nu al geen nachtvoeding meer???

Hoihoi,

ik heb ff een vraagje over de flesvoeding.

Mijn zoontje Milan is nu bijna een maand, en slaapt sinds week 1 lekker door. :thumbup:

Wel werdt hij dan wakker en wilde zijn fles hebben.

Nu sinds een paar nachten slaapt hij de hele nacht door, en wordt ook niet meer wakker voor zijn flesvoeding.

Afgelopen nacht heeft Milan om 00.15 zijn laatste fles gehad, en na de nacht door te hebben geslapen niet eerder weer een fles gehad om 9.15 :oops:

Nu is mijn vraag, mag hij wel zolang zonder voeding??

hij krijgt nu 130 cc voeding, maar hij is nog geen maand oud, vindt hem er wel erg snel mee eigenlijk?? :shock:

Heeft iemand van jullie dit ook mee gemaakt?

Groetjes,

Karin en Milan

mijn vriendin is ook heel snel gestopt met nachtvoedingen, haar kindje woog bij de geboorte ruim 9 pond.

laatst was er een topic over en toen bleek dat de meningen daarover erg verschillen.

Okay, maar ik heb ergens gelezen dat als je baby slaapt je hem niet hoeft te wekken.

En de kleine is toch die gene die bepaalt als hij geen nachtvoeding meer hoeft??? :think:

Exuus als ik het mis heb hoor, ik wilde graag wat meningen van jullie horen.

waar staat dat topic dan??

Kan het namelijk niet vinden :oops: :wall: :wall:

groetjes, Karin

Onze dochter sliep al door toen ze drie weken oud was. Prima, vonden ze ook op het CB :thumbup:

Een vriendin van mij haar zoontje deed dat ook al zo snel echter waren ze bij haar op het CB (andere woonplaats) daar neit blij mee. Dat zou slecht zijn voor zijn bloedsuikerspiegel als zo’n kleintje al zo snel doorslaapt… :roll: Dus bij tegenstrijdige berichten trek ik al snel mijn eigen conclusie. Ik heb nog nooit mijn dochter wakker gemaakt voor een voeding, overdag ook niet. Als ze behoefte hebben dan komen ze wel vind ik. Mijn dochter is nu ruim 8 maanden en nog steeds een goede slaper en eter. Ze is kerngezond :thumbup:

Kitana sliep van week 2 van 01.00u tot 06.30 ongeveer en van week 4 sliep ze van 23.00u tot 07.00u

Om 07.00u is ze dan wel meestal wakker maar ligt ze gewoon wat rond te kijken als ik haar laat doen komt ze tussen 08.00u - 09.00 ma ten laatste 08.00u geef ik haar de fles.

Bij ons word gezegd dat je de baby’s zelf moet laten beslissen en als ze snachts doorslapen gewoon laten doen das het beste.

Dat wordt hier gezegd natuurlijk.

Tis blijkbaar overal anders.

Het kán slecht zijn voor de bloedsuikerspiegel. Een kindje dat te lang slaapt, en daardoor te weinig eet, krijgt een te laat bloedsuiker. Daardoor wordt het suffig, en slaapt weer langer, waardoor het weer minder eet, enz. Maar als een kindje gewoon tussen de voedingen door wakker is (en alert), en genoeg plast, dan kan je kindje dus blijkbaar de nacht door zonder extra voeding. Dus wel even in de gaten houden, en goed op je kindje letten, maar als die tevreden is, dan lekker laten slapen (en genieten!).

Biebels ik sluit me bij je antwoord geheel aan. Bas is nog geen doorslaper, afgelopen nacht voor de eerste keer. Maar ze hebben mij hetzelfde advies gegeven net zoals Biebels omschrijft. Kindje moet tussen de voedingen alert zijn (overdag) en genoeg drinken, dan is het gewoon prima. Ook letten op voldoende plasluiers, minstens 4 op een dag.

Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik tenminste wat aan. :clap:

Ik denk ik dit zo maar aan ga houden, meld Milan zich, dan krijgt hij zijn flesje.

Wat ik wel moeilijk te zeggen vindt is hoe hij overdag reageert.

Het ene moment ligt hij overdag een hele tijd te slapen, maar andere momenten kan hij echt krijssen en gillen als een mager speenvarken, dat het pijn doet aan je oren. :silenced: :silenced: :silenced:

Wat dat betreft alert genoeg hihihih

Zijn plasluiers zijn goed , en ook behoorlijke luiers vol (plus wat hij over mij heen heeft geloost hahaha :wall: :wall: )

Fijn dat de meesten van jullie het ook op die manier doen,aangezien ik er hier niemand over hoor. :snooty:

groetjes, Karin

Sophie was en is ook zo’n slapertje hoor. Sliep ook meteen de nacht door. In de kraamweek moest ik haar wel wakker maken om een uur of 5 als ze niet uit zichzelf kwam (ze kreeg dan rond 10 uur haar laatste voeding).

Daarna mocht ik van de kraamzuster als ze op 120 cc zat, gewoon kijken wanneer ze zelf wakker werd. Een tijdje lang was het dan rond 6 uur wakker voor de fles (of ik de laatste fles nou om 23 uur of 24 uur gaf) en dan nog slapen tot 9 uur voor weer een fles.

Nu slaapt ze zelfs al van half 11 tot half 9 door.

Ik zou dan gewoon om 23 uur de laatste doen en dan om 7uur wakker maken. Zo blijft het bloedsuiker goed op pijl.

En dan kan je vanaf 7uur de dag beginnen.

Onze dochter sliep met 2,5 week door van 22.30 tot 6uur.

En sinds ze 2,5 maand is gaat ze van 19.30 tot 7.30 s’morgens heerlijk hoor. Ze krijgt 4 fleesen van 225/250 ml nog geen bij voeding ze is koemelkallergie’s.

:zzz: :zzz: :zzz: heerlijk he, als die kleine hummeltjes doorslapen

Milan is 4 december een maand, en krijgt per fles 130 cc, maar geen nachtvoeding meer dus.

Hoeveel kunnen we het beste geven dan??

Milan zit nu op het aantal cc wat normaal voor baby`s van 6-8 week is.

Die mogen tussen de 130 en 150 cc, Milan is nog maar 4 weken.

In de nacht slaapt hij lekker door, maar overdag hebik het idee dat hij na een uur of 2,5 alweer honger heeft, en vraagt hij naar voeding.

Heeft iemand van julli hier nog tips voor??

Ik kan hem ook niet teveel geven ,want nog even dan krijgt hij net zulkke bolle wangen als een hamster hahaha :shock:

Oja, hij weegt nu ongeveer 5 kilo op dit moment

dat was trouwens een goede tip van jou Maris,

ik denk dat ik die tijden probeer aan te houden :thumbup:

Groetjes, karin