Zit daar nou echt zoveel verschil in?
Het is wat dikker, lost minder goed op (vind ik, vaak nog dikke drap over op eind) en ik vraag me af of Vasco het echt lekker vindt. Hij laat vaker wat staan dan met N2.
Ik zit er ook over te denken om gewoon weer N2 te geven. Wat jullie?
N3 is dan vanaf 10 maanden, maar er is ook Nutrilon groeimelk.
Is dat nou weer wat anders?? N3 is toch ook groeimelk of worden wij consumenten nou gek gemaakt.
Hoi,
Wij gaan straks iig wel over op N3,
ik heb zoiets van; niet voor niets vanaf 10 mnd. (hetgeen er op staat), en N2 tot 10 mnd. Wellicht toch meer voedingsstoffen…
verder kan ik je helaas niet helpen.
Groetjes van Mij
voor zover ik weet(Is toch al zeker weer 4 jaar geleden) gebruik je N1 t/m 6 mnd… N2 t/m 12 maand, en daarna kun je als je wil over op N3 of groeimelk(over het algemeen allebei met toegevoegd smaakje, vanille) of op koemelk, gewoon uit de super.
Ik heb de nummer 3 in zijn geheel dus altijd als een beetje onzin gezien, je moet er dan alleen wel weer vitamine D bij gaan geven!
Dat hoorde ik ook gisteren van een mede-mamma van de creche.
Zij was toevallig bij een kinderarts geweest met haar dochtertje voor heel wat anders, maar die zei toen ook: lekker N2 geven tot ze een jaar is en dan overstappen op gewone melk. N3 is gewoon een commercieel ding.
Nou ik heb lekker een pak N2 gekocht en dat was weer ouderwets smullen van zijn fles :lol: . Koop er van de week wel extra vitamientje bij en wat bij betreft doet we het lekker zo.
ik heb nooit nr 3 gekocht. Flauwekul. Gewoon koemelk geven en vitamine D.
@Lila wrote:
Dat hoorde ik ook gisteren van een mede-mamma van de creche.
Zij was toevallig bij een kinderarts geweest met haar dochtertje voor heel wat anders, maar die zei toen ook: lekker N2 geven tot ze een jaar is en dan overstappen op gewone melk. N3 is gewoon een commercieel ding.
Nou ik heb lekker een pak N2 gekocht en dat was weer ouderwets smullen van zijn fles :lol: . Koop er van de week wel extra vitamientje bij en wat bij betreft doet we het lekker zo.
dat was dan vast ook onze kinderarts…
Ik quote haar nu letterlijk:
“opvolgmelk nummer 3 is héél goed…voor de fabrikant die er extra veel aan verdient!!! Gewoon nutrilon 2 tot 1 jaar en daarna aan de gewone melk!”
Nou, toch handig om dat dan weer te weten, dan gebruiken we het hier toch ook maar niet… :dance:
Bedankt, groetjes van Mij
inderdaad, het is vooral voor de lekker, en voor de onzekere ouder, die denkt dat het ‘moet’… maar vanaf het jaar is dat helemaal niet meer nodig!
Ik sluit me bij mijn voorgangsters aan, N3 is gewoon bullenpoep en nergens voor nodig. (ja voor de kas van de fabrikant ;))
Gewoon tot 1 jaar N2 en dan koemelk, ze mogen vanaf 1 jaar immers met de pot meeëten dus het komt helemaal goed.
Maar nutrilon 3 is toch net zo duur als nutrilon 2??
Maar dan is het toch niks commercieels om over tegaan op nutrilon 3 ipv 2, met de 10 maanden?
En dan vanaf een jaar gewoon aan de koemelk?
@johanna1978 wrote:
Maar Ntrilon 3 is toch net zo duur als Ntrilon 2??
Maar dan is het toch niks commercieels om over tegaan op N*trilon 3 ipv 2, met de 10 maanden?
Dat zal op zich ook niet veel uitmaken maar waarom zou je met 10 maanden overgaan op N3 als N2 tot 12 maanden geadviseerd word?
Men wil je juist naar die N3 toelokken door te verkondigen dat het vanaf 10 maanden mag en dan heb je na die twaalf maanden minder reden om over te gaan op koemelk snappie?
Dit is hetzelfde principe als potjes die vanaf 4 maanden gegeven mogen worden (terwijl iedereen onderhand weet dat de darmpjes tot 6 maanden nodig hebben om te rijpen)
Aha, oke…
Ik ging er gewoon vanuit, dat ik met 10 mnd over moest stappen, want dat staat op het pak.
Dacht dat het wel iets te maken zou hebben met extra voedingsstoffen ofzo…
Maar goed, ik ben nog niet zo ver. Tegen de 10 maanden maar eens kijken…
Nee meis, en als je nog twijfels hebt raadpleeg dan het CB (als dat bij jou tenminste niet voor consternatiebureau staat ;))
Het probleem is dat de fabrikanten dit zo’n beetje jaarlijks veranderen, mijn zoontje is bijvoorbeeld van 2003 en in 2004 stond er gewoon 12 maanden op de verpakking.
Helaas mogen fabrikanten dit wettelijk gezien dus doen…N3 Ãs namelijk niet ongezond, dat moet ik toegeven maar als je kindje een normaal uitgebalanceerd dieet heeft dan voegt het niets toe en valt het (onnodig) duurder uit.
Ben toevallig van de week naar CB geweest en omdat ik dit topic gelezen had ff gevraagd… Antwoord CB: vanaf 1 jaar gewoon halfvolle melk en vitamine D geven… (ook voor de eventule pap gewone melk gebruiken).
@Mellie wrote:
@johanna1978 wrote:Maar Ntrilon 3 is toch net zo duur als Ntrilon 2??
Maar dan is het toch niks commercieels om over tegaan op N*trilon 3 ipv 2, met de 10 maanden?
Dat zal op zich ook niet veel uitmaken maar waarom zou je met 10 maanden overgaan op N3 als N2 tot 12 maanden geadviseerd word?
Weet je wat grappig is, dit moet je dan maar net weten.
Ook ik ben 'gewoon' overgestapt van 2 naar 3, zoals op het
pak staat. Wist ik veel dat het 'onnodig' is zoals jullie beweren.
Ik ben geen onzekere en dus ook geen veelvragende mama
dus het is niet in mij opgekomen om daar een vraag over te stellen.
Ben met 1 jaar ovrgestapt op halfvolle melk. Naar mijn weten heb
ik gewoon de stappen doorloopt die goed zijn. :wink:
@mv2kids wrote:
inderdaad, het is vooral voor de lekker, en voor de onzekere ouder, die denkt dat het ‘moet’… maar vanaf het jaar is dat helemaal niet meer nodig!
ben geen onzekere ouder, dat is een ding wat als een paal
boven water staat :mrgreen: Maar ik had écht géén idee…
Ben met 10 mnd N3 gaan geven en met 1 jaar gewone halfvolle
melk. Niemand die mij ooit vertelt heeft dat het onnodig is. (heb er ook
nooit een vraag over gestelt, de stap van N2 naar N3 leek mij gewoon
logisch) :mrgreen:
hier wel 3 maar omdat mijnmeisje geen gewone melk wil/lust…ach zullen vast wel goede vitamines inzitten