Hoi allemaal,
ik heb een vraagje.
Onze kleine meid krijgt vanaf vorige week nutriton door haar voeding, maar ook vanaf dat moment is haar ontlasting erg dun.
We moeten snel zijn met verschonen, want anders loopt het er voor, achter of bij de benen uit en zit ze helemaal onder.
Ook vind ik de ontlasting anders ruiken?
Is dit “normaal” bij gebruik van Nutriton?
Ik moet wel zeggen dat het spugen een stuk minder is dus het helpt wel.
Groet,
Monique.
klopt kan idd laxerend werken!
Bij T.ygo was dat eerst ook het geval. Nu na 2 weken is zijn ontlasting juist ineens veel dikker geworden.
Volgens de KA kan het beide kanten op en is het per kind verschillend hoe het er op reageert.
soraya poept er 4 meter ver van
om de week probeer ik een schepje erdoor om te kijken of het anders doet maar de eerstvolgende poepluier is dan bij haar waternat , dus hier werkt het idd errug laxerend !!
spugen was idd wel over … alleen de hoeveelheid poep die ze produceerde was met de voeding niet bij te benen.
nu hoop ik dat de tijd vliegt voor haar en dat ze snel 3,5 - 4 maanden is want dan kunnen we rijstebloem gaan proberen , wij moeten het indikken omdat ze onverzadigdbaar is ondanks de voeding voor de hongerige baby :roll:
idd die hoeveelheid poep :shock: hij red het gewoon niet met 1 luier per keer :shock:
En dat ver poepen hier ook meegemaakt :lol:
Gek genoeg wordt het hier dus na 2 wkn ineens dikker :think: maar nog steeds VEEL.
hier werkt het dus anders om
en heeft ze dikke ontlasting
hier word het echt niet dikker ze heeft er echte spuitluiers van , als ik haar 1 flesje van boven gaf poepte ze gelijktijdig 3 flesjes van onder eruit , heel bizar …
met de voeding die ze nu heeft gaat het goed als de poep iets te dik is hoef ik maar 1 schepje door een flesje te doen en ze poept de hele dag al fluitend dr broek vol.
en das maar 1 schepje laat staan als ik het bij elke fles zou doen.
Bedankt voor jullie reakties.
Als ik het zo lees is het dus bij ieder kindje verschillend hoe ze er op reageren.
Robyn heeft er ook spuitluiers van.
Aan de ene kant vind ik het voor haar wel prettig, want hiervoor had ze altijd wat moeite met poepen en was haar ontlasting redelijk dik.
Nu krijgt ze een rood gezichtje en hoeft ze maar 1 keer te persen en haar hele luier (en romper en broek) zit vol :roll:
Ben benieuwd of het bij haar ook na twee weken weer dikker wordt?
Wij doen trouwens in al haar flessen maar 1 schepje nutriton en dat gaat tot nu toe qua spugen al erg goed!
Ik gebruik nu ook een week in iedere fles 1 schepje Nutriton en merk ook dat Jesse zijn ontlasting anders is. Bij hem is het zo slijmerig :think:
Vandaag was zijn ontlasing zelfs al wat dikker. Merk ook dat hij nu weer wat meer krampjes heeft, maar het zal ook wel ff moeten wennen. `t Is als het ware iets vastere voeding. Het help hier gelukkig ook goed tegen het spugen! Vandaag in 1 fles niet gedaan en hij heeft meteen weer veel last gehad van ´t zuur.
Ik gebruik nu een aantal maanden Nutriton 6 schepjes en merkte in het begin ook dat de onlasting dunner was, nu is het dikker als er al ontlasting komt :roll: maar dat is een ander probleem
Mijn dochtertje heeft een enorme bos haar op haar koppie…enorm veel voor een baby van 3 maanden. Dat zou leuik moeten zijn, een punker-koppie. Maar met reflux, en dus elke keer weer een mondje maagzuur in die haartjes, wordt ik er niet erg blij van :eh: :thumbdown: Het arme kind heeft een chronisch kots-luchtje om zich heen. En omdat ze last heeft van eczeem wil ik haar liever niet elke dag in bad doen, laat staan haar haartjes wassen…
Ze krijgt nu de max hoeveelheid Nutriton. Dan gaat het beter, ze spuugt een stuk minder. Maar nu zijn er weer traantjes omdat ze krampjes heeft. De hele dag horen we windjes uit dat kontje komen (klinkt wel erg lief :mrgreen: ) en ze heeft minimaal 4 poepbroeken per dag en dan zit het ongeveer tot onder haar oksels. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me :think:
s het omdat ze de nutriton in combinatie met nutrilon pepti krijgt? Ze heeft koemelk allergie.
Iemand ervaring?
Hier kreeg oudste nutriton en geen probleem, die had er prima ontlasting van en spugen verdween.
De jongste kreeg meteen hele erge waterdiarree. Toch wat later weer geprobeerd. Ontlasting prima, maar wel krampen.
Zo een tijdje op 1 schepje gebleven, toen naar 2. Weer meer krampen maar zakte ook weer. Nu gaan we naar 3 en lijkt het goed te gaan. Denk dat darmen er ook gevoelig op kunnen reageren als ze nog in ontwikkeling zijn. Mijn hoop is nu dat t spugenvermindert en ontlasting vermeerdert!
Happy mom, hier ook kma en in combi met pepti, dat moet niks uit maken. Volgens mij is het wel zo dat kindjes met kma vaak ook wat gevoeligere darmen hebben.
Ik herken het niet dat ontlasting door nutriton dunner wordt. Gelukkig helpt het tegen het spugen.