Nutrilon 2 en 3

Hallo!



Ik ben twee weken geleden naar het CB geweest en heb daar gevraagd in hoeverre Amy moet overstappen van nr 2 naar nr 3. Daar zeiden ze dat er in nr 3 iets andere vezels zaten, maar dat het niet nodig was om haar nr 3 te geven. Ik mocht het dus zelf weten. Volgens hun zou ze met een jaar toch over gaan naar gewone melk en met nr 3 melk zou je, volgens de producent tot anderhalf vast zitten aan opvolgmelk en dus duurder uit zijn.



Zijn er hier mensen die ook Nutrilon gebruiken en zijn overgestapt naar nr 3? Of mensen die het juist niet gedaan hebben? En waarom?



Ben gewoon erg nieuwsgierig…



Groetjes!

levi zit nogsteeds op nummer 2 en ben dus niet overgestapt op 3.

waarom: levi is een slechte eter. en ik denk dat in nummer 2 iets meer voedingstoffen zitten als 3. in 1 zit ook meer voedingstoffewn als 2. omdat als je 2 gaat gebruiken ook gaat bijvoeden. en bij nummer 3 eten ze dus helemaal mee met de pot. daarom blijf ik op 2 omdat levi eigenlijk te weinig eet voor mijn gevoel. persoonlijk zou ik na 2, gewone melk geven.

of mijn verhaal waar is weet ik niet hoor ivm met voedingstoffen enzo, maar zo bedenk ik het me maar altijdt. het is mijn reden om op 2 te blijven. zo krijgt hij voor mij gevoel toch genoeg voedingstoffen binnen.

Hoi,

Ik heb tot 10 maanden bv gegeven… Daarna nr 2 van Nurtril*n, nu gebruik ik nr 3 en smiddags krijgt Veron gewone halfvolle melk…

Ik ga nu langzaam de nr 3 afbouwen zodat Veron alleen nog maar gewone melk krijgt…

Veron is een grote jongen van 11 kilo dus die hoeft niet zo heel hard meer te groeien…

Ik kan me voorstellen dat als ze nog echt moeten groeien dat je ze dan nog langer opvolgmelk geeft…



Ik snap niet goed waarom je tot 1,5 jr nr 3 zou moeten blijven geven :think: Ja de fabricanten vinden dat wel fijn ja…





gr patricia

Ik ben ook van nr. 2 naar nr. 3 gegaan.

Sebastiaan at in die tijd niet zo super (was toen 10-11 maand), maar had wel energie voor 10. Hierdoor kwam hij niet zo veel aan. Toen hij nr. 3 kreeg, trok dat gelijk weer bij. We zijn nu inmiddels met het laatste pak bezig. Hij krijgt er 's ochtends nog steeds z’n pap mee. Als dit op is, gaan we of pap van gewone melk maken of we maken pap van soja groeimelk. Dat krijgt hij nu ook bij z’n brood.

Ik vind het namelijk erg belangrijk dat hij zolang mogelijk nog wat extra voedingsstoffen binnen krijgt.



Groetjes,

Heleen

Ik ben gewoon overgegaan van 2 naar 3. Waarom, tja omdat

ik op het pak zag staan dat nr 3 voor kids vanaf 10 maanden is.

Dus ben gewoon overgestapt…Tis maar voor 2 maandjes hier na krijgt ze gewone melk. Trouwens op het KDV doen ze niet aan Nutrilon 3 (vraag mij niet waarom) dus daar krijgt ze nr 2 :wink:

Hier ook nog gewoon 2 tot 1 jaar. Het CB raadde me dat zelfs aan.