Hallo dames,
Ik heb zojuist mijn spiraaltje laten verwijderen.
Nu een nuvaring gekregen, :shock: Ik weet niet wat ik ermee aanmoet.
Ik heb het gevoel dat dit niks tegen kan houden en dat er niks meer in past
Wie kan mij helpen uit deze onzekerheid??
Ik sta op het punt om toch maar een andere manier van anticonceptie te gaan zoeken, vertrouwen doe ik dit niet.
alvast bedanktā¦
Als ie gewoon goed zit (lees: dat je hem niet voelt zitten) is ie hartstikke betrouwbaar en er past echt nog wat bij :mrgreen: Whaha
Ik heb wel goede ervaringen met de NuvaRing!
Wat moet ie tegen houden dan?! :think:
Ik heb ook de nuvaring en goede ervaringen mee.
Nuvaring houdt het sperma niet tegen. In de ring zitten hormonen - veel minder dan in de pil, maar omdat hij in je lichaam zit is er ook veel minder van nodig om te werken. Je kunt het een beetje zien als de pil: je houdt de ring 3 weken in en dan mag ie 1 week uit. Dan doe je weer een nieuwe ring in (nieuwe bewaren in de koelkast!!!).
Als je wilt seksen kan dat ook. Dat kan met ring in. Maar ik heb nog wel eens gehad dat mijn partner ging āringstekenā hihihihi en de ring er mee uit kwam. Je kunt hem ook uit doen, maar pas op; voordat je in slaap valt moet ie weer in!!! Want hij mag maar 3 uur max. uit, anders ben je onbeschermd.
Je kunt hem ook afspoelen onder de kraan (als er bijv⦠ik zeg het maar even⦠sperma aan zit ofzo⦠:shifty: )
Als je anti-biotica krijgt is de nuvaring - net als de pil - minder betrouwbaar.
Snap je het zo een beetje? Nuvaring heeft zelf ook een website waar je deze en veel andere info kunt vinden trouwens.
Ik heb 'm 3 maanden gehad. Vond het echt helemaal niets. Ondanks dat er maar weinig hormonen vrijkwamen was ik mijzelf niet meer.
Ook was mijn man telkens aan het āring stekenā. Nee, ik vond het nietsā¦
Ik heb een hele tijd nuvaring gehad en ik vond het ideaal.
Niet meer elke dag aan de pil denken en ik voelde niks van dat ding.
Je moet niet vies van jezelf zijn omdat er als je hem er na 3 wk uit haalt wel wat slijm e.d. aan zit, maar ik vond het ideaal.
Tijdens de seks voelden wij allebei er niets van, maar je mag hem er ook uithalen voor een korte tijd.
Met geen enkel ander middel had ik zoān ārustā in mijn buik, geen rare krampjes door de maand heen en minimaal ongesteld na een tijdje!
De reden dat ik gestopt ben is omdat mijn migraine-aanvallen toenamenā¦
Dank jullie wel voor je reacties.
Geeft me toch wat meer rust!
Hopelijk heb ik ook alleenmaar positieve ervaringen, we zullen wel zienā¦
Nogmaals bedanktā¦
Fijn weekendā¦
ik heb em een half jaar gebruikt. vond het opzich ideaal, nergens aan te denken en je krijgt een smsje als hij erin of eruit moet.
maar ik was ook echt mezelf niet, telkens kortaf, veel hoofdpijn, tussentijdse bloeding gehad (echt een hevige waarvan ik dacht dat het een miskraam was zoveel slijmproppen, maar dit kon niet volgens de ha)
en toen ben ikdus ook gestopt, heb de laatste ring nog we gebruikt van die verpakking want ik vond het zonde om ze weg te gooien.
Maar voor mij geen hormonen meer.
Ik heb hem ook en zweer erbij.
Dat je nergens om hoeft te denken vind ik niet bij de pluspunten horen⦠:oops:
je poetst ook elke dag je tandjes dus als je een strip bij je borstel hebt liggen dan kun je hem ook niet vergeten.
Maar het grote voordeel vind ik wel:
Beduidend minder vloeien, na 2 dagen is het hier over :dance:
Ik spoel de rind dagelijks even af onder de douche dus van slijm op de ring heb ik geen last als ik hem na 3 weken moet verwijderen.
Hoe hij bevalt bij intiem zijn kan ik niet over meepraten.
Maar hij kan er dan eventueel ook uit, de ring mag maximaal 2uur eruit zijn voor zijn betrouwbaarheid.
Voor mij niks anders meer :thumbup:
Max 3 uur zelfs
Nou kijk!! :thumbup:
Misschien een beetje gekke vraag. Ik ben ook zoekende en twijfel nog over ādingenā IN het lichaam. Ik vindt een tampon bijvoorbeeld helemaal niet prettig zitten. Bovendien heb ik er nu al last van in mijn onderbuik als mijn man per ongeluk te ādiepā komt. Als er dan ook nog iets bij/tussen zit zoals nuvaring of spiraaltje ben ik bang dat dat gevoel nog erger wordt.
Zijn er hier ervaringen mee?
Een tampon is ook niet aan mij besteed, doet me pijn van binnen.
De nuvaring is flexibel, en zacht.
Ik zweer er echt bij, zou zeggen probeer het 3 maand en bevalt het niet dan kun je altijd weer terug.
Een nuvaring is zo dun joh, en bij het inbrengen kun je hem gewoon dubbelvouwen. Gewoon eens proberen idd.
Ik voelde de nuvaring niet zitten en hij hoeft ook niet heel diep ofzo⦠Tijdens de seks kan ie er gewoon uit
Vraagje: Is het makkelijk om de ring goed in te brengen?
Is er kans dat je hem verkeerd inbrengt en daardoor dus kans op zwangerschap?
@Riz wrote:
Vraagje: Is het makkelijk om de ring goed in te brengen?
Ja, al moet je in het begin misschien een beetje oefenen. Maar moeilijk⦠nee dat niet. Je knijpt hem in het midden plat zeg maar.
Is er kans dat je hem verkeerd inbrengt en daardoor dus kans op zwangerschap?
Nee, zit ie erin dan ben je beschermd. Verkeerd inbrengen kan niet. Als je hem niet voelt zitten zit hij goed. HOE ie dan precies zit is niet belangrijk
bedankt namens iedereen met vragen.
heb hem nu ingebracht, en voel hem idd niet.
vreemd idee dat zoiets een zwangerschapkan tegenhouden, maar zal me er proberen in te berusten.
en zoals jullie al zeggen als hij niet bevalt dan gaan we ergens anders aan beginnenā¦
fijne zondag nog allemaalā¦
grt bri
Zelf heb ik al jaren de Nuvaring, ik denk wel zoān 6 jaar ofzo. Het bevalt mij juist heel goed omdat er veel minder hormonen inzitten dan bij de pil. Je hoeft bij een Nuvaring ook niet te ontpillen⦠Na je stopweek ben je gelijk weer vruchtbaar⦠Kan handig zijn natuurlijk!
Ik heb ām ook ivm minder hormonen dan de pil.
Veel minder hormoonklachten, merk alleen dat ze toch ā ietsā doen in de stopweek, dan voel ik me namelijk tóch iets anders (beter) maar goed.
Geen problemen met inbrengen, is nog niet naar buiten gekomen door āringstekenā en man heeft er ook geen last van. Ikke blij .