Nu al een tandje los???

Hallo!



Tycho keek gisteren onder het eten op en zei (geschrokken): Mama, mijn tandje is los!



Tycho moet nog 5 worden, is het niet een beetje vroeg?

Hij had als baby vroeg tanden, heeft dat er misschien ook mee te maken?

Volgens mij is alles tussen de 4 en 7 jaar “normaal” voor een eerste tand wisselen.



Ik hoor het wel vaker dat vroeg tanden krijgen, ook vaker betekent vroeg wisselen. Maar ja… dan heb je weer die uitzondering die zegt… ohhh, maar die van mij had vroeg tandjes en wisselt nog niet of andersom. Maar vroeg krijgen=vroeg wisselen is wel een combi die ik vaak hoor.



Hier had Peet eerder tanden dan Niek, Niek ging pas wisselen met ruim 5 en Peet nog voor zijn 5e

Mijn tweede had er net een maand of twee geleden zijn eerste tand, en inmiddels 3. Net voor zijn 5e verjaardag… de eerste is er trouwens niet ‘spontaan’ uitgegaan: aanvaring met een boom en die ging er met wortel en al uit, de tand dan…



De andere twee zijn er wel gewoon uit gegaan nadat ze eerst los zaten…

Nee hoor, geen zorgen maken :wink: ! De een is wat vroeger dan de andere. Teun was ook nog geen 5 toen z’n eerste tand eruit ging. Inmiddels 4 eruit en de volgende 2 beginnen los te zitten. Ook heeft ie z’n definitieve achterste kiezen al die ‘volgens de boekjes’ pas met 6/7 jaar moeten komen.



Groetjes, Anne

Mijn dochter heeft op moederdag haar 1e tandje gewisseld…toen was ze bijna 4 en 9 maanden oud…er zit nu al een deel nieuwe tand…en ze heeft er nog 4 loszitten waarvan 2 redelijk los.

Terwijl mijn zoon pas ergens in zijn 7e levensjaar zijn 1e tand wisselde.

Ah, gelukkig! Het is niet iets ‘on-normaals’ :oops: :lol:

Ik zie het nieuwe tandje er al onder zitten. Ben benieuwd wanneer het tandje eruit komt. Hopelijk kunnen we 'em dan terug vinden. Leuk, zo’n 1e tandje. Echt weer een mijlpaal vind ik.