Nu al tandjes??

Onze Kai sabbelt de laatste dagen veel op zijn vuistje, daarnaast kwijlt hij. Met het voeden laat hij regelmatig de borst los. En soms voel ik hem een beetje bijten. Zou er nu al, Kai is net 2 maanden, een tandje doorkomen? Wat kun je dan zien?



Bedankt, Marielle

Mijn kinderen sabbelen nu ook erg veel op de vuistjes. Ze ontdekken in dez periode hun handjes. Bij het CB zeiden ze dat ze ook iets meer gaan kwijlen. De rede weet ik niet.



2 maanden lijkt mij vroeg voor tandjes. Maar, je weet het nooit.

Alles kan, mijn nichtje is met tandjes geboren…



Maar ik denk ook eerder dat het het ontdekken van de handjes is.

je zou al echt een tandje moeten voelen wil je zeker weten dat ze komen.’

mijn eerste tandje was er met 3mnd.

misschien is het in dit geval toch nog ontdekken

wessel is ook altijd druk in de weer met zijn handjes…kauwen en kwijlen.

dus ik denk idd dat het erbij hoort.



wessel is ondertussen ruim 7 maanden en heeft nog geen tandjes :mrgreen: :mrgreen:

Zowel Merijn als Xander begonnen met sabbelen en onwijs kwijlen rond 2 maanden.

Merijn kreeg een week voor zijn halfjaarverjaardag zijn eerste tand, Xander heeft er nog geen

Hier deed junior dat ook heftig en luid op die leeftijd. Uiteindelijk resultaat was dat hij z’n duimpje ontdekte, na weken proberen of er één of twee knuistjes in z’n mond pasten.



Het waren geen tandjes en hij is inmiddels ruim zeven maanden mét tandenloos bekkie :stuck_out_tongue:

Ymke heeft altijs veel gekwijld en op haar knuistjes “geknabbeld”, maar bij haar had het niets te maken met tandjes… Ze is nu ruim 1 jaar en heeft ze namelijk nog niet…

Hallo,



Onze Jesse is 5 maanden en is ook druk met zijn vuistjes en vingers in de weer. Nu is het ook zo dat hij ontzettend rode wangen heeft en ook ze zijn ook droog. Moet ik nu bij voorbaat maar chamodent (of hoe schrijf je dat) er op smeren. Als ik met mijn vinger in zijn mond voel voel ik wel een hard puntje. Op het moment slaapt ie enorm veel en is ook erg warm, maar goed erg zorgen maak ik mij niet maar mijn mannetje moet zich wel prettig voelen natuurlijk.

tips??



Dank jullie wel



Groetjes

Tandjes kan maar is niet waarschijnlijk,maar zeg nooit nooit :mrgreen:

Let wel even op dat het geen spruw is…dan laten ze ook de borst vaak los met drinken… :think:

Geen pijn met voeden of na het voeden?

Of witte waas in zijn mondje of spikkeltjes?

@renzosmam wrote:

Tandjes kan maar is niet waarschijnlijk,maar zeg nooit nooit :mrgreen:

Let wel even op dat het geen spruw is…dan laten ze ook de borst vaak los met drinken… :think:

Geen pijn met voeden of na het voeden?

Of witte waas in zijn mondje of spikkeltjes?




Spruw net (vandaag) uitbehandeld met Gentiaanviolet, nadat we 2 weken zonder resultaat Nystatine hebben gebruikt. Loslaten door spruw was “wild”. Echt schudden met het hoofd.



Maar denk nu ook niet meer dat het tandjes zijn. Volgens mij zitten we nu ook midden in de regeldagen. Hij is daarnaast druk met het ontdekken van zijn handen en weet hij nog niet goed te zuigen op een duim, vinger of hele hand.

Getty, dat klinkt wel als een tandje. Wat je kunt doen is je kindje chamodent geven. Dit zijn druppels, die verdoven het tandvlees een beetje zodat het minder pijn doet.