hallo
jayson is nu 8 maanden oud
we moesten met 7 maanden beginnen met brood omdat hij te veel melk kreeg volgens cb
nettjes op gebouwd maar sinds dien komt hij standaart snachts voor een fles en maakt hem schoon leeg dit is wat hij nu eet
tussen 6 en 7 pap fles 200 water 6 schepjes voeding in nutriton en 4 bambix
half 10 volle pot fruit
tussen half 12 en 12 halve fles melk en 2 botterhammen
rond 15 uur volle pot met groente
rond half 5 volle fles 200 water 3 nutriton en 6 schepjes
19.00 nog een koekje
rond 20.00 uur fles 200 water 1 nutriton 6 voeding en 3 rijstebloem
en dan komt hij snachts nog voor een fles
hij is wel bewegelijk kan zelf zitten en kruipen ( op handen en knieen ) en begint ook op te trekken
wie heeft tips
groetjes sandra
Ik zou je schema iets omdraaien.
Om 15 uur een koekje met wat sap en om 17-17:30 uur groente en geen melk maar diksap oid.
Dan om 19 uur niets, maar om half 8 een volle fles melk, 200 of 230 ml
Ik merkte bij mijn zoon dat als ik hem bv pyjamapap gaf (dus zwaarder op de maag) dat hij vaker in de nacht wakker werd dan als ik hem gewoon alleen melk gaf.
Maar elk kindje is anders.
Zo’n fles in de nacht is natuurlijk ook op een gegeven moment gewenning.
Zou een paar nachten een halve fles geven en daarna steeds iets minder.
Omwisselen voor water ofzo.
Op een gegeven moment komt hij dan misschien nie tmeer omdat hij het water niet de moeite waard vind.
heb ik ook geprobeerd maar toen kwam hij 2 keer bij de vragelijn van het cb adviseerde ze me om bij de laaste fles pap in te doen verteerd langzamer dan rijstebloem hij krijgt ook regelmatig drinken aan geboden tussen door
we zijn nog aan het testen minder nutriton er in gedaan en bambix er bij.
hij dronk gewoon helemaal niet. half 10 waker klein beetje gedronken ging wel slapen in ons bed na een paar min weer terug gelegt. ging een half uur goed toen op nieuw en zo ben ik tot half 11 bezig geweest. toen kwam hij om 3 uur en ging weer slapen na over zijn buike gevreven te hebben en zijn speen had tot 5 uur (mijn man had gelijk zijn wekker niet nodig) toen een halve fles gedronken en weer slapen tot half 9 ongeveer
we probeeren vanavond nog een keer
heeft iemand nog tips voor mij
groetjes sandra
Ik denk dat jullie kleine in verhouding tot de dag de middag bestzwaar gegeten wordt. boterhammen en de volgende maaltijd warm. Daarna is het melk, melk en nog eens melk.
Ik zou de warme hap ook een maaltijd later doen, dus in jullie schema rond half 5, 5 uur.
Wat is de reden dat zij de warme pot om 1500 uur krijgt?
dat hij de warme pot om 15 uur krijgt kwam zo uit toen we begonnen met hapjed omdat ik met eten koken zat en het eten van jermy maar ik kan proberen de fles om 15.00 en groente later te doen. aan een koekje heeft hij nog te weinig
bedankt voor de tip
hallo
het was wwer fesst afgelopen nacht
19.30 met volle fles naar bed
9.30 wakker speen weer slapen
10.30 wakker fles helemaal leeg
01.30 wakker speen weer slapen
02.30 wakker fles
04.30 wakker speen
06.30 wakker speen
07 30 op staan
vanmissad bij het cb geweest hij is nu 73 cm en 8840 gram is maar 40 gram aan gekomen wel 4 cm gegroeid
moet nu het brood weg laten en smiddags pap an een bord en voeding voor hongerige kinderen ndinsdag belt de wijkverpleegkundige hoe het gaat anders worden we warschijnlijk door gestuurd voor onderzoekken
we gaan er met vole moet tegen aan
ik hou jullie op de hoogte
Tja… volgens mij moet je gewoon inderdaad je eetschema af en toe door elkaar gooien en kijken of het werkt. k de laatste fles van Jasper deed is Bambix, zodat hij goed vol was als hij ging slapen.
Hier was het schema tot 2 weken geleden:
5.30 uur: fles 180 +6 schep Nutrilon
7.00 uur: boterham
9.00 uur: fruitpot en diksap (dit hele ochtend aanbieden)
11.30 uur: boterham en fles 180 +6 schep Nutrilon
14.30 uur: diksap en koekje/ liga/ soepstengel
16.30 uur: warm eten/ potje
yoghurt
18.30 uur: fles 180 + 6 schep Nutrilon
De fles van 12.00 uur is er nu af en krijgt hij gewoon melk, dit gaat goed. Maar het was inderdaad zo dat toen ik van vier naar drie flessen ging, hij ook weer eerder kwam snachts. Ik geef hem dan een flesje water. Vindt ie helemaal geweldig.
Het blijft zoeken en ieder kind is anders. Het is wel zo dat Teun rond 8 maand een hele periode ( bijna 3 weken) heeft gehad dat ie snachts meerdere malen wakker werd. Het hoeft dus niet met de voeding te maken te hebben, kan ook een fase zijn die toevallig tegelijk valt.
Succes!
we ijn nu sind maandag bezig met andere voeding eerste nacht met 2 schepjes voor hongerige baby en kwam maar 1 keer wij dachten dat is toeval en nu komt hij de hele week al tussen 11 en 1 licht er aan hoe laat hij naar bed gaat en dan om 6 uur klaar wakker maar dat valt nog te overzien alleen afgelopen nacht was hij zijn speen twee keer kwijt en later bleej luier had gelekt foutje :oops:
pipi bedankt voor je reaktie
alleen hier duurde het al bijna 7 weken ik was erg moe. want ik heb er ook nog 1 lopen van bijna 2
jayson kan ook staan aan tafel sinds 2 dagen en loopt langs de bank sins vandaag beetje te snel maar ja
jayson kan nog steeds geen brood verdragen en geen koekjes wel glutten vrij we kunnen eindelijk naar de kinderarts in feb en dan gaan ze testen o collieakie zou ons benieuwen
Ik zou inderdaad de groente naar een later tijdstip verschuiven, bijvoorbeeld naar 17 u. Vroeg op de dag krijgt hij zwaarder eten en aan het eind van de dag alleen melk en een koekje. Ik denk dat dit niet genoeg verzadigt om de nacht door te komen. Als je zelf zo vroeg eet, heb je 's avonds immers ook weer honger? En ik denk dat het ook belangrijk is dat je kindje leert dat je 's avonds warm eten krijgt. Dan kun je er langzaam naar toewerken dat hij 's avonds met jullie mee eet als hij ongeveer 1 jaar oud is.
hallo
dat krijgt hij nu al een tijdje was ik vergeten te zeggen hij krijgt alleen nog smorgens en smiddags melk savonds gewoon eten met een toetje voor het slapen nog een koek met drinken alles is wel zoveelmogelijk gluttenvrij (lastiog met groete broer die alles deelt) hij slaapt nu veel beter eigenlijk door van 20.00 tot 6.30 dan fles en weer slapen