Nu twijfel ik......

Vandaag is het een jaar geleden dat het zusje van 1 van mijn gastkindjes is geboren en overleden na 22 weken zwangerschap. A is vandaag gewoon bij mij en haar papa en mama zijn vandaag vrij. Niet alleen om de geboortedag van hun tweede dochtertje S, maar ook omdat ze de tweede echo krijgen daar ze weer 9 weken in verwachting zijn :inlove: .



Nu heb ik net met gastkindje A een mooie kaart gemaakt. Op een roze papier heb ik een rood, half hart geverfd en A heeft er vingerafdrukjes langs gemaakt. Aan de binnen zijde heb ik ook een rood hart gemaakt, de helft ervan heb ik met veel rode verf gemaakt en daarna heb ik de kaart dichtgevouwen zodat de andere helft van het hart niet helemaal egaal rood is. Erbij wil ik een mooie tekst schrijven. Maar ineens begin ik me af te vragen of ze hier wel op zitten te wachten…



Wat vinden jullie?

dat verschilt per persoon! ik zou het fijn vinden dat er mensen op deze dag aan mij zouden denken!! overigens, ook met veel liefde iets gemaakt zouden hebben!



verschild erg per persoon!

Ik vind het een héél lief idee! Ik kan me voorstellen dat ouders het juist fijn vinden dat er wel aan hun overleden kindje gedacht wordt!

Ik vind het een heel mooi gebaar, weet je het is altijd moeilijk, je kan niet in iemands hart kijken wat hij of zij prettig vind. Ik vindhet een enorm groot en lief gebaar dat je dat doet en alleen al daarom zou ik het wel geven.



Ik heb zelf een MK gehad (toen ik eindelijk zwanger was na bijna 2 jaar) en toen ik daarna zwanger was van Mik kreeg ik van een collega zo’n lieve kaart ook met verwijzing naar mijn MK en die moeilijk etijd die ik had ivm het niet zwanger worden, MK en de verwerking erna, met zo’n onwijs lieve teskt dat ik er echt emotioneel en ontroerd door was.



Ik persoonlijk zou het wel heel fijn vinden om te weten dat er aan het kindje :**: en de ouders gedacht word en ik denk zij ook.



Gewoon doen dus :thumbup:

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ouders het niet fijn zouden vinden.

Lijkt me voor hen een troost dat ook anderen hun kindje niet vergeten zijn.

volg je hart Marion, dat is nkooit verkeerd echt niet

is een mooi en lief idee

Mijn eerste gedachte is natuurlijk ook dat zo’n gebaar wel wordt gewaardeerd, maar ja, ik heb geen ervaringen met deze onvoorstelbare verliezen natuurlijk en ik wil natuurlijk niet dat ik iets oprakel of zo…

Echt, dit klinkt zo mooi, ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet kunnen waarderen.

@~Marion~ wrote:

Mijn eerste gedachte is natuurlijk ook dat zo’n gebaar wel wordt gewaardeerd, maar ja, ik heb geen ervaringen met deze onvoorstelbare verliezen natuurlijk en ik wil natuurlijk niet dat ik iets oprakel of zo…




het verlies van hun tweede kindje zal je niet “oprakelen” want dat dragen ze altijd al bij zich.

Ook zij zullen er vandaag aan denken, en ik denk dat het fijn voor hen zal zijn als ze merken dat ze daarin niet alleen zijn.

Ok, dan is dat helder, en wat vinden jullie dan van deze tekst:



Engeltje, vlinder, nooit vergeten kind…

Stralende zon in ons hart…

Engeltje, vlinder, meer dan welkom kind…

Leeg plekje in ons hart…

Engeltje, vlinder, innig geliefd en

nooit vergeten kind…





Goed, of weer veeeel te heavy?

Wat waanzinnig dat je dit voor hen doet, bijzonder zeg. Had elke gastouder oppas maar zoveel empathie!! :thumbup: Zegt veel over jou, je hebt een groot hart en ik denk dat ze het zeker waarderen.



Je tekst vind ik mooi, in zulke situaties vind het altijd wel “zwaar” maar is dat ook een " bijzondere verdrietige " gebeurtenis. Ik vind de tekst mooi.



Mocht je toch twijfelen dan kan je het ook kort en gebonden houden 1 of 2 lieve zinnen. Het gebaar opzich zal al heel erg veel voor hun betekenen!



Ik ben benieuwd naar hun reactie en je beslissing.

mooi gebaar en een mooie tekst!

ik denk dat elke ouder het gebaar enorm kan waarderen dat hun kindje :**: niet vergeten is.

Als ik op de geboorte/sterf dag van Lucas zo’n kaartje krijg, zou ik daar heel blij mee zijn :inlove:

Wat ontzettend lief van je, ze zullen dit echt waarderen!!!

Mooie tekst, misschien kun je er nog iets aan toevoegen over de echo van dit kindje?



Dan is het een herdenking aan hun andere kindje :**: en ook meteen een soort van felicitatie met de eerste echo van dit kindje.



Maar ookal zou je het zonder tekst doen, het gebaar is heel lief. Ik zou het zelf ook ontroerend vinden als iemand aan ons vlinderkindje zou denken.

Oh Marion, dit is idd een geweldig gebaar! :thumbup:

Ook het gedichtje is erg mooi!



Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet gewaardeerd gaat worden!



Ik zou zelf niet iets noemen over de echo op dit kaartje, omdat je niet weet hoe de echo is verlopen, wat er is gezien, bij ons is een echo rond die tijd en een latere echo al eens negatief gebleken, ik zou er wel belangstellend naar vragen straks.



Maar het kaartje is SUPER!

Nou, dan issie klaar! (Bagheera, heb er inderdaad ook een felicitatie tekst bij!)



Dank allemaal, voor het wegnemen van mijn twijfel!

Lief gebaar :thumbup:



Ben benieuwd wat ze van het kaartje vonden.

Huh, ik wilde eerder reageren en toen was het topc gesloten ?



Ik was geroerd Marion, ik zou het een ontzettend lief gebaar vinden en je om de hals vliegen :oops:

Mooi!

Ik had het topic inderdaad gesloten en toen weer geopend om nog even een update gegeven maar daar kwam weer iets tussen en toen was ik het vergeten. Maar ennieweej; kaart werd heel goed ontvangen. Dus ik ben blij dat ik het zo heb aangepakt…