Stijn krijgt sinds kort Nutril*n AR, maar het schuimt zoveel dat hij er krampjes van krijgt, heeft iemand hier een tip voor?
wat we al geprobeerd hebben: we hebben in plaats van geschud de melk geroerd, ook hebben we de melk warm genoeg gemaakt. we gebruiken @vent- flessen.
een tweede vraagje: We krijgen in de slabben en kleertjes waarover gespuugd is donkere vlekken: hoe krijgen jullie de vlekken uit de kleding die JBPM maakt?
groetjes,
Niene
Onze dochter krijgt ook de AR voeding. Ze krijgt geen extra krampjes van de schuimige voeding. Ik gebruik de difrax fles. Die ontlucht ook een beetje tijdens het drinken. Misschien is dat iets?
Dus die flekken komen van het Johannesbroodpitmeel?? Ik had wat vlekjes op de hoes van het aankleedkussen en toen kon ik het niet echt thuisbrengen. Later zag ik het ook terug in de hydrofieldoeken (beetje paarsig). Ik dacht dat eerst dat ik iets verkeerd gewassen gehad…dus…
Ik krijg die vlekken er ook niet uit. Gelukkig spuugt ze weinig op haar kleertjes, maar meer op haar speelkleed als ze aan het spelen is. Die maak ik direct schoon en dan blijft er geen vlek over. Alleen de spulletjes die niet direct gewassen worden hebben vlekken. Misschien direct in de wasmachine als e.e.a. smerig is.
over de krampjes: de @ventspeem ontlucht ook, maar via de dop, daardoor komt er wel veel schuim op te staan lijkt het, ik zal eens naar die andere fles kijken.
over de vlekken: ja precies! die paarsige vlekken, Stijn spuugt nog wel veel en is niet zo’n nette eter, dus ze zitten echt overal in. op 60 graden wassen en voorweken helpt niet. Ik denk dat ik eens met Nutricia ga bellen voor antwoorden,
liefs, Niene
Antwoord op het schuimen heb ik helaas niet. Wij hadden dit ook toen we nutriton gebruikten.
Maar die vlekken zijn waarschijnlijk schimmelvlekken. Ik had ze ook regelmatig op slabbertjes en hydrofiele luiers. Ik ben toen sneller gaan wassen, niet laten liggen enzo. en heb er eigenlijk nu geen last meer van. Wist eerst ook niet wat het was, maar een vriendin wist te vertellen dat het schimmel was…
Schimmel? Waar komt die schimmel dan vandaan?? Uit de voeding of zo? Ik heb het alleen maar op de spulletjes waar ze op gespuugd heeft en verder niet. Wat voor schimmel is dat dan?
ja, vertel meer over die schimmel!
ik ben erg benieuwd wat het is dan , er zit toch alleen JBPM en melk in? of komt die schimmel dan uit de maag ofzo?
liefs, Niene
Die schimmel ontstaat door het spugen, zuur etc. Doordat dat lang in de slab of luier zit, gaat het schimmelen. Net als het weer in tuinkussens bijvoorbeeld. Nu ik sneller was, heb ik er geen last meer van!
hmmm ik ben dus gewoon niet zo’n schone moeder :oops:
ik zal het dus maar eerder gaan wassen.
liefs, Niene