Nutrilon 3

Omdat nutrilon 2 tot 10 maanden is, zijn we hier overgestapt op nr3.

Daar staat op dat het voor kinderen van 10 tot 18 maanden is, maar als ze 1 worden, mogen ze toch over op gewone melk?

Is dit nu gewoon een trucje om meer nutrilon te verkopen, of zou het echt beter zijn? Wat doen jullie?

wij zijn toen ons zoontje 1 jaar werd gewoon overgestapt op gewone halfvolle melk. Dit werd ons ook door het CB geadviseerd.

Nutrilon 2 was altijd tot een jaar…

Maar hier heeft Ryan gewoon 2 gehad tot een jaar en daarna halvolle melk, Nutrilon 3 is gewoon geldklopperij :wink:

Haha, dat dacht ik al!

Gaan wij over een paar weekjes ook maar over op gewone melk!

Hier zijn wij ook overgestapt op gewone melk met 1 jaar. Wel heb ik het CB gebeld om te vragen wat voor melk het beste is. Ze zeiden dat je het best verse halfvolle melk kunt gebruiken. Halfvol i.p.v. vol vanwege kindjes die steeds dikker worden :roll: , vertelde ze me. En dan natuurlijk vitamine D bijgeven.

@Miepel wrote:

Hier zijn wij ook overgestapt op gewone melk met 1 jaar. Wel heb ik het CB gebeld om te vragen wat voor melk het beste is. Ze zeiden dat je het best verse halfvolle melk kunt gebruiken. Halfvol i.p.v. vol vanwege kindjes die steeds dikker worden :roll: , vertelde ze me. En dan natuurlijk vitamine D bijgeven.




Das een leuke van het CB :lol:

Zitten ze daar met hun hoofd onder een steen of zo? Ik moet het eerste kind nog tegen komen dat gewichtsproblemen heeft door volle melk of roomboter!

Ik denk dat het eerder ligt aan de bezoekjes aan de Mac en de moeders die steevast Yogi en frisdrank in flesjes/antilekbekers gooien.



Nee, de enige reden dat Ryan halfvolle melk krijgt is omdat wij dat allemaal drinken, het is zelfs zo dat volle producten voor kindjes in de groei juist beter zijn.

Daarom ben ik ook allergisch voor de fabrikanten van Blue band, die vinden het leuk om sinds Ryan 7 maanden is me steeds Halvarine zaken aan te bieden via de post…

Hier kreeg ik ook het advies volle yoghurt te gebruiken, en niet te beginnen aan danoontje e.d.

Vreemd dat al die cb’s wat anders zeggen, je zou toch denken dat ze 1 lijn volgen?

Nou ja, je doet toch wat je zelf het beste lijkt (ik tenminste wel)!

Ben wel benieuwd wat ze zeggen als ik ze daar naar nutrilon 3 vraag…

7 december mogen we weer…

Weet je Alyt, ik krijg altijd een wegtrekking van CB’s ze móeten in principe allemaal dezelfde richtlijnen hanteren alleen blijft het mensenwerk, verpleegkundigen die vasthouden aan hun eigen meningen ipv de richtlijnen bijvoorbeeld.

Of flesvoedingscurves (groeicurves) aanhouden voor BV kindjes.

Dat is pas leuk, een bv moeder in de stress jagen omdat het kind niet altijd even hard groeit als een flessekindje :?

Of dat ze moeders adviseren om met 4 maanden te beginnen met bijvoeden terwijl er in de richtlijnen 6 maanden staat snappie?

Daar hebben we hier op Kok een term voor: consternatiebureau :lol:

Ik trek altijd mijn eigen plan wat het cb betreft, vaak hebben ze goede adviezen maar vaak ook niet :slight_smile:

Haha, consternatieburo!

Tsja, ze zijn hier allemaal wel aardig gelukkig, maar ik ga meer voor het wegen en meten.

Voor de rest heb ik ook vriendinnen met kids,en lees ik hier steeds meer handige tips en adviezen!!!

Wel zo realistisch denk ik!

Daarom, gewoon kijken wat je zelf kunt met de info die je krijgt, je voelt zelf wel aan of het goed is of niet toch? :smiley:

Daarom, en vandaar ook mijn vraag hier!

Vond het al wat vreemd, dus bedankt voor de reacties!

volle yoghurt adviseerde ze mij ook, maar meer omdat het minder zuur is. Dus beebjes vinden het vaak lekkerder.

Verder hoorde ik (nooit uitgezocht) dat nutrilon3 gezoet is, dus zo goed is het niet.

Ik ben met 1 jaar overgestapt op half volle melk.