Sinds een week gebruik ik nutriton voor Remco omdat hij toch steeds meer ging spugen na een flesje.
Ik gebruik maar 1 afgestreken schepje nutriton per fles. Hij spuugt niet meer maar ik heb wel het idee dat hij er onrustiger van wordt.
Hij huilt meer tussendoor en 4 uur tussen de flesjes halen we ook niet zo vaak (voor de nutriton overigens ook niet hoor).
Zijn er nutriton-gebruikers die dit bekend in de oren klinkt? Kan Nutriton bij alle merken flesvoeding gebruikt kunnen worden?
Ik gebruik nu Friso Extra. Misschien moet ik anders over op Friso Comfort (al dan niet in combinatie met de Friso Extra).
Hier een ex nutriton gebruiker. .
Nutriton kan bij alle normale merken gebruikt worden (ik weet niet hoe het is met speciale dieetvoeding)
Bij mij werkte Nutriton perfect. Het onrustige heeft Siënne niet gehad.
Heb je nog wel de juiste speen? Het is een verdikkingsmiddel, Misschien dat Remco daardoor wat onrustig is. Het is een gokje. .
Die 4 uur hoeft hij ook nog niet te halen hoor. De ene heeft wat eerder honger dan de ander. Ik zou het hem gewoon zelf aan laten geven wanneer hij honger heeeft (het moet natuurlijk niet te gek worden hé).
Succes
Hier gebruik ik ook Nutriton (of Friso Comfort, maar dat lijkt een beetje op elkaar). Niet omdat Freja spuugt maar omdat ze dan beter drinkt.
Misschien moet je een speen met een groter gaatje proberen aangezien de melk dikker wordt. En 4 uur is best lang voor zo;n hummel. Freja haalt dit ook niet altijd.
Even ter verduidelijking, hij is niet onrustig tijdens het drinken. Hij is gedurende de dag veel onrustiger, huilt meer dan anders.
En de vier uur probeer ik wel te halen anders kom ik echt niet uit met 5 flessen overdag van 150 cc. Een half uurtje eerder is niet erg maar als ik niet uitkijk gaat het meer naar de drie uur dan de vier uur.
Bas is een nutriton gebruiker en ik doe dat ook bij de friso extra. Hij is niet onrustig overdag.
Bas drinkt pas sinds een dikke week consequent 5 flessen, tot een week of 3 geleden zat hij de meeste tijd nog op 6 flessen. Hij kon er toen maar net 3 uur tussen laten en had na 3 uur echt honger. Nu gaat het opeens beter en kan ik er vaak 3 1/2 - 4 uur tussen de voedingen laten.
Voor een kleintje van 1 1/2 maand is het niet vreemd dat er maar 3 uur tussen zit. Honger is honger.
Hier ook in het begin vaak 3 of 3,5 uur ertussen. Wat welkom zegt, is niet vreemd voor zo’n kleintje hoor!
Op een gegeven moment gaf bij ons Sven zelf aan wanneer hij er langer tussen kon hebben. Ging vanzelf! Dus ik denk dat je nog even in zo’n overgangsperiode zit.
Succes!
Oja, en van nutriton hier ook geen onrustig kind. Ik gebruik het nog steeds en dan 2 tot 3 schepjes.
@welkom wrote:
Bas is een nutriton gebruiker en ik doe dat ook bij de friso extra. Hij is niet onrustig overdag.
Bas drinkt pas sinds een dikke week consequent 5 flessen, tot een week of 3 geleden zat hij de meeste tijd nog op 6 flessen. Hij kon er toen maar net 3 uur tussen laten en had na 3 uur echt honger. Nu gaat het opeens beter en kan ik er vaak 3 1/2 - 4 uur tussen de voedingen laten.
Voor een kleintje van 1 1/2 maand is het niet vreemd dat er maar 3 uur tussen zit. Honger is honger.
Mag ik vragen hoeveel melk hij dan kreeg toen hij op zes flessen zat? Remco zit nu op de maximale hoeveelheid (150cc water + 5 schepjes voeding).
Bas kreeg toen 6 x 150 ml en 5 schepjes voeding. Hij had dat gewoon nodig en groeide er prima op. De kleintjes mogen 30 schepjes voeding op een dag met daarbij 900 ml water of meer water. Ik heb ook een maand verdund, maar dat gaf geen goed resultaat, want daardoor kwam hij nog sneller terug.
Heb even niet gelezen wat de rest typte…
Wil je even waarschuwen over het gebruik van friso extra met nutriton of friso comfort dat gaat dus meestal mis… hier heb ik ook die combi gehad en het gaat ‘‘vechten’’ in de darmpjes en ja ook Jurre werd er onrustig van. Je moet maar denken dat je net een bord hutspot hebt gegeten en er nog een bord boerenkool na eet terwijl je vol zit… snappie?
Dat is mij toen verteld door het bureau…
Dus of gewonen voeding pakken met nutriton of alleen friso comfort, of alleen friso extra als je maar nooit extra en comfort bij elkaar geeft.
Sterkte :thumbup:
Liefs gwen
Lees ik terug zie ik dat je in dezelfde regio woont ook nog :lol:
Heb hier als je wilt nog een dubbel pak friso comfort staan en een half pak friso gewoon kan je zo ophalen :lol: gratis pb me maar als je interesse hebt!
Mail kan ook staat ook in mijn profiel :lol:
Liefs gwen
Gwenhopp, bedankt voor de tip. Maar heb wel meteen een vraag. Als ik bij de friso extra geen nutriton doe is de fles veel te snel leeg. Andere voeding wil ik niet meer, want dit gaat net zo goed ivm zijn honger
@welkom wrote:
Als ik bij de friso extra geen nutriton doe is de fles veel te snel leeg. Andere voeding wil ik niet meer, want dit gaat net zo goed ivm zijn honger
Hier hetzelfde. Komt nog bij dat hij dus spuugt als ik geen nutriton gebruik (flink mondje terug na de fles en een a twee na de fles komen er nog steeds mondjes terug). Hij drinkt gewoon veel te gulzig. Met die nutriton spuugt hij niet.
Het viel me overigens wel op dat hij vooral 's-avonds onrustig is, huilen en niet willen/kunnen slapen. Overdag valt het wel mee. En vandaag slaapt hij al zo’n beetje de hele dag (even de slaap inhalen van gisteren volgens mij).
Dan kan je eens proberen er een andere speen op te zetten.
Hier lag het probleem ergens anders Jurre heeft een reflux.
Je zou eens kunnen proberen wat hij doet met gewone voeding en dan nutriton erdoor, en een nog kleinere speen het hoeft namelijk niet aan de honger te liggen meestal krijgen ze namelijk pas extra als ze ouder zijn. De kinderarts zei ook dat je eigenlijk tot je kindje 2 maanden is dat beter niet kan geven.
Succes!
groetjes gwen
Nou Bas ook maar weer eens een fles zonder nutriton gegeven en resultaat: Spugen!. Dus wij gaan gewoon door met de nutriton. Bas heeft alleen een enkele keer in de avond wat onrust, maar dat hoor ik van veel moeders, ookal gebruiken ze geen nutriton. Maar als hij rond 20.00 uur in bed wordt gelegd, slaapt hij prima.
Remco is inmiddels verkouden geworden. Wellicht dat het daar aan heeft gelegen.