11 dagen geleden ben ik opnieuw mama geworden :inlove: En gezien dit een heel ander jaargetij is dan de eerste keer, vroeg ik me af of het verstandig is om nu al met onze prinses naar buiten te gaan…??
Ze houdt haar temperatuur nu goed vast en de groei zit er goed in, ze ligt in een smalle bak (Koelstra duowagen) en ik heb een wrapper van Lodger om haar in te wikkelen…
Zou het kunnen? Mutsje op, wantjes aan, in de wrapper, dekje van de bak er uiteraard over…
Ja hoor, goed warm aankleden :thumbup: lekker wandelen
Mij is verteld dat ze gewoon naar buiten kon (zodra ze haar temp goed kon houden), maar bijvoorbeeld iets van karton/bubbeltjesplastic ofzo onder het matrasje in de wagenbak te leggen omdat de wind van onder komt (reden weet ik niet meer zeker maar was iig voor de warmte).
gefeliciteerd met het nieuwe wondertje!
Onze middelste is van januari en de jongste van november en bij beide was het KOUD toen ze geboren werden.
Maar na de kraamweek zijn we voor het eerst naar buiten gegaan hoor.
Wat ik vaak deed was de wagenbak voor tijd even opwarmen met een kruik en als we de deur uitgingen legde ik die in een doek in het bedje. Als we dan terugkwamen en de kleine had het toch koud in het bedje leggen en bij een wakkere kleiner pakte ik die lekker warme doek :thumbup:
Ze hebben er hier allebei gelukkig nooit moeite mee gehad (alleen op de dag van de geboorte kregen we de middelste moeilijk weer op temp door het ritje zhuis - huis… vk heeft toen op het punt gestaan om ons terug te sturen naar het zhuis vanwege ondertemp, maar bij mama op de blote buik, kruik erbij en dekens er over hadden we hem uiteindelijk toch lekker warm :thumbup: )
Onze kraamhulp zei dat het kon zodra het navelstompje was afgevallen.
Hebben wij ook gedaan. Lekker warm inpakken (maar niet te warm). T vindt het heerlijk!
Zodra baby’s zichzelf kunnen warmhouden (meestal aan het eind van de kraamweek) mag je naar buiten. De reiswieg een half uur voorverwarmen met een kruik. Tijdens het wandelen een deken of wrapper en een muts, omdat de meeste warmte via hoofdje weggaat.
Bij mij was het: min. hetzelfde gewicht als bij de geboorte en op zijn vroegst 8 dagen na de bevalling.
Ze is vandaag 11 dagen, en de laatste dag dat de kraamhulp er was zat ze bijna op geboortegewicht (afgelopen vrijdag was dat), op 35 gram na. Jayden is in de kraamweek al naar buiten geweest, maar ja toen was het 25 graden…
Het zal overigens maar een heel kort wandelingetje zijn hoor, gezien ik een keizersnede heb gehad, dus hooguit een aantal honderd meter…
maar die paar 100 meter kan heerlijk zijn!
Even frisse neus halen, even er weer uit… zelfs zonder ks vond ik die eerste keer in de ‘echte wereld’ weer een ervaring op zich :lol: (hoe kon het dat de wereld doorgedraaid hadden terwijl wij net het prachtigste kind op aarde hadden gekregen :inlove: )
Nou haha, net wat je zegt :lol: Kan ik me van bij Jayden nog goed herinneren, hihi.
Morgen schijnt zonnig te worden, misschien dan maar eens proberen. Heb 't jgz ook nog even gemaild net, kijken wat die zeggen/adviseren…
Ons zoontje werd een jaar geleden geboren, en wij gingen na een week volgens mij al naar buiten. het was toen ook koud. Lekker ingepakt in zijn maxi cosi jas (met voetenzak eraan enzo, erg dik), mutsje op, dubbel dekentje en een warme kruik erbij. Het ging prima.
Ik moest zelf vorige week met die gevoelstemp van -17 naar de huisarts, ik vond het zó koud dat ik meteen al besloten had dat onze uk nog niet naar buiten ging, brrrr…
Afgelopen zondag was het aangenamer en hebben we een wandeling gemaakt, het was heerlijk! Ze lag lekker warm in de wrapper, ideaal zo’n ding zeg! Nu ik me nog wat beter voelen en dan kan ik er ook alleen op uit straks…ik zeg: laat het voorjaar maar komen!
Onze kraamverzorgster gaf ons de tip om zo’n kraammatrasje uit het kraampakket onder het matrasje van de wagen te leggen, zodat die de kou tegen kon houden van onderaf.
hier helaas pas na 2.5 weken voor het eerst naar buiten aangezien joya 5 wkn te vroeg was … en nog steeds kunnen we niet te lang omdat ons meisje het niet trekt anders:-(
me andere 2 meiden zijn van december en wandelden we al mee in de kraamweek zelf
Heb je even opgezocht Caren…
Van harte gefeliciteerd met jullie prinsesje…Dat jullie maar van haar mogen genieten…Hoe reageerd Jayden op haar?
Ha kersverse moeder,
ik ben misschien een meut maar ik zou met die temperatuur van vandaag niet met een baby die zo klein is al naar buiten gaan. Het was om half acht vanmorgen min elf in onze woonplaats . Ik heb zelf al gezorgd dat ik vandaag niet weg hoef, veel te koud, zeker met die waterkoude wind die door je heen gaat, verwacht is dat de gevoelstemperatuur min zeventien is vandaag.
Als het rond het vriespunt is vind ik het wat anders, dan kan je idd de tips van mamamarije opvolgen. Hier zijn ze van mei, juni en augustus. Bij de oudste heb ik vijf dagen gewacht, met andere twee liep ik al eerder buiten. Alle drie op donderdag geboren, met Stijn liep ik op zondagavond mijn eerste rondje, met middelste op maandagmiddag, die ging dinsdag al mee naar de tandarts toen mijn vulling er uit was gevallen. Doe rustig aan, je lijf heeft twee keer een keizersnede te verduren gehad dus let goed op de signalen van je lichaam. En als je gaat, geniet er dan lekker van. :mrgreen: