Ik word een beetje moedeloos van de flesvoeding, vanaf het begint krijg T. de Hypo Allergeen van Nutrilon. Op een gegeven moment had ik het idee dat hij erg hongerig was dus ben overgestapt naar Forte. Dit kreeg hij meestal voor 2/3 en dan 1/3 schep HA. Sinds hij aan de Forte zat kreeg hij de diarree en had hij de ene poepluier na de andere, daarnaast kreeg hij over zijn hele lijf rode pukkeltjes.
Vorige week ben ik gestopt met de Forte en krijgt hij alleen weer HA. Maarrrrr, meneer is nu weer zo hongerig als wat. Zijn flessen worden al aangedikt met johannesbroodpitmeel, flesjes van 150 cc met 3 scheppen jbpm.
Iemand enig idee of de standaard wat voedzamer is dan de HA?? Ik weet niet hoe ik hem tevreden moet krijgen. :think:
de HA verteerd sneller volgens mij en dat is dan wel erg lastig met een amnnetje dat hongerig is. Ik zou zo niet weten wat je daar aan kunt doen :hug:
Hypo-allergeen is inderdaad minder verzadigend dan standaard-voeding, maar het kan ook nog eens per merk verschillen. Wij zijn begonnen met de hypo-allergene voeding van Nutrilon. Onze meid bleef ook honger houden, ze kwam steeds vaker voor een voeding. Soms zat er maar twee uren tussen. We zijn overgestapt op de hypo-allergene voeding van het Kruidvat (Extra Care) en daar deed ze het wel goed op.
oh ja? zit daar echt verschil tussen? misschien is dat dus ook nog een optie :think:
Mag ik vragen waarom je HA gebruikt? Als er verder geen reden is om HA te gebruiken kun je dus ook overstappen op standaard.
Kan me niet voorstellen dat er tussen kruidvat en nutrilon zo’n verschil zit.
Het is eigenlijk ook af te raden om in een keer over te stappen naar een andere voeding. Verklaart misschien toch die diarree. Altijd langzaam aan mengen.
Ben je zelf forte gaan gebruiken of op aanraden van het CB? Want wat zeggen hun hiervan?
Ik gebruik HA vanwege mijn hooikoortsallergie.
Waar staat dat ik in 1x overgestapt ben van HA naar Forte?? :think: ik heb het langzaam aan gemengd en tot vorige week krijg hij nog gewoon half om half.
Het CB vond het prima dat ik overgestapt was. A.s. donderdag is mijn eerste afspraak met de kinderarts dus dan zal ik wel horen wat zij er van zegt