Ik geef mijn dochtertje van bijna 6 weken oud nu een paar weken Omeo…de krampjes zijn een stuk minder en het spugen ook. Ze heeft nu alleen wel waterdunne poepbroeken. Dat kan toch ook niet goed zijn…
Ze heeft nu ook zoveel meer honger dan met de standaard voeding. Ze komt nu vrijwel altijd 1,5 uur na haar voeding alweer voor de volgende. En dan krijst en gilt ze net zo lang tot ze haar flesje krijgt. Er moet tenminste 2 uur tussen de voedingen in zitten dus we moeten verplicht een half uur in de herrie zitten. Ze is niet te troosten tot ze de flessenspeen in haar mondje voelt. Dan kolkt ze haar melk naar binnen alsof ze uitgehongerd is en twee dagen geen voeding heeft gehad. Alleen is ze dan aan het einde van haar flesje zo uitgeput van het huilen en schrokken, dat de laatste 2 cc vrijwel altijd overblijven. Die gingen er met de “oude” voeding wel goed in.
's-nachts komt ze gelukkig maar om de drie uur. Dat is nog steeds wel erg vaak, maar alvast minder heftig dan elke 1,5 uur.
Nu is er wel Nutrilon forte, voor hongerige baby’s. Maar ik vrees dat dit weer tot krampjes gaat leiden.
Zo blijf je vogelen met de voedingen.
Iemand ook zoiets aan de hand gehad en heeft die dan tips?
Ja, ik weet niet hoe oud ze ongv is? maar iets meer in het flesje doen dan normaal?
??
onderste bericht is beter hihi heb het allemaal ff aangepast
wens je veel sterkte :-*
oke nog een poging
ga eerst aan de forte en neem nutriton voor de zekerheid in huis
nutriton is jhbpm ( johannesbroodpitmeel ) dat is dikker makend en KAN erg laxerend werken.
in omneo zit ook jhbpm dat er dus voor zorgt dat ze goed kan poepen “zonder” krampjes omdat het de poep zachter maakt.
en omdat het dikker word waardoor de voeding beter blijft zitten in de maag en zo spugen “voorkomt” nouja verminderd.
forte is voor hongerige baby’s daar zit rijstmeel << weet het ff niet zeker ga ik voor je opzoeken morgen.
maar dat maakt de voeding dus ook dikker waardoor het kind een voller gevoel van krijgt.
alleen zit daar dus geen jhbpm in om goed van te kunnen poepen.
ga over op forte geef haar gewoon die voeding en in 1 flesje per dag 1 minischepje nutriton.
ze zal net zo weinig spugen als met omneo omdat het ook iets dikker is en net zo makkelijk blijven poepen door de nutriton.
nu krijgt ze met elke voeding die jhbpm naar binnen wat die darmpjes blijft aktiveren om te poepen daardoor poept ze veel vocht uit en neemt ze weinig voedingsstoffen op. het jhbpm werkt bij jouw meisje dus ook erg laxerend.
daarom wilt ze meer drinken om aan te vullen en blijft ze honger houden omdat ze niiet tot weinig stoffen binnen krijgt ze poept het allemaal net zo snel weer uit.
in de nacht wilt ze ook nog drinken om het verlies van de vorige dag in te halen.
slaapt ze ook veel overdag ? is ze maar kort wakker laten we zeggen hooguit een kwartiertje en dan helemaal error ?
komt ze weinig aan ? schommelt het erg ?
probeer 1x per week bij het inloopspreekuur ff je kleintje te wegen.
als je overgaat op de forte geef haar dan 2-3 dagen de voeding die ze wilt als je er maar minimaal 2 uur tussen houd , verhoog desnoods als ze dat wilt .
na die 2-3 dagen is ze “aangevuld” en kan je samen met haar de tussentijden gaan verlengen , misschien maar met een half uurtje misschien ook al een uurtje , en soms zal ze na die 2 uur ook nog gewoon honger hebben geef haar dan ook maar.
er zijn richtlijnen op het CB en zoals ik lees heb jij net zo een bouwvakkertje als ik en moet je soms een beetje van het gemiddelde afwijken om een gelukkig en tevree kindje te hebben.
als je nog vragen hebt mag je me wel pben :thumbup:
veel succes ik werd er moedeloos van.
en geef dat ene schepje nutriton in de fles die ze voor het nachtslapen krijgt , dan ligt ze rustig neemt haar lijfje meer op en de volgende ochtend poept ze even makkelijk zonder krampjes. hoe rustiger ze ligt hoe meer haar lijf aan vocht op kan nemen hoe meer voedingsstoffen ze kan opnemen en meer dikkere poep ontwikkelt .
god hoe leg je dat nu uit.
probeer het maar start met forte en binnen 24 uur merk je al verschil en zal ze de nachten ook iets langer gaan maken omdat ze niet meer hoeft te compenseren.
Goed verhaal van Nathalie, maar let wel dat JBPM ook weer voor krampjes KAN zorgen.
En dan zou ik het inderdaad bij 1 fles met 1 schepje Nutriton per dag houden. Bij S. deden wij in elke fles een beetje maar dan vergaat ze van de kramp en loopt ze ook leeg.