Nu al met een wisselgebit bezig? (net 2 jaar oud)

Laat ik allereerst vertellen dat Marit toen ze 2,5 maand was haar eerste 2 ondertanden al had,en voor haar 1e verjaardag haar complete melkgebitje al had…

Marit klaagt de laatste tijd over zere tandjes…Slapen is echt dramtisch de hele tijd, ze kwijlt ontzettend veel en zit steeds met haar vingers in haar mond…Ze heeft echt pijn verteld en wijst en zegt dan dat het aan haar tandjes ligt…Ik lees op diverse tanden sites dat bij het wisselgebit je begint met een kies die achter het melkgebit groeit…Als ik kijken mag in haar mondje dan lijkt het inderdaad net alsof er een kies groeit achter haar laatste melkkies :shock: .Er hangt ook echt zo`n geur in haar mondje van ontstoken/open gaant tandvlees :sick:

Maar er word ook beschreven op deze tandensites, dat dat pas is bij 5 jaar zoiets…Dan is ze er wel héél vroeg bij :shock:

Of zou het "gewoon"ontstoken tandvlees zijn? :think:

Herkenbaar voor kokkers?

Het zou wel heel snel zijn om nu al te gaan wisselen… (maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk :wink: ).

Ik zou even met haar naar de tandarts gaan als ze zo’n last van haar gebitje heeft. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze misschien een gaatje heeft??

Sterkte met je meisje!

Op deze leeftijd kreeg Hieke haar achterste kiezen. Weet je zeker dat haar melkgebit al compleet is? :think:

Het normaal dat haar achterste kiesjes nu doorkomen.

Dit zijn ook melkkiesjes. :angel:

Onze zoon is 2.5 en heeft ze ook nog niet allemaal.

Goed zachtjes blijven poetsen ook al doet het pijn.

Als de kies goed door is zal je merken dat ze niet meer uit haar mond ruikt.

ze heeft in totaal 8 kiezen, dat zijn er genoeg voor het melkgebit toch? :wink:

Vandaag is er niks aan de hand en zegt ze geen pijn meer te hebben :think:

Toevallig moet ik en zij volgende week nara de tandarts…Ze weet hoe het gaat dus laat haar tandjes wel even nakijken…

Pas als de derde kies doorkomt begint het wisselen. Indy begon met wisselen toen ze bijna 6 was en toen kwamen ook haar 9de,10de 11de en 12de kies door.

Ik zou idd de tandarts even vragen, nu al wisselen lijkt me wel erg vroeg… :think: Maar, ik weet het niet hoor heb er in iedergeval nog nooit van gehoord…Maar wie weet kan het.

Hmm ben wel erg benieuwd hoe het bij de tandarts was!

Want ook hier zoonlief die op alles knauwdt de laatste tijd, vingers in de mond heeft en kwijlt en slechter eet!

Ook het doorkomen van iets? :think: