Hoezo groen?
Nuon en Essent vertellen graag hoe groen en milieubewust ze zijn. Opvallend stil zijn ze over de bouw van twee nieuwe kolencentrales aan de rand van de Waddenzee. Deze centrales zijn slecht voor het klimaat, slecht voor het Wad en bovendien helemaal niet nodig.
Greenpeace laat je met twee filmpjes het ware gezicht van deze energiebedrijven zien. Want Nuon en Essent dragen met de bouw van deze kolencentrales bij aan klimaatverandering en de aantasting van de Waddenzee.
Het is nog niet te laat! (= niet commercieel toch?)
Edit beheer: nee, niet commercieel. Maar petities staan we bij uitzondering en na toestemming toe…
Ach groene stroom…
Ten slotte gaat de stroom allemaal door 1 dezelfde leiding dus wat nou groene stroom?
Ik trap er in elks geval niet meer in, in groene stroom.
Al zit ik wel bij Nuon… maar niet met groene stroom…
Ik heb de mail getekend en ik heb de gadget op mn Hyves geplaatst inmiddels.
Het moet wel fijn blijven voor iedereen toch?
Ach greenpeace en zijn eigen ware gezicht :silenced:
Ach ja…
Groen zegt wat over de manier waarop het opgewekt wordt; zonne energie of windenergie.
Kolen energie is iig geen groene stroom.
Natuurlijk zijn er zoveel energiemaatschappijen die al kolenenergie etc. produceren. Maar ik weet niet of je hun mooie reclame over hoe ‘groen’ en duurzaam ze wel niet zijn wel eens op tv hebt gezien…
Ik vind het dan wel heel raar dat je dan nieuwe kolencentrales gaat bouwen, als je duurzaamheid zo hoog in het vaandel hebt…
Bij het waddengebied ook nog!
Greenpeace heeft idd een aantal randdebielen ertussen zitten die behoorlijk rare stunts uithalen. Daar houd ik ook niet van en ik geef ze dan ook geen cent.
Maar ze doen meer dan 1 actie en dit leek me dan weer net een goeie om aandacht aan te geven.
Of het helpt om er tegenin te gaan weet ik niet, maar ik heb in elks geval getekend.
:mrgreen: