nutrix vraagje

ik wil vanavond voor d elaatste fles er wat nutrix in doen , mijn dochter is niet verzadigd genoeg als ik haar wat extra voeding geef en ze blijft honger houden , dus daarom wil ik een flesje met wat nutrix maken ,



nou heb ik dat nog nooit gedaan ik heb het wel in huis voor nood , maar hoe en wat weet ik niet , ik heb het eens geprobeerd gehad , maar toen kreeg ze e rgeen druppel uit dus voor d ekenners , hoe maak ik het klaar , ik heb kant en klare voeding kan ik die niet beter super heet maken en daar d enutrix in doen ,zodat hij betetr smelt of oplost er in ,

en hoeveel nutrix doe ik op een flesje van 250 ongeveer :think:



en kan ik beter de 1-2-3 speen gebruiken of de gewone met 3 gaatjes , van de avent heb ik alles

Nutrix mag je officieel pas vanaf 4 maanden geven.

Als je het Nina eerder wil geven zou ik het rustig opbouwen om te kijken hoe ze erop reageert.

Quinten kon er niet zo goed tegen, die werd er heel onrustig van het ging er hevig van poepen.



Je hoeft het flesje niet heet te maken. Ik zou beginnen met 1 schepje en dat verder uitbouwen.

Je kan het geven uit een 1-2-3 speen van avent.

bedankt crystal , maar als ik het flesje gewoon warm maak dan krijgt ze er geen druppel uit net of het niet goed oplost of te dik is terwijl ik er toen een theelepeltje in gedaan had :think: bij alissa probeerde ik het toen , :think:

had je wel het 3-standenspeentje gebruikt?

De gaatjes van de andere aventspeentjes zijn te klein

ja alissa heeft alleen maar die speen gehad altijd :think: , en voor nina was die op stand 1 nog te snel eerst :think:

Pegje, hoe het met nurtix zit weet ik niet, maar met de comfort voeding, daar werd de melk ook dikker van.



Wat ik deed was de fles aanmaken met kokend water en dan laten afkoelen totdat ze het kon drinken. Werkte daarvoor perfect.

bedankt :thumbup: :-*

Ik zou eerder kiezen voor voeding voor hongerige baby’s. Bijvoeding (dus ook Nutrix) wordt afgeraden onder de 6 mnd.

@Nathalinde wrote:

Ik zou eerder kiezen voor voeding voor hongerige baby’s. Bijvoeding (dus ook Nutrix) wordt afgeraden onder de 6 mnd.




Ik ook. Heb ik ook gebruikt…werkte prima :thumbup:

@Nathalinde wrote:

Ik zou eerder kiezen voor voeding voor hongerige baby’s. Bijvoeding (dus ook Nutrix) wordt afgeraden onder de 6 mnd.




nou 4 maanden minimaal dat klopt , maar op het cb hier zeiden ze dat ik best wat nutrix een beetje al bij de voeding geven mocht , daarom twijfel ik ook wat ik doen zou ,



ik heb haar nog gewoon even een gewone fles gegeven , , andere voeding vind ik weer wat akeliger , want daar moet ze ook weer aan wennen :think: en omdat ze bijna de eerste hapjes mag gaan krijgen dan zal het vast beter gaan , dus ik dacht meer aan een overbrugging voor dat ik aan de hapjes mag gaan beginnen , dus ik wacht nog even af

@pegje wrote:

ik heb kant en klare voeding kan




Bedoel je hiermee pyjamapap, goedenacht melk ofzo ?

Want dat is al wat gebonden melk dus dat zal anders op nutrix reageren dan gewone melk.

@pegje wrote:









ik heb haar nog gewoon even een gewone fles gegeven , , andere voeding vind ik weer wat akeliger , want daar moet ze ook weer aan wennen :think:




Als je het van hetzelfde merk neemt, valt dat reuze mee. Je kan het dan ook eventueel eerst mengen met elkaar.

kom ik weer…



WAT zit er door de comfort voeding om het wat dikker te laten zijn… rijstemeel, met andere woorden, rijstebloem in een fijnere maling.

WAT is nutrix… rijstebloem, dus hetzelfde als in de comfort voeding maar dan ietsje groffer. :roll:



Ga dus alsjeblieft niet roepen dat Nutrix niet zou mogen, maar comfort voeding wel… is gewoon hetzelfde en een goede manier om de mama met een hongerig kind extra geld uit de zak te kloppen.



Ik had 1 hongerige baby en heb noooooit comfort voeding gegeven maar vanaf 10 weken al gewoon wat rijstebloem door zijn allergie voeding.



Wat hier werkte was van te voren een beetje rijstebloem laten weken in goed warm water en dit “papje” gewoon nadien goed door een beetje flesvoeding roeren (al warm en dan steeds een beetje bijroeren tot de hele voeding in de fles was) anders kreeg Peter er ook niets uit.

En dan met avent 123 speen op stand 2 :thumbup:

Cell: Kijk, dit had ik dus 3 maandjes eerder moeten weten he! Een pak comfort voeding van €10,- of een pak nutix van € 1,- … scheeld nogal niet…

@Pimpernella wrote:

@pegje wrote:
ik heb kant en klare voeding kan




Bedoel je hiermee pyjamapap, goedenacht melk ofzo ?

Want dat is al wat gebonden melk dus dat zal anders op nutrix reageren dan gewone melk.




nee dat is allemaal pas vanaf 6 maanden , ik maak de voeding voor een hele dag klaar dus ik heb de voeding al klaar waar ik de nutrix bij doen moet dus ik kan niet eerst het water koken en dan de voeding klaar maken ,dat doe ik zo

@Cell wrote:

kom ik weer…



WAT zit er door de comfort voeding om het wat dikker te laten zijn… rijstemeel, met andere woorden, rijstebloem in een fijnere maling.

WAT is nutrix… rijstebloem, dus hetzelfde als in de comfort voeding maar dan ietsje groffer. :roll:



Ga dus alsjeblieft niet roepen dat Nutrix niet zou mogen, maar comfort voeding wel… is gewoon hetzelfde en een goede manier om de mama met een hongerig kind extra geld uit de zak te kloppen.



Ik had 1 hongerige baby en heb noooooit comfort voeding gegeven maar vanaf 10 weken al gewoon wat rijstebloem door zijn allergie voeding.



Wat hier werkte was van te voren een beetje rijstebloem laten weken in goed warm water en dit “papje” gewoon nadien goed door een beetje flesvoeding roeren (al warm en dan steeds een beetje bijroeren tot de hele voeding in de fles was) anders kreeg Peter er ook niets uit.

En dan met avent 123 speen op stand 2 :thumbup:




cell ik heb het toch geprobeerd hoejijhet zegt , ik heb de voeding goed warm gemaakt en 2 theeleepeltjes nutrix er bij en de 1-2-3 speen er op en ,



het hgeeft geholpen , ze was verzadigd genoeg en heeft weer lekker kunnen slapen zonder ontroostbaar wakker te worden .dus ik ben blij dat ik het gedaan heb :thumbup:

:thumbup:

En daar gaat het om, dat de kleine blij is :inlove:

dat klopt :thumbup: :inlove: dan is mama ook blij :inlove: