Nutramigen vraagje

Hallo,

Mijn zoontje heeft koemelkallergie en gebruikt daarom de nutramigen 1 voeding.

Nu laat hij sinds enkele dagen zijn laatste fles staan en zit nu nog maar op 400 cc flesvoeding op een dag. Moet ik nu overstappen naar Nutramigen 2??

Groetjes Ariska

Hi,

heb er geen ervaring mee…( ben nu wel aan het proberen ook deze voeding te krijgen) ik denk alleen niet dat je moet overstappen naar de 2de…ik heb zelf het idee dat hij het misschien helemaal niet lekker vindt? Anders misschien even overleggen met de voorschrijvende arts? want 400 lijkt me toch wel erg weinig…

Oeps, zag nu net dat je zoontje al 10 maanden is…misschien toch overstappen? Nou, je hebt ook niets aan mijn antwoordt zo…:oops:

Groetjes

Je had met 6 maanden al over kunnen stappen op Nutramigen 2. Die geldt vanaf 6 maanden. Wist ik destijds ook niet, apotheek wist het niet en cb al helemaal niet. Kwam er zelf achter. Ik heb het bij de jongste gebruikt tot ze een jaar wraen met een heel streng dieet en ze zijn beide over hun allergie heengegroeid, terwijl ik daar bij Chloe toch maar weinig hoop in had.

Je hebt ook nog verschil in wel en geen Nutramigen met LCG erin. Ik raad je die met LCG aan. Goed voor de darmen die toch al veel te stellen hebben met kinderen die VO hebben.

Ja hoor. Nutramigen 2 kan al lang! Maar ik weet niet of je probleem er mee weg is, want ze moeten wel aan een bepaalde hoeveelheid voeding per dag komen.

't Is trouwens wel geweldige voeding he??!! :dance:

wat is het verschil dan met nutrilon peptie?

nutrimigen kun je die wel in de supermarkt kopen? wat is beter?groetjes

het verschil is dat Nutramigen ook nog lactosevrij is en de suikers die in koemelk komen nog verder zijn uitgesplitst zodat deze goed door het lichaam opgenomen kan worden.

Sinds eind februari gebruik ik het ook (1 a 2x per dag naast de bv) voor Noah en het gaat super!

Je kunt dit middel alleen krijgen bij de apotheek. Voor dit middel kan je een vergoeding krijgen van je ziektekostenverzekeraar, maar dan moet het wel bewezen zijn dat je kindje een allergie of intolerantie heeft voor koemelk enzo.

gezien jullie nutramigen-kenners zijn, nog even een vraag. Stijn krijgt sinds 6 weken nutramigen omdat de kinderarts een ernstige allergie vermoedt. Alleen, sinds woensdagavond wil hij z’n fles niet meer. Hij heeft eerst 3 flessen weer helemaal uitgespuugd toen hij klaar was, en daarna volledige weigering :cry:

Gisteren heeft hij in totaal 1 hele fles gedronken ('s ochtends) en verspreid over de dag nog eens 200 cc, veel te weinig dus.

Vanochtend kinderarts gebeld, die is met vakantie en ik werd naar de huisarts verwezen. Die vermoedt dat Stijn last heeft van z’n buik (hij probeert nl. wel te drinken, maar na 1-2 min. brult hij het uit en wil hij niet meer).

Ik krijg nu gaviscon van de apotheek, en moet de melk gaan verdikken. Maar de huisarts wist niet of verdikkingsmiddel ook wel volledig hypo-allergeen is.

Bij de apotheek gevraagd, die hebben johannesbroodpitmeel en een goedje van Nutrilon (weet de naam niet meer), maar wisten het ook niet. Ze zijn het daar nu aan het uitzoeken, maar misschien weet iemand van jullie dit??

Ja hoor Nutriton = johannesbroodpitmeel en kan je gewoon bij

de Nutramigen doen. Daar zit helemaal niks in waar hij op kan

reageren, misschien in het begin wat dunne luiers of wat juist wat

dikker.

Wat zijn de symtomen van de allergie?

Wij hebben bij Melchior ook Nutramigen gebruikt.

Succes!

Groetjes

bedankt voor je reactie! Ik heb nog niks van de apotheek gehoord :?

Stijn’s symptomen zijn eczeem en veel huilen/onrustig na elke voeding. Nu met de nutramigen zijn die laatste symptomen veel minder geworden. De eczeem blijft lastig te bestrijden

En?weet je inmiddels al meer?

zou hij misschien ook nog ‘griep’ kunnen hebben?

Noah heeft nl. ongeveer een maand geleden (toen ik langzaam over wilde stappen naar nr2 Nutramigen) heel veel gespuugd en kon niets meer binnen houden. uiteindelijk in het ziekenhuis gelegen hiervoor. Nu vind ik dat hij nog steeds wel veel spuugt en helaas werkt de johannesbroodpitmeel niet bij hem.

Wat bedoelde je trouwens met een ‘goedje van Nutrilon?’ of bedoelde je de Nutriton?