Nu al?

Hoi allemaal,

Aangezien we iemand in onze kennissenrking hebben waarvan het kind (3 jaar) angst heeft voor het potje en de wc, hebben we Anne toen ze kon zitten spelenderwijs geregeld op het potje gezet (en later wc verkleiner).

Nu zette ik haar van de week weer op het potje en stond ze op en liep ze door de kamer in haar blote kont. Op een gegeven moment mekrte ik dat ze weer op haar potje wilde gaan zitten, maar omdat ze geen steun in de buurt had hetniet lukte. Dus heb ik haar geholpen. Een paar tellen later staat ze op en heeft ze een flinke plas gedaan en gepoept :dance: . Sindsdien doet ze dat steeds vaker. Laatst hoord eik haar op de badkamer rommelen en toen ik gimg kijken zag ik dat ze de verkleiner op de wc probeerde te zetten. Eer ik haar broek uithad en de verkleiner op de wc had ze in haar broek gepoept. Net voor het slapen gaan zette ik haar op het potje, en zei: even plasje doen voor het slapen gaan…en jawel…een flinke plas en gepoept.

Naar mijn idee is Anne nu dus al aan het geven dat ze naar de wc moet. Kan dit? Zijn er meer ouders die een kindje hebben die dit al deden? Of zie ik spoken en komt het door de regelmaat?

Ik ben benieuwd en zou het natuurlijk fijn vinden als we snel van de luiers af zouden zijn :think:

Jeetje, wat goed van je meisje!! :thumbup: Toppie!!

Ik heb mezelf ook voorgenomen om de tweeling straks, als ze stevig los kunnen zitten, ze gewoon af en toe eens op het potje te zetten. Dit omdat Nerine helemaal geen interesse heeft voor de wc of het potje.

jep meid het kan (ik had in een ander stukje hier ook al iets over geschreven, maar vooruit nog een keer :wink: :mrgreen: ) wij waren vorig jaar bij een vrouw die al haar 5 kids voor de eerste verjaardag zindelijk had dus…de conclusie HET KAN!

Nou, ik zal er dan nog wat meer aandacht aan gaan besteden en proberen meer hinten te doorzien van Anne. Vandaag is ze tot na haar middagslaapje ‘droog’ geweest. Misschien perongeluk…misschien komt het nu vaker voor. Ik ben benieuwd. Ik vind het ook wel knap van haar hoor en ben ook reuze trots, maar kan me nog moeilijk indenken dat ze het echt al doorheeft :inlove:

WAUW :shock: :clap: :clap: :clap: wat goed :thumbup:

Mijn nichtje was met 1 jaar en 8 maanden helemaal zindelijk dag en nacht.

jee wat goed zeg!!

(waar haalt ze het geduld vandaan om te blijven zitten?)

d’r was ergens een topic (ik dacht op het discussieforum) over vroeg zindelijk maken (vanaf 8 maanden al) dus het is mogelijk

ik zal ff kijken of ik de link daar naar toe vind (anders hoor je niets)

@Ziet wrote:

jee wat goed zeg!!

(waar haalt ze het geduld vandaan om te blijven zitten?)

Toen we begonnen met haar op het potje te zetten, gingen we gewoon met haar spelen, boekje lezen, blokken bouwen etc. Nu kijkt ze ook weleens naar de wereld is mooi enzo. Maar als ze echt niet hoeft staat ze op en loopt ze wat rond of gaat ze aan tafel staan. Wij hebben ook altijd gedaan: als Anne niet meer wilt zitten dan gaat ze eraf. Dit om er geen dwang achter te zetten, en dat heeft tot nu toe gewerkt. Ze moest niet blijven zitten, maar met wat afleiding deed ze het wel. In het begin af en toe per ongeluk een plas opgevangen en nu zit ze hooguit 5 minuutjes erop (uit haar eigen) en dan is ze klaar. De ene keer heeft ze alles gedaan, de andere keer een deel en af en toe ook niks, maar dat is voor ons allemaal een applaus waard en dan gaan we (als ze op het potje gedaan heeft) naar de wc om uit te zwaaien en dat vind ze super leuk. Ze zwaait mijn plas ook uit als ik naar de wc ben geweest en ze staat in de deuopening :mrgreen:

@jacsansil wrote:

jep meid het kan (ik had in een ander stukje hier ook al iets over geschreven, maar vooruit nog een keer :wink: :mrgreen: ) wij waren vorig jaar bij een vrouw die al haar 5 kids voor de eerste verjaardag zindelijk had dus…de conclusie HET KAN!

Het spijt me, maar voor de eerste verjaardag lijkt me niet normaal.

Zijn ze dan al echt zindelijk, of zet ze ze gewoon zolang op de pot totdat er wat gedaan wordt.

De kinderen hebben dan toch nog geen controle of t een of t ander, dunkt me??!!

Maar je mag reuze trots zijn op Anne hoor! Echt heel goed!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:mrgreen: Met Anne gaat het steeds beter. Ze wijst naar haar buik en zegt: DIE! Dan moet ik erg snel zijn en plast ze op haar potje/wc. Natuurlijk kan ze nog niet zonder luier en laatst ging ze zelfs naast het potje zitten plassen, maar goed, we zijn ermee bezig en proberen haar zo goed mogelijk te begrijpen. Ze zegt nog maar weinig woordjes, dus dat is niet altijd makkelijk, maar uiteindelijk vind ze haar manier om ons iets duidelijk te maken :inlove:

Wauw knap zeg nu al op het potje en de grote wc!! :clap: :clap:

Die van ons nog niet hoor

Ze geeft het gelukkig wel al aan, maar meestal heeft ze haar plasje of poepje dan net al gedaan :lol:

@Suwanna wrote:

@jacsansil wrote:

Het spijt me, maar voor de eerste verjaardag lijkt me niet normaal.

Zijn ze dan al echt zindelijk, of zet ze ze gewoon zolang op de pot totdat er wat gedaan wordt.

De kinderen hebben dan toch nog geen controle of t een of t ander, dunkt me??!!

de jongste was net 8 maanden oud ze kon nog niet lopen of praten maar kroop zelf op de pot en als ze in de stoel zat begon ze gewoon van ongeduld te wiebelen en gillen totdat iemand haar eruit haalde en ze dus op de pot kon klimmen, en tja en dat maal 5 ,het is dus mogelijk en nee ze dwong ze echt niet … tja ze dwong ze dus gewoon geen luier meer op en heeft ze de eerste keren gewoon boven de pot gehangen zodra ze begonnen te plassen … dus nee hoor geen dwang of martelingen … gewoon huppakee luier uit!
Naar mijn idee is Anne nu dus al aan het geven dat ze naar de wc moet. Kan dit? Zijn er meer ouders die een kindje hebben die dit al deden? Of zie ik spoken en komt het door de regelmaat?

wij waren op vakantie een tijd terug mijn nichtje was toen 13 maanden en die bleef ook net zo lang wijzen tot moeders haar naar het potje bracht en poepte en plaste daar ook op.

het kan dus heel goed.Sommige kinderen vinden het gewoon vies.

We zijn inmiddels al even verder. Anne geeft de ene dag helemaal niks aan en de andere dag staat ze al met haar broek op dr knietjes. Ik laat het haar lekker op haar tempo doen. Ze heeft het in de gaten en als ze de ene keer in dr luier wilt doen en de andere keer niet, is dat prima. Bij opa en oma gaat ze gewoon op de grote wc.