nuon - wij jonge ouders

Wij werden gisteren gebeld door de Nuon. Ze hadden een fantastisch aanbod in samenwerking met wij jonge ouders.



Wij zouden maar liefst 800 euro op jaar basis aan energiekosten kunnen besparen. Zullen we het maar gelijk gaan regelen dan :shock: :shock:



Nu had die beste man de pech dat ie mijn man aan de lijn kreeg :mrgreen:

Die laat zich dus niet zomaar omver lullen.



Die man wilde dus dat wij zouden overstappen en als we dan de papieren kregen en het bleek toch niet interessant te zijn, dan konden we dat schriftelijk opzeggen binnen 7 dagen.



Dat is toch gewoon de omgekeerde wereld? Ik vind het echt schandalig.



Uiteindelijk heeft hubbie na lang lullen voor elkaar gekregen dat ie eerst een mail stuurde met de tarieven. En wat blijkt? Is alleen hun nachttarief goedkoper. Dagtarief en gas zijn duurder. Dus waar blijft die 800 euro nou?



Vind het gewoon oplichting :snooty:

nah… op exact dezelfde manier ben ik gister gebeld door monuta uitvaartverzekeringen

en vorige week door energieNL…



allebei met het verhaal kunnen geen offerte sturen… wel een polis…

en dan kan ik daar eventueel naar 7 dagen weer vanaf… :think: :think:





is dit een nieuwe manier van klantjes winnen… ’ binden’ ??



jaja up yours… :thumbdown:

ik ben heel makkelijk in dat soort dingen: heb er allemaal geen interesse in. geloof best dat de ene keer die 3 cent goedkoper is en de andere keer die, maar ik ga mijn tijd echt niet besteden om elke maand uit te zoeken wie op dit moment het allergoedkoopste is (zelfde geldt overigens voor tel, wordt niet goed van dat elke maand of kpn of tele2 aan de lijn hangt met de opmerking dat het bij hun echt echt echt goedkoper is). ik zeg dus altijd netjes dat ik totaal geen interesse heb om 800 euro te besparen… :smiley:

Oh, ik ook wel hoor. Ten eerste heb ik er al voor gezorgd dat ik al voor 80% minder gebeld word, door me aan te melden bij infofilter.



Dat scheelt echt een hoop telefoontjes.



Maar ja, die van gister glipt er dan doorheen omdat je bij een abo op wij jonge ouders blijkbaar ook door hun partners gebeld mag worden :roll:



Hubbie maakt er altijd een sport van om zo iemand een heel verhaal op te laten hangen, zodat ze al denken dat ze hem binnen hebben en aan het eind zegt ie dan heel droog dat ie geen interesse heeft :mrgreen:



Ik begin me al gelijk te ergeren zodra ik streepjes op de telefoon zie, want dan is het geheid een callcenter. Ik zeg dan al gelijk dat ik geen interesse heb, niet aan de telefoon koop en wat ik ook vaak gebruik is dat ik hetzelfde beroep heb als waarvoor zij bellen. Zoals voor hypotheken ofzo. Ik ben eigenlijk assurantie-adviseur, maar heb hiervoor hypotheken gedaan dus daar kom ik wel mee weg :wink:

@fiep klophout wrote:

ik zeg dus altijd netjes dat ik totaal geen interesse heb om 800 euro te besparen… :smiley:




Ja, dat doe ik ook, haha.

En dan die verbaasde opmerking aan de andere kant van de lijn: “Maar mevrouw, wilt u dan echt niet €800,- besparen”?

Nee dus! :mrgreen:

Je moet niet alleen zeggen dat je geen interesse hebt maar dat je ook wilt dat je uit het bestand wordt gehaald. Anders word je na een maand weer gebeld. :wink:



Overigens is dit al een tijdje zo. Dat ze je aansluiten en dat jij dan moet opzeggen.



