Hallo allemaal ik heb een zoontje van nu ff 2 maandjes en zo een 5,5 kilo hij zat eerst op nutrilon en hebben hem overgezet op forte omdat hij steeds eerder kwam voor voeding en zat al op 150 cc + 5 scheppen.
Dus nou hebben we hem op forte en geven hem 150 cc+ 5 scheppen en hij blijft maar eerder komen hij blijft huilen totdat je hem een fles geeft een speen spuugt hij zo weer uit… Nou geef ik hem wel is tussendoor water maar ook daar neemt hij geen genoegen mee … hoeveel water mag je tussendoor geven?
Ik wil hem ongeveer om de 4 uur hebben maar hij komt dus na 1,5 a 2 uur alweer hij drinkt uit de difrax s fles met speen s…
wie herkent dit?
Heeft iemand tips plz? morgen moet ik naar het cb…
hoe gaat het snachts dan? Maken jullie hem wakker?
Hier is het namelijk zo dat Michel ook ogenschijnlijk een zooi maakt van zijn flessen…
hij komt (vanaf 00.00 uur snachts gerekent) om 2 uur, om 5 uur, om 7 uur (zit er maar 2 uur tussen dus) om 8 uur (1 uur dus) en dan lijkt het dus dat hij al weer 4 voedingen heeft gehad voor de dag goed en wel is begonnen.
Maar hij clustert… want hij drinkt om 2 uur 120 cc, om 5 uur 150 cc, om 7 uur 120 cc, om 8 uur 60 cc en dan valt hij in slaap en komt pas weer om 11 uur, dus dan laat hij er ineens 4 tussen.
Dan weer rond 4 uur dus dan laat hij er 5 uur tussen!, om 11 uur drinkt hij 120, om 4 uur 150cc.
Tegen 7 uur komt hij dan weer, drinkt weer 150 cc en dan om 8 uur nog 60 cc erbij (toetje denk ik, hij wil dan echt eten, maar drinkt niet meer dan die 60) en dan valt hij in slaap. ik maak hem niet wakker en dan komt hij dus pas om 2 uur snachts weer. Dan ineens laat hij er dus 6 soms zelf 7 uur tussen.
Omdat hij dus al zoveel drinkt, tenminste zo vaak drinkt, maken we de flessen van 150 cc aan met 4 schepjes in plaats van 5.
De flessen van 120 gewoon volgens de verpakking.
Zo krijgt hij wel de voldoening, maar niet de calorien.
Ook geef ik hem veel liever wat vaker kleine beetjes, dan minder vaak grote hoeveelheden cc’s.
Hij slaapt snachts al wel zo 6 a 7 uur aan 1 stuk en is verder een tevreden kereltje.
Hij groeit gewoon behoorlijk in de lengte nu, dus dat kost energie.
Hij is bijna 1 maand oud, woog bij geboorte 4200 gram, viel 400 gram af de eerste 3 dagen en is nu 4990 gram. Dus van gewicht gewoon normaal gegroeid.
Ik doe dus niet zo veel met al die info op verpakkingen, let enkel op de signalen van mies en bied liever na 1 uurtje nog es een klein beetje aan dan weer een hele fles.
Zolang je maar niet over de 30 schepjes poeder per dag gaat, mag je best een beetje zelf samenstellen en aanpassen hoor.
Misschien kun je ook eens kijken naar de flessenspeen, als hij te snel drinkt, kost het hem geen energie en word hij er niet moe van.
Met wat moeite zijn ze ook echt moe na de fles en slapen dan vaak wat langer.
Huilt hij echt vanwege de honger? Kindjes met bijvoorbeeld een allergie willen ook veel drinken, niet omdat ze honger hebben maar omdat ze tijdens het zuigen iets aanmaken waardoor ze minder buikpijntjes enzo hebben. Hoe is zn ontlasting, gaat dat allemaal normaal?
HIer ook een hongerig ventje, we zitten nu op 6 flessen van
150 cc (+ 5 scheppen)
Cell hoe kom jij aan die wijsheid van max 30 schepjes?
Wij geven nu 6 flessen van 150 cc (minder flessen gaat gewoonweg niet)
dus hij zit op 6 x 5 schepjes = 35. Ik redeneer altijd zo: als ze
maar niet over die liter per dag heenkomen…
6x5 = 30 hoor meis… 7x 5 = 35…
Onze kinderarts bij Peter heeft me toen al aangegeven dat het niet om “vocht” gaat… water is water.
De mineralen en voedingsstoffen in kunstvoeding zijn moeilijker te verwerken voor de nieren en de verpakking gaat uit van max 6x150 met 5 schepjes of 5x 180 met 6 schepjes. Beide is 30 schepjes poeder per etmaal en dat is dus eigelijk de max.
Als je die schepjes dan verdeeld over bv 8 voedingen waarvan x met 4 schepjes en x met 3 enz… maakt niks uit, zolang je dus binnen die 30 blijft (kinderarts deed trouwens ook niet moeilijk over 32 schepjes hoor… maar liever niet)
Sindsdien maak ik me dus niet zo druk om schema’s en voed ik op verzoek.
@Cell wrote:
6x5 = 30 hoor meis… 7x 5 = 35…
:oops: excusez moi Cell :doh:
Ik hou die domme rekensom van mij maar even op zwangerschapsdementie :oops:
@Cell wrote:
Ik maak me ook niet druk hoor, wij voeden ook op verzoek,
Gaat prima :thumbup:
Idd het luisteren naar je kindje is het belangrijkste…
Als hij honger blijft houden maak je de flesjes toch ietsje groter?? of alleen een fles waarna hij het meest onrustig blijft…
Kende een knulletje die zat met ruim een maand al aan de max, maar bleef daar wel tevreden mee…
Doe wat goed voelt binnen de normen… en volgens het cb mocht de zoon van mijn vriendin gewoon 5 keer 210+ 7 geven… dus hoe dat nou zit…weet ik nog steeds niet…Iedereen zegt wat anders…