Nuvaring

Aangezien ik met de zoekfunctie geen meter vooruit kom, gooi ik er toch maar een topic in…

Ik was vanmorgen bij de dokter, ook ivm een anticonceptie te bespreken en hij kwam aanzetten met een Nuvaring?

Iemand die hem heeft?

Wat zijn de voordelen/nadelen?

Omdat ik BV geef, is dit voor mij de beste oplossing omdat die ring weinig hormonen afgeeft?

Ik wil me laten sterriliseren, maar das nu nog even niet aan de orde.

Ben pas bevallen daarom…

nuvaring is heel erg makkelijk in te brengen en te verwijderen… en net zo veilig als de pil maar geeft minder troep af.

1x in de maand in brengen aan het einde van de maand 7 dagen eruit geloof ik en dan een nieuwe… soms stopt je menstruatie net als bij een spiraal of ben jet maar 1 dagje… maar ja verschilt weer per persoon…

ik vond hem wel prettig… fijner dan de pil of spiraal…

alleen condoom en de ring gaan niet samen want de condoom gaat stuk…

voordeel is ook wel dat hem tijdens de sex er even uit kan doen. o eruit kan halen om hem even schoon te spoelen…

je mag hem er geloof ik 3 uur per 24 uur er uit halen ofzo… ff boekje goed lezen.

Je mag hem bij komen halen als je wil, ik wilde dit ook proberen maar vond het niet prettig.

Hoe ik hem ook erin stak, diep/ondiep etc ik bleef het maar voelen, naja niet constant. Maar als ik naar de wc was geweest moest ik het ding er weer verder in duwen. De ring zakte elke x :?

Ik heb er nog 2 in de verpakking zitten, dus als je het wil testen zonder 20 euro neer te leggen mag je ze hier komen halen.

Kosten die krengen zoveel? :shock:

ik heb het idee zowiezo dat het niks voor mij is, maar ja, zit wel met de BV en die hormonen.

Dus een andere optie is er niet denk ik wel?

Romata misschien doe ik dat wel.

anticonceptie meot je zowie zo betalen… behalve de spiraal niet geloof ik…

ik betaalde toen 19 euro voor 3 ringen

ik betaalde mn prikpil ook nooit hoor?

Maargoed, ik zal eens hard denken wat ik wil!!

Ik hoor op een ander forum heel veel positieve verhalen. Vooral de hoeveelheid hormonen vinden heel veel mensen heel prettig. Ook het feit dat je het niet kan vergeten vinden velen prettig.

En een mini-pil? Want dit gaat een vriendin van mij doen.

Heb een paar jaar naar alle tevredenheid de Nuvaring gebruikt. Een keer in de maand erin en eruit, maar ‘doorringen’ kan ook. Tijdens de sex haalde ik hem er wel altijd uit (niet vergeten hem weer terug te stoppen, heeft me een keer een morningafterpil bezorgd…).

Nu heb ik een koperspiraal (wil geen hormonen meer in mn lijf) en daar ben ik ook zeer over te spreken! Al ben ik nog niet ongesteld geweest… Tis één keer ongemakkelijk, maar dan ben je er ook voor 5-10 jaar vanaf!

Ik heb hem jaren gehad en altijd positief geweest.

Maar ondertussen ben ik er wel achter dat het in mijn geval een echte libidokiller was.

Dus nu gebruik ik even helemaal niks.

Volgens mijn ha was dit niet echt betrouwbaar (nu raak ik wel heeeel makkelijk zwanger, ondanks pilgebruik enzo), dus ik koos er toch niet voor.

Ik heb hem gehad maar was 3 weken van de maand ongesteld…

Voor mij was hij dus te licht…

Hou daar ook rekening mee… Omdat het weinig hormonen bevat…of weet ik het… Is al weer heel lang geleden…

En idd het is echt een libido killer… Maar goed hier voelde manlief er niks van en ook hier was er geen sprake van “ringsteken” wat ik ook wel eens hoorde bij vriendinnen.

Ik ben overgestapt naar een mirena… Daar was ike cht super tevreden over :thumbup:

Ik heb 'm 3 maanden gehad en vond het niets.

Ondanks de hele lage dosering hormonen had ik er toch heel veel last van. Werd behoorlij down enz…

Hier dus na de bevalling een knoopje bij manlief of het koperspiraaltje…

Nu las ik dat je je al best mag laten sterriliseren kort na een bevalling, das uiteindelijk wel wat ik wil.

Denk dat ik daar maar gewoon op doorspeel bij de huisarts.