Veel mensen vergeten dat binnen de termijn te doen he :wink:

Nuon heeft zeker klanten nodig, gisteren werd er hier bij de intercom (portiekwoning) zo achterlijk lan en hard gebeld dat er 3-4 mensen tegelijk door de intercom riepen wie er daar was en wat ze wilden, blijkbaar deed er toch iemand open want ik hoorde een hoop kabaal en trok dus de voordeur open. Net als de buurvrouw dus…



Komt er fluitens zo’n nuon kukel naar boven met de heldere opmerking: “nounou…ik ben wel erg in trek met zijn allen tegelijk hier” :sick:



Dus ik reageer meteen met: "goh: dat komt ervan he? Als je als een idioot op alle bellen tegelijk drukt! :hand:



Dus hij draait zich om en knalt zijn voet al bijna naar binnen met: “zo, u wilt vast wel overstappen naar Nuon” :evil:



Dus ik brulde "dacht het niet"en smeet de deur knetterhard dicht…



Als je het mij vraagt hoorde ik nog een gesmoord gemompel over pijn ergens waar de deur hem raakte, en de buurvrouw duidelijk gesterkt door mijn reactie flikte hem hetzelfde :lol:

Ja ze hebben mij ook gebeld. Begin van de week. Ik word er zooooo moe van he! Dankzij hen (de nuon) hadden wij dit en dat gehad bij de geboorte van Ian (???) En daarom mochten zij nu aanbieden dat we €800,= zouden besparen. En dan die vraag: Wat vindt u daarvan mevrouw? :sick:



Ik bedank (vrij vriendelijk) en toen zei ze: U blijft altijd welkom bij ons! :shock: Nou toen ging ik zowat over m’n nek :sick: Bah-bah, wat een slijmerds…



Hebben jullie van de week die reportage gezien over dat callcentre bij Radar? Pretium was het geloof ik. Het draait er alleen om dat mensen JA zeggen…

@crien wrote:



Hebben jullie van de week die reportage gezien over dat callcentre bij Radar? Pretium was het geloof ik. Het draait er alleen om dat mensen JA zeggen…




Ik heb het ook gezien. Walgelijk! Ik weet dat er ook een energiebedrijf is dat op zo’n manier mensen belt. Voor je het weet zit je aan iets vast. Ik zeg ook altijd meteen dat ik geen interesse heb en ik zeg al zeker geen JA tijdens zo’n gesprek.

Ik antwoord altijd dat ik principieel ben tegen telefonische verkoop.



Daar hebben ze meestal geen weerwoord op.



Maar die nuonvent maakt het wel helemaal bont. Daar zou je toch haast een klacht tegen indienen. Ik vind dat echt ongelovelijk brutaal! Van mij had je die deur harder mogen dichtsmijten!

@Juf_Essie wrote:

@fiep klophout wrote:
ik zeg dus altijd netjes dat ik totaal geen interesse heb om 800 euro te besparen… :smiley:




Ja, dat doe ik ook, haha.

En dan die verbaasde opmerking aan de andere kant van de lijn: “Maar mevrouw, wilt u dan echt niet €800,- besparen”?

Nee dus! :mrgreen:




haha ja idd.

Ik krijg hier dus altijd echt de kriebels van, want ik weet hoe je in zo’n callcentre wordt geleerd om mensen te proberen over te halen…

En dan moest ik bellen voor LOTTO, never nooit meer dat ik in zo’n functie stap…

Ze hebben mij ook gebeld, ik kreegh een hele opdringere man aan de lijn. Toen ik zei dat ik eerst wilde nadenken en dan wilde beslissen ipv eerst beslissen en als het niet bevalt binnen 7 dagen opzeggen zei hij " oh dus u wilt niet besparen" !!! Brutaal zeg, ik heb gezegd ik heb geen interesse prettig dag en tioen opgehangen.



gr Leonie

Ik gebruik onze schuldsanering altijd als een reden dat we niet mogen overstappen/lid worden/vrijblijvend uitproberen/dat mooie superleuke ding tegen slechts verzendkosten mogen ontvangen.

Echt geweldig hoe ze dan ineens niet weten wat ze moeten zeggen :mrgreen:

“Oh ehhh pardon mevrouw, dat spijt me, pretige dag nog”

Ben er zo mee klaar, zelfs als we uit de schuldsanering zijn blijf ik die gebruiken, is gewoon leuk om te horen hoe ongemakkelijk zij zich voelen :wink:



En erbij zeggen dat je uit hun bestanden gehaald wilt worden heeft in veel gevallen geen zin, Waar ik 2 dagen heb gewerkt kreeg je gewoon een bladzijde uit het telefoonboek :shock: en als ze buiten de doelgroep vielen maar zeggen: “Oh mijn excuses mevrouw/meneer, dan kloppen onze gegevens niet, prettige dag nog” :wall: :wall:



Het beste wat je kunt doen om dit soor ttelefoontjes te voorkomen, is nooit online enquêtes invullen, vooral die waar je wat mee kunt winnen en waar je om de zoveel vragen gevraagd wordt of je interesse hebt ik een of andere aanbieding.

Daar staat nl. in de kleine lettertjes dat je telefoonnummer gebruikt gaat worden voor reclame en markteting doeleinden :wall:

Nu met de geboote van Bas is het hier ook weer raak… :?



Idd,ook of “het niet geweldig zou zijn om wat geld te besparen”…

Dan zeg ik ook altijd iets in de trant van: nee sorry,ik geef graag wat meer uit"…

Van de week vond iemand dat zeeeeeer verbazingwekkend;“nou dat heb ik nog nooit gehoord”…

Ja mevrouw,we hebben zoveel,ik weet het anders ook niet uit te geven…



En maar doorzeuren he…



Ik doe het ook nog wel eens zodra ze zich gaan voorstellen enz,ik zeg:hallo…is daar iemand??hallo???en dan hang ik op :angel:



Pfff,aslof ik met 2 kleine kids en nog volop in de hormonsters tijd/zin heb in al die telefoontjes… :evil:

hier dus een doos die er wel intrapte vorige week :oops:

Maar ja…dan zit je in de auto, je hoort eigenlijk maar dingen half en weet niet eens waar je ja op zegt…dat is natuurlijk wat ze graag willen. Gelukkig kon ik hier ook nog binnen 7 dagen vanaf! Heb ik dus ook keurig gedaan, want mn kerel was niet bepaald enthousiast over mijn actie :shifty:



Wat ons vooral tegenstond van dit bedrijf (e.on) is dat ze je gelijk een contract door je neus boren voor 3 jaar! En als je eerder op zegt dan zit er een boeteclausule aan vast. BELACHELIJK!



Nou ja…we blijven wel gewoon waar we nu zitten, vind het wel best. En volgende keer IETS assertiever zijn geloof ik. :mrgreen:

ik stap echt niet over naar een goedkopere of wat dan ook er komt zoveel ellende bij kijken en dan maar 800 euro duurder want ik geloof er geen snars van dat het kan :silenced:

Nou Roosje, geloof het ook maar niet hoor.



Volgens mijn berekeningen zijn twee van de drie tarieven zelfs duurder in vergelijking met wat we nu betalen. :hand:



Dus ik blijf lekker zitten waar ik zit. Alles loopt goed, kan alles online regelen en mijn jaarrekeningen kloppen tot nu toe ook altijd.

Ik heb ook zo’n telefoontje gehad, maar toen ik zei dat we uit principe voor green choise hadden gekozen en ons dit er goed beviel, zei hij, oh dan snap ik het, prettige avond verder (of iets in die strekking)

gewoon netjes en niet heel erg irritant of opdringerig.



scheelt missschien dat we maar weinig gebeld worden voor zulke zaken.



gr Louwina

Ik had van de week ook Nuon aan de lijn. Dat de prijsen 2x per jaar omhoog gaan en dat ik het nu vast kon leggen voor 5 jaar bla bla bla.

Toen vertelde ze in januari gaat de prijsstijging met 14% omhoog dus is het verstandig om nu u maandelijkse bedrag vast te leggen. Toen was het stil en ik dacht ik zeg ook niks. Naja op een gegeven moment zei ik maar…ja en wat wilt u nu? Nou wil u niet besparen…ikke nee hoor ik betaal graag teveel :wink:



Haha ze was er stil van…je wordt egwoon zo voor het blok gezet…belachelijk…ik vindt dat het verboden zou moeten worden

Als ik 800euro kan besparen bij het nuon krijg ik geld toe :slight_smile:

Jammer dat ik nooit gebeld wordt, kan ik dat gelijk even tegn hun zeggen.





Ik werd laatst gebeld of ik mijn nieuw aangeschafte wasmachine bij wehkamp niet voor 5 jaar wilde bijverzekeren. Nee natuurlijk.

En toen ze vroeg waarom niet heb ik maar gezegd dat ik een waaghals ben en graag risico’s neem in het leven.

Dat antwoord stond waarschijnlijk niet in haar boekje want ze hing snel en mompelend op :smiley: