Vraagje over Nutriton.
Op advies van het cb voeg ik dat nu toe aan de voeding. Onze zoon krijgt het maximale aan hypo-allergene voeding, maar is gewoon niet lang genoeg verzadigd. Ik moet iedere voeding rekken en hij heeft bijna de hele dag een speen in de mond waar hij flink aan ligt te zuigen. Dus cb raddde me aan om nutriton toe te voegen, dat is dikker, dus geeft langer een verzadigd gevoel en heeft verder geen voedingswaarde.
Alleen, als ik die nutriton toevoeg, dan krijg ik allemaal klontjes. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, maar het lukt me echt niet. Doe ik iets verkeerd?
Ik gebruik een nr. 3 speen van Avent ervoor. Moet ik misschien een papspeen pakken? Of zoals op de verpakking staat een papje maken en met een lepeltje geven. Maar is hij daar niet nog te klein voor? Hij is ruim 15 weken.
Help!!!
misschien eerst een papje maken, de fles gewoon maken en dan het papje bijde fles doen?/ zo kun je eerst alle klontjes eruit roeren en het dan bij de fles doen, krijg je geen klontjes??
Ik gebruik dit ook en ook de avent fles met 3 speen. Ik heb een klein kloppertje gekocht om de nutriton goed door te kloppen om geen klntjes te krijgen. Succes!!!
Wij maken de fles met voor de helft gekookt water en de andere helft koud water. Het melkpoeder + de nutriton mengen we eerst in een doseerbakje en dat doen we bij het hete water. Dan goed roeren met een kleine garde, het koude water erbij en weer goed roeren. De fles is dan altijd goed van temperatuur en de nutriton lost goed op. Dat wil namelijk het beste met gekookt water.
Groetjes,
Heleen
Als het water te lauw is mengt het niet goed. En goed schudden!
Wij mengden vooraf de voeding en de nutriton. Benodigde schepjes van beiden in het bakje, vooraf schudden. Dan in 2 of 3 delen in de fles erbij doen en tussendoor weer goed schudden, Zo konden we gewoon de m speen gebruiken en hadden we geen of nauwelijks klonten.
(wij maakten dus altijd vooraf een voorraad bakjes voeding, hoefden we niet elke keer met 2 soorten schepjes aan de gang, maar maar 1 keer per dag of per 2 dagen, hadden dus altijd bakjes klaar staan, ideaal)
@Vlinder83 wrote:
Als het water te lauw is mengt het niet goed. En goed schudden!
Cees ik zou niet schudden hoor !
Gewoon roeren met een vork of een garde.
@Paschal75 wrote:
@Vlinder83 wrote:Als het water te lauw is mengt het niet goed. En goed schudden!
Cees ik zou niet schudden hoor !
Gewoon roeren met een vork of een garde.
Niet gaan schudden hoor, dit geeft namelijk een schuimlaagje op je voeding. En een schuimlaagje is niet meer dan lucht. Als je kleintje dit binnen krijgt kan je rekenen op heftige krampjes.
Ik meng de nutriton nu in een potje door de voeding en dan gewoon bij het water. Goed schudden (= draaien met de fles) en dan is het goed gemengd.
Nou ja, dat deed ik. We doen het toch maar niet meer door het eten. We geven nu om 11 uur een fles van 5 schepjes en om 22.00 uur een fles met 7 schepjes. En wonder boven wonder, meneer slaapt nu meestal tot minimaal 6 uur. :dance: