Nutrilon Omneo of Friso Comfort?

Jinthe drinkt sinds haar geboorte Nutrilon standaard, sinds een aantal weken met Nutriton. Maar ze spuugt nog steeds regelmatig (niet met een boog, maar meer ‘veel en grote mondjes terug geven’). Vandaag op het CB gaf de arts aan dat we over konden stappen op Nutrilon Omneo.

Omdat ik steeds meer positieve dingen hoor over Friso, was ik al voor het bezoek aan het CB aan het overwegen om over te stappen naar Friso. Nu zou ik dus over kunnen stappen op Friso Comfort.

Waar hebben jullie positievere ervaringen mee: met Nutrilon of Friso? Of maakt het volgens jullie allemaal niets uit en is het allemaal hetzelfde?

Ik heb hele slechte ervaringen met omneo.

Nou weet ik niet hoe dat bij jullie komen gaat natuurlijk maar door de omneo kon mijn zoon niet meer poepen.

Het was te erg voor woorden, ik moest het er beetje bij beetje uithalen met een thermometer, het was zo dik.

Met friso heb ik geen ervaringen, wij gebruikten alleen nutrilon met nutriton dat werkte bij ons het beste.

Voor beide dames hebben we omneo gehad.

1 van de 2 heeft nog steeds omneo, maar geen harde/dikke ontlasting te vinden hoor…Was dat maar zo. Het komt bijna aan de zijkant van haar luier naar buiten :shock: :?

Bij Amy ook harde/dikke ontlasting, maar heb toen meer vocht toegediend… Dus 20cc meer water erbij, en toen ging het goed.

Friso accepteerde Amy niet, ging er meer van spugen. Daarom ook niet bij nr 2 geprobeerd.

succes

Ik heb beide gebruikt en Odin deed alleen maar krijsen bij de Nutrilon, hij kreeg echt krampjes ervan.

Toen over gegaan op Friso Comfort en na een dag had ik al een heel ander kind…

mahja dat verschilt zo erg per kind…de ene kan goed tegen nutrilon en de ander kan Friso weer goed verdragen.

Feit is wel dat Friso wat lichter valt.

Volgens de arts van het CB konden we direct volledig overstappen op Omneo. Ik had ipv Omneo Friso Comfort gekocht en had zo iets van ‘we stappen maar niet meteen volledig over, voor het geval dat ze er last van krijgt’. Ik had ergens gelezen van mensen die standaard met Forte mengden, dus ik heb standaard (wel nutrilon, maar het blijft gewoon melkpoeder, toch?) met Comfort gemengd (hopelijk kan dat geen kwaad :oops: ). En gelukkig maar dat we niet meteen volledig over zijn gegaan, want ze heeft twee dagen niet kunnen poepen… Kan natuurlijk toeval zijn, maar zou dan wel heel toevallig zijn, want normaal poept ze twee/drie keer op een dag…ze heeft nog nooit een dag niet gepoept. We zijn daarna maar weer terug gegaan naar standaard…komende week nog maar eens proberen, maar dan nog minder Comfort er door heen (we hadden 1/3 comfort en 2/3 standaard gedaan).

als ik het goed begrijp heb je nu 2 merken door elkaar gegooid?

Ik zou daar zelf geen voorstander van zijn, beide hebben ook verschillende schepjes, heb je wel de juiste schepjes gebruikt?

In principe heb je t wel goed gedaan om 1/3 comfort te gebruiken en 2/3 standaard, zo kun je idd kijken of ze er wel tegen kan.

Vervelend dat ze nu niet goed kon poepen :wall:

Ik ben daar ook geen voorstander van, maar ik ben nog minder een voorstander van een verstopt kindje…dus hebben we toch maar gekozen voor mengen om te kijken hoe het zou vallen. En ben dus wel blij dat we daar voor gekozen hebben. :slight_smile:

We hebben de goede schepjes gebruikt, die zitten immers in het pak, daar kan je je amper mee vergissen?

Het pak Nutrilon was bijna op en ipv een nieuw pak Nutrilon Standaard hebben we Friso Standaard gekocht. Kunnen we in ieder geval met hetzelfde merk mengen. Mijn man had ook het idee dat ze Friso lekkerder vindt en ik vind het bakje waar je de Friso in kunt doen ook wel erg handig. :slight_smile: En de Standaard is ook nog eens wat goedkoper, ook niet heel erg. :wink:

hahahaha Nienke das altijd mooi meegenomen ja :wink:

wat betreft die schepjes, ik heb wel eens gelezen dat mensen er niet bij stil hadden gestaan dat niet alle schepjes t zelfde zijn en hadden gewoon 1 schepje gebruikt voor alle merken :wall:

Hopelijk gaat t nu wat beter met haar… :hug:

Omneo!!! van de friso werden de krampjes alleen maar erger!

Ik heb hier een flinke spuuger en wij gebruiken Omneo met nog 4 scheppen Nutriton er door heen. (moesten eigenlijk over op de A.R)

Maar moet zeggen dat ik de Omneo niet zo heel erg dik vindt.

Appart dat er mensen zijn die zeggen dat jullie kindje krampen kregen en moeizame ontlasting.

Omneo is namelijk bedoelt tegen spugen,krampen en moeilijk ontlasting.

zou dus andersom moeten werken :wink:

Meteen over gaan zou ik nooit doen daar krijgt het kind zo ie zo krampen en moeizame ontlasting van.

Hier in het ziekenhuis adviseren wij om langzaam over te mengen.

B.v bij 6 schepjes 5 schepjes oude voeding en 1 schepje Omneo, de komende 2 dagen, daarna 4 schepjes en 2 schepjes omneo etc etc…

Evy heeft na dat we waren begonnen met omneo ook wat harde ontlasting haar darmen moesten eraan wennen. na een week was dat over en had zij normale ontlasting. Geef het nog steeds! Van comfort krijsde ze het uit van de pijn in haar darmpjes en kon daar juist helemaal niet van poepen. Eigelijk is comfort gewone voeding voorgemengd met Nutriton. In Omneo zitten andere bestandsdelen en is licht verteerbaar.

We zijn weer terug op standaard met Nutriton, want met comfort kon ze niet meer poepen…schijnt over te kunnen gaan na twee weken, maar ik ga haar niet twee weken verstopt laten zitten…dan maar wat spugen (ze heeft er zelf over het algemeen niet echt last van, heb ik de indruk, en van het niet kunnen poepen had ze wel (veel) last).