Nuna Leaf, Bloom Lounger of andere (mooie) wipstoel??

Nou, de titel zegt het al… Ik wil graag een mooie wipstoel en dan is er eigenlijk keus tussen de Nuna Leaf en de Bloom Lounger. Twee heel verschillende systemen. Heb je een van deze twee en ben je er tevreden over?? Of moet ik zo’n wipstoel echt niet kopen? En wat dan wel?

Ik heb al wel een tweedehands Fisherprice met trilstand gekregen, maar die is zo lelijk met die hysterische kleurtjes. Of stel ik me aan? :think:

Nuna Leaf:

Bloom Lounger:

naast de hysterisch gekleurde trilstoel van FP (daarin geef ik je geheel gelijk :lol: ) en deze stoelen heb je natuurlijk ook de ‘gewone’ wipstoeltjes van de Prenatal ed.

Zelf heb ik voor de relatief korte tijd dat ze in een wipstoel zitten het geld niet over voor zo eentje van Nuna bijv.

Wij hadden bij de oudste 2 idd eentje van de Prenatal, maar toen de jongste er net was is de oudste er een keertje in gaan zitten heel gek… die dingen kunnen geen kind van 4,5 dragen :mrgreen:

Heb toen een Chicco van een vriendin gekregen die hem niet meer gebruikte. Zelfde idee en ook niet al te duur.

Ik heb voor Victor een zwarte baby bjorn gehad. Hij is mooi in huis. Interieurtechnisch paste het wel bij onze meubels :lol: ( en dat vonden we ook heel belangrijk) daarnaast heeft Victor er veel plezier in gehad. Hij schaterde het uit als hij er in zat :inlove:

(door een schroefje wat niet afgedekt was is er een gaatje in de stof gekomen zagen wij toen we hem gewassen wilden opruimen. We zijn toen terug gegaan naar de winkel en hebben een nieuwe hoes gekregen. Nu ligt de stoel op zolder met een hoes die een paar keer gebruikt is voor neefjes. Als je wilt mag je hem wel kopen. Ik woon in de omgeving van Groningen)

Wij hebben voor ons ventje ook de baby bjorn wipstoel gekocht.

Wat een geweldig ding :thumbup:

Hij heeft er zo heerlijk in gezeten! Hij kon ook echt heerlijk erin wippen, beentje op en neer en wiebelen maar :inlove:

Enige nadeel vond ik dat je hem niet vast kunt zetten… dus fruithapje geven in dit stoeltje werkte niet zo goed… ik duwde meestal een kussen onder de stoel

Met de andere stoeltjes geen ervaring, sorry.

Succes met een keuze maken.

Groetjes, Marieke

die nuna leaf hebben we bij ons op het kdv.

wij vinden hem niet handig.

er kan geen babygym overheen staan.

en andere kindjes kunnen de klitteband loskrijgen en daar komt veel rotzooi tussen te zitten.

wij hebben zelf gewoon een goedkope van de gama of praxis, was toendertijd in de aanbieding

Marieke, dat trucje met de kussen deden wij ook :smiley: Dat is inderdaad het enige nadeel. Voordeel is weer dat de stoel stil blijft staan ook al wippen ze er hard in. Dus geen krassen op de vloer of buren die helemaal gek worden van het getik.

Wij hebben de bloom coco lounger, precies dezelfde kleuren als op de foto die je liet zien.

Je kunt m niet stilzetten, maar hier is dat geen ramp. Schommelt licht, makkelijk schoon te maken en zeer mooi :inlove:

Ik heb m al uitgeleend aan een volgende zwangere :wink:

Bij die bloom kun je de rugleuning niet verstellen.

Wij hebben een koelstra wipstoel, die is wel handig. Maar het meeste plezier hebben we gehad van de Domo seat :thumbup: Vooral toen ze nog te klein was voor de wipstoel (ze zakken toch naar de zijkant in een wipstoel is onze ervaring)

Wij hebben een soort schuimbuizen beschermer om de buizen van de wipstoel, tegen beschadiging van onze houden vloer, ideaal, en dezelfde kleur als het frame.

We hadden eerder een standaard wipstoel die je wel kunt stellen, maar ik moet zeggen dat ik dat niet mis bij de Coco hoor!

Er zit een verkleiner bij, die heb ik er gisteren net uit gehaald. Hij zit al tamelijk rechtop en een ligstand, tja, moet een baby slapen in een wipstoel?

Nee, een baby hoeft zeker niet te slapen in een wipstoel, daar heeft ie een bedje/wieg voor.

Wij hebben de wipstoel eigenlijk pas in gebruik genomen toen ze een half jaar was ongeveer, maar goed, ieder zijn keus, de een legt baby op dag 1 in zo’n ding en de ander wacht. De domo hebben we met 3 maanden gekocht, echt een superding, overal ondersteuning, hoofdje kan mooi recht liggen, je kunt hem platter maken of meer rechterop, ook niet om in te slapen overigens.

Maar ik vind persoonlijk de flexibiliteit van een wipstoel wel handig. Dus de standen en het wel of niet kunnen laten schommelen. Al hadden we de bloom zelf ook bijna gekocht hoor :stuck_out_tongue:

oh wow die van Bloom… :inlove: :thumbup:

die is wel erg mooi

Wij hadden er zelf 1 van Fp…maar hellaas is die kadoek

waarscheinlijk de hysterisch die je bedoelt :mrgreen:

haha vondt die ook geweldig…

okeej mega kleurrijk maar met z’n trilfunctie en draaide bol en muziekjes

ook wel erug leuk…

maar smaken verschillen

Deze toevallig ??

Wij hebben er 1 van Titanium Baby Swing Luxe. Dat is met speelboog erbij.

Je kunt hem door de pootjes te draaien vast laten zetten of juist een wipstand. Je kunt hem in verschillende standen zetten (3) en de stoel zelf is draaibaar.

Even googlen erop voor een plaatje :slight_smile:

Hier ook twee domoseats. Ik vind ze echt superfijn. En je kunt ze ook lang gebruiken, mijn jongens vinden het nu heerlijke zitzakken om lekker op te ravotten of om lekker even naar een DVD-tje van Dribbel te kijken :inlove:

Neefje en nichtje van 4 en 6 vinden ze ook nog fijn om in te zitten.

@Drella wrote:

Hier ook twee domoseats. Ik vind ze echt superfijn. En je kunt ze ook lang gebruiken, mijn jongens vinden het nu heerlijke zitzakken om lekker op te ravotten of om lekker even naar een DVD-tje van Dribbel te kijken :inlove:

Deze hebben wij nu ook voor uk, maar nog niet in gebruik dus kan nog niet zeggen of ie bevalt :mrgreen:

Ben iig blij dat er iemand is met goede ervaringen :smiley:

@Elmo wrote:

@Drella wrote:

Deze hebben wij nu ook voor uk, maar nog niet in gebruik dus kan nog niet zeggen of ie bevalt :mrgreen:

Ben iig blij dat er iemand is met goede ervaringen :smiley:

Moet er wel bij zeggen overigens dat er een perdiode is geweest dat ik ze niet veel gebruikt heb… ik denk ergens vanaf de ze (goed) konden kruipen totdat ze konden lopen. Geen geduld om erin te blijven zitten, dus de bovenkant met riempje werkte niet meer (dan wisten ze zich met kussen en al toch om te draaien om te gaan kruipen… met kussen dus op hun rug. Kropen er twee van die slakken mét slakkenhuisje door de kamer :shifty: :lol: ). Maar toen ze er eenmaal zelf goed op en af konden waren ze weer erg in trek :smiley:

En ik heb ze ook bijna niet gebruikt om de jongens eten te geven… volgens mij worden wipstoeltjes nog wel eens gebruikt om in het begin een groente- of fruithap te geven, of niet?

@Drella wrote:

Moet er wel bij zeggen overigens dat er een perdiode is geweest dat ik ze niet veel gebruikt heb… ik denk ergens vanaf de ze (goed) konden kruipen totdat ze konden lopen. Geen geduld om erin te blijven zitten, dus de bovenkant met riempje werkte niet meer (dan wisten ze zich met kussen en al toch om te draaien om te gaan kruipen… met kussen dus op hun rug. Kropen er twee van die slakken mét slakkenhuisje door de kamer :shifty: :lol: ). Maar toen ze er eenmaal zelf goed op en af konden waren ze weer erg in trek :smiley:
Hier hetzelfde, ik gebruik hem nu ook even niet meer omdat ze overeind komt en ik bang ben dat ze met ding en al omkiepert.

Overigens zag ik vandaag dat ze er een soort van onderstel bij verkopen zodat je er een wipstoel van kunt maken (hij kan dan wiebelen)

gewoon Geen wipstoel…

Heb hier een hangmat in de box hangen en naast de kinderwagenbak ligt ze daar graag in.

De hapjes geven deden wij met alle kinderen in de maxi cosi… dan konden ze tenminste helemaal vast en dus niet zichzelf voorover gooien en ik heb er een zomerhoes bij die wasbaar is. Met de draagbeugel naar achter staat hij heel stevig en dan kon hij op tafel staan en voila… ideale baby eetstoel :shifty:

Heb nu voor Suus een knalroze nijntje wipstoel… maar heb hem dus nog niet gebruikt en eigelijk was dit bij Mies dus al zo en had ik me net zo makkelijk de moeite kunnen besparen :lol:

Hier ook de Baby Bjorn wipstoel, wat een geweldig ding :thumbup: ! Iedereen die J erin zag zitten wilde er ook wel 1. Heel licht bewegen zorgt al voor gewip (heel licht), hij heeft er bijna in gewoond. De achterkant is een soort “hangmat” dus heel fijn voor zijn ruggetje.

Hij kon ook naar voren gaan zitten later, ik was echt niet bang dat hij eruit zou flipperen.

In meerdere mooie kleuren te verkrijgen. Ik vond het altijd jammer dat dat ding er niet in mijn maat was :angel: .

@Meggie wrote:

Wij hebben er 1 van Titanium Baby Swing Luxe. Dat is met speelboog erbij.

Je kunt hem door de pootjes te draaien vast laten zetten of juist een wipstand. Je kunt hem in verschillende standen zetten (3) en de stoel zelf is draaibaar.

Even googlen erop voor een plaatje :slight_smile:

Agree! Heb 'm ook, ideaal ding!

Thnx voor jullie reacties!! :thumbup:

Weinig ervaring met de Nuna dus… Ik denk dat die ook af valt. De Bloom denk ik nog over na, samen met de Baby Bjorn. Die klinkt ook leuk en ik heb even een plaatje opgezocht en die vind ik ook wel mooi. De Titanium Baby heeft een vriendinnetje, maar ik vind hem niet zo mooi :oops:

Ariel, hoeveel vraag je voor je stoel??