Nu 6 1/2 maand en de fles weigeren

Hallo,

Mijn zoontje is nu 6 1/2 maand en wil sinds een week of wat geen flesjes meer drinken tenzij hij heel erg moe is. Ik heb geprobeerd om hem wat verdikte melk uit een gewoon bekertje te laten drinken. (wat natuurlijk geen succes was) En uit een tuitbeker wil hij ook niet drinken (nog niet tenminste) Hij krijgt nu nog 3 voedingen, maar om nu 3 keer pap te geven ipv de fles vind ik eigenlijk wel erg veel. Het CB adviseerde om hem uit een beker te laten drinken, maar ja dat werkt dus niet.

Heeft er iemand tips?

groetjes Heidi

Mischa heeft dat ook gedaan. Na een paar dagen had hij ineens een nieuw schema met nou ook een boterham en ging het weer goed. Drinkt nog steeds minder, maar dat is niet erg volgens cb.

zijn schema is;

6.30 bv (ong 150 cc als hij fles krijgt)

10.00 fruit

12.30 broodje en 100cc melk

15.00 ong. 150 cc melk

18.00 warm eten

19.30 100-150 cc

Mij werd ook verteld dat je je niet te druk moet maken, ze drogen/hongeren zichzelf niet uit… maar wel in de gaten houden natuurlijk.

laatste fles krijgt hij trouwens wel een pyamapapje, dat vond hij zelfs toen hij geen fles wou wel lekker. Zodra hij door had dat dat in de fles zat dronk hij. Maar is natuurlijk geen optie voor elke fles.

Hoi Marijke,

Bedankt voor je reactie. Dat zat ik me ook net te bedenken, dat hij misschien de voeding niet meer lekker vind. Hij krijgt nu hypo-allergeen en als ik er pap van maak eet hij wel alles op, maar dan verandert de smaak ook natuurlijk. Dus misschien dat ik eens andere voeding moet gaan proberen. Aangezien hij nu ook volop groenten, fruit en af en toe een rijstewafel of startkoekje krijgt, weet ik ook niet of dat Hypo Allergeen nu nog veel zin heeft :think:

Groetjes Heidi

Ik dacht ook dat het aan de hyperallegene voeding lag, vooral omdat hij ineens op het kdv wel ging drinken (ook niet denderend veel)

Ik weet eigenlijk niet welke opvolg ze daar hebben, H.A. of gewoon.

Maar hij drinkt nou thuis ook gewoon de H.A. dus dat was het toch niet.

Ze zijn gewoon eigenwijs :mrgreen:

Hier ongeveer hetzelfde probleem. Jasmijn krijgt nog 4 flessen.

07.00 200 cc

10.30 fruit

12.15 200 cc

15.30 warm eten

17.15 200 cc

20.30 200 cc met rijstebloem

Ze laat eigenlijk altijd standaard minimaal 50 cc staan. Vaak ook meer. En is heeft zelfs al twee keer gehad dat ze de laatste fles helemaal niet wilde. Ook al zat daar rijstebloem doorheen. Dan 's nachts maar een keer eruit voor een fles. Want om 17.15 de laatste fles (die ze niet eens leegdrinkt) is wel erg vroeg. Ik vraag me dus af of ze niet toe zou zijn aan 3 flessen of misschien een boterham 's middags?

miepel ik mocht gewoon met een broodje beginnen. Dat gaat prima.

5 minuten en broodje is op hahaha

Hoi meiden,

Miepel, idd 3 flessen proberen. Zolang ze minimaal 500 cc opvolgmelk binnen krijgt is het goed. (heb ik me laten vertellen door het CB) En dan de fles van 17.15 laten vervallen en het warme eten wat later (is dat met aardappels en vlees?) rond 16.00 - 16.30. Dat gaat hier prima. Ik moest van het CB wachten met brood tot hij 7 maanden was. Ik heb af en toe wel wat korstjes gegeven, maar echt lekker vind ie het niet geloof ik. Het schