Hi dames,
Ik zit met een brandende vraag, maar zal me allereerst nogmaals even voorstellen. Ik ben mamavanzoë en ben dus mama van een dochter, van bij 3 jaar:D
De wens van een tweede kind is er al enkele maanden, maar hebben we nog even uitgesteld tot na de zomer ivm lange vakantie.
We zijn net enkele weken terug en ben nog steeds aan de anticonceptie, de nuvaring.
Nu heb ik sinds anderhalve week een groot vermoeden toch zwanger te zijn. Ik heb exact dezelfde symptomen die ik bij mijn dochter had en bij een mk in februari. Het is niet veel, maar wat ik heb is zo herkenbaar.
Duidelijke steekjes in onderbuik, opgezette buik en borsten (jeuk ook), pukkeltjes, koude rillingen…Vooral de steekjes in mijn onderbuik voel ik normaal gesproken nooit, alleen bij mijn eerste zwangerschap en de mk. Bij de zwangerschap van mijn dochter waren juist die steekjes voor mij toen een herkenningspunt dat ‘het’ er nog zat. Ik had weinig andere symptomen.
(Ik wil even voorop stellen dat ik de nuvaring altijd op tijd verwissel)
Morgen ga ik maar een test wagen, maar waar ik wel erg mee zit is of het schadelijk is om de nuvaring te laten zitten? Niet dat ik het er niet uit wil halen, integendeel, maar ben eigenlijk gewoon bang dat als ik het eruit haal ik wel gewoon ongesteld wordt (nepmenstruatie) en het vruchtje ‘mee spoelt’. Zou niet weten of het al ingenesteld zou kunnen zijn nl. Misschien ontzettend dom om het denken hoor :oops: maar als ik eventueel zwanger zou zijn, wil ik het graag veilig laten zitten!
Liefs mamavanzoë
Het enige dat ik kan zeggen is testen…dan weet je het zeker.
Suc6 en ben benieuwd naar de uitslag.
Oh dat zou ik niet weten eigenlijk, inderdaad, snel testen en dan de ha bellen om te vragen? succes.
Heb je al getest? Hier heb ik voor de eerste 2 jaar de nuvaring gehad en nooit ergens last van heb gehad.
Maar om even in te breken, kan je een nepmenstruatie krijgen na het stoppen?
Volgens mij scheidt je lichaam bepaalde hormonen af als je zwanger bent, waardoor je menstruatie uitblijft.
Heb je al getest?