’s van de gecrashde schijf terug kon halen.




Aha, nog iemand met een handige man :mrgreen:

Yvon, mijn harde schijf starte gewoon niet meer op. Manlief heeft hem met veel geluk aan de praat gekregen, en aangesloten op zijn pc, maar geen enkel bestand meer te vinden. Hij was gewoon leeg.



Maar ja, ben blij dat manlief vroeger systeembeheerder was… pluk ik nu de vruchten van :inlove: :dance: