Nutramigen proberen

Mijn zoontje heeft fors eczeem en vooral veel jeuk wat echt zielig is. Vanalles hebben we al gesmeerd en niks helpt. De kinderarts vind het echter geen beeld van een koemelkallergie. Maar ik zou toch graag eens op proef Nutramigen willen proberen. Ik weet dat je het middel ook gewoon kan kopen zonder recept. Wie van jullie heeft er ervaring mee en is er nog iets speciaals dat ik moet weten voordat ik start :think:

Ik neem aan dat ik dit ook gewoon moet klaar maken zoals ´gewone´ flesvoeding

Je kunt Hellen een PB sturen, die gebruikt het ook.

Ik ben ook zonder overleg overgestapt op koemelkvrij. Momenteel Pepti,maar ik heb ook nutramigen gebruikt.

Je maakt het inderdaad klaar als gewone kv. Stap wel langzaam over. De kindjes moeten vaak wennen aan de smaak.

Ik ben overgestapt omdat ik ook een vermoeden van een allergie had. CB zag het ook niet.

Onze insteek is, liever iets te voorzichtige voeding en geen problemen, dan gewone en problemen.

Je kindje mist niets als je nutramigen gaat geven.

Houdt er wel rekening mee dat de luiers echt legergroen gaan worden. maar dat staat ook vermeld om de pot van de nutramigen.

Probeer het uit. ZIe je verbetering, kun je altijd daarna nog een keer provoceren.

Veel succes!

Waarom zou je niet eerst hypo-allergene voeding proberen?

Nutramigen is erg vies en misschien ben je al een eind op weg als je eerst een tussenstapje doet.

Succes!

Mijn zus is bij haar middelste cold turkey op de nutramigen overgestapt, en had geen problemen.

Wel weet ik dat bij haar de voeding altijd erg klonterde, de kleur is ook iets afwijkend, maar verder is het goede (maar dure!) voeding. Wanneer je vergoeding wilt krijgen van de verzekering moet je wel een "bewijs"van de arts hebben dat het nodig is.

Succes!! :thumbup:

Hypo allergeen heeft bij mijn beste weten geen nut meer als de allergische reactie voor koemelk al is opgetreden.

Ik ben stap voor stap overgestapt de eerste keer, dat had ook van geen kant nut behalve dat het nog langer duurde

Ik zou overstappen op Pepti,(dieetvoeding bij kma) dit deed voor Joost voldoende om het hanteerbaar te maken en volgens mij is dit íets minder onbetaalbaar dan nutramigen. Ik weet niet hoe jouw kindje precies is hoor, maar bij Joost was er dus ook eczeem,dat wrijven dat schuren dat krabben… het is om wanhopig van te worden.

Ik ben vrij snel over gestapt bij beide heren ( bij Pieter uitte het zich meer in buik[pijnen en daar begon de eczeem op te komen) en daar knapten ze allebei flink van op.

De eczeem ging trouwens niet helemaal weg hoor, maar het werd wél hanteerbaar en die allesverterende jeuk was zo goed als verdwenen .

Wanneer Joost nu nog iets "fouts"binnenkrijgt , komt er niet meteen meer eczeem, maar wel die jeuk.

Heel veel succes!!

Hoi,

Heb je een PB gestuurd :wink:

Gr. CLaudia

Dankjullie wel voor de reacties. Hypoallergene voeding had ik al geprobeerd aansluitend op de borstvoeding, echter helaas heeft dit het niet voorkomen.

ik heb nu een paar flessen Nutramigen aangeboden, maar het lukt me niet om dit te laten drinken. Hij krijst en slaat de fles uit mijn handen, want hij vindt het niet te drinken (ik kan hem trouwens geen ongelijk geven want het stinkt vreselijk). Ook aangelengd met (veel) borstvoeding weigert hij gewoon zijn fles. Ik heb gisteren hierom maar een pak Pepti gekocht, in de hoop dat dit beter zou gaan. Helaas hetzelfde verhaal. Probleem nu is dat ie gewoon achterdochtig is als ik hem een fles geef (ook al is het zijn ‘oude’ voeding, want ik wil natuurlijk wel dat hij uiteindelijk voldoende binnenkrijgt).

Heeft iemand een tip? Ik weet dat je geleidelijk moet beginnen, maar zelfs een klein beetje lukt al niet. Bovendien moet hij komende week gewoon weer naar het kinderdagverblijf en dat gemodder met de voeding op deze manier gaat ben ik bang niet lukken :frowning:

Toen we hier met Nutramigen startten duurde het wel een paar weken voordat Joas echt goed ervan wilde drinken. De eerste paar dagen gingen helemaal niet, kindjes vinden het meestal vies.

Mag ik vragen waarom je aan een kma denkt? En wat zegt de kinderarts er verder van?

Ik weet het natuurlijk niet zeker. We zijn bij de KA geweest, maar die wierp slechts een blik en wist daarna zeker dat het dit niet was. Terwijl ik met borstvoeding en een dieet duidelijke verbetering zag (omdat ik te weinig produktie heb is de helft helaas nu hypoallergene flesvoeding). Na het gesprek met de KA ben ik in eerste instantie maar gestopt het het dieet, maar hiermee is het eczeem weer veel erger! Misschien is het niet aleen maar een KMA, maar ik wilde graag toch eens proberen of ik hem met Nutramigen wat jeukvrij kon krijgen. Hij slaapt nauwelijks heirdoor, en krabt zijn hele gezichtje en hoofdhuid kapot :frowning:

Hier ook alles geprobeerd (op aanraden van de KA omdat ze niet wisten wat er mis was)… Pepti dronk ze redelijk maar geen verbetering 9klachten bleven), overgestapt op nutramigen en dat wilde ze echt niet drinken :frowning: De KA vertelde toen dat de MEESTE (dus niet alle) kindjes die een kma hebben de voeding wel gelijk drinken omdat ze voelend at het beter voor ze is. Bij ons was het ook iets anders uiteindelijk.

Gr Karin

PS ik heb nog een compleet dicht pak Pepti 1 staan

Bijzonder dat de reactie zo snel kan zijn! Nou ja, Nutramigen en Pepti hebben we maar opgegeven. Het is nu zelfs zo dat hij sinds onze eerste wisseltruc zowieso bijna niet meer goed drinkt. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft, of dat het iets anders is :think: . In ieder geval drinkt ie zijn normale HA voeding ook nog maar heel moeizaam en vaak laat hij opeens bijna een hele fles staan :?

Ik begin me zo ondertussen wel zorgen te maken of hij wel voldoende binnenkrijgt. Zou hij nu zo achterdochtig zijn geworden of hebben jullie een idee? Hij is wel vrolijk en kijkt vooral druk rond, wil gaan staan enzo (met hulp natuurlijk :mrgreen: ).

Bijzonder dat de reactie zo snel kan zijn! Nou ja, Nutramigen en Pepti hebben we maar opgegeven. Het is nu zelfs zo dat hij sinds onze eerste wisseltruc zowieso bijna niet meer goed drinkt. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft, of dat het iets anders is :think: . In ieder geval drinkt ie zijn normale HA voeding ook nog maar heel moeizaam en vaak laat hij opeens bijna een hele fles staan :?

Ik begin me zo ondertussen wel zorgen te maken of hij wel voldoende binnenkrijgt. Zou hij nu zo achterdochtig zijn geworden of hebben jullie een idee? Hij is wel vrolijk en kijkt vooral druk rond, wil gaan staan enzo (met hulp natuurlijk :mrgreen: ).

Larissa dronk daarna ook gelijk een stuk minder (zou het toeval zijn :think: ) maar onze kinderarts vertelde ons dat zolang zij 3 dingen deed was het goed. En dat waren; vrolijk zijn, minimaal 3 plasluiers per dag, en groeien dan was alles goed. Ons meidje groeit ontzettend maar drinkt nog steeds niet heel veel. En soms bijna niets. (bv normaal 5 keer 150 ml waarvan ze zij niet allemaal leegdrinkt, gisteren 100, 150, 90, 120, 180). Dus ik zou je niet ongerust maken en blijf je dat wel doen dan toch terug naar de ka. Miss een andere dan?

Gr karin

Ik herken jouw probleem…helaas geen tips!

Ik heb net een topic geopend in de huiskamer voor tips voor een KMvrij dieet… dit op aanraden van de dermatologe na 1 week cortisonenzalfje met weinig resultaat!

Ik geef volledig Bv en zou het liefst gewoon ook die nutramigen proberen maar ben precies nog niet klaar om te stoppen met BV! :cry: en als het dat dan niet is ben ik voor niets gestopt!?

ik lees even met jullie mee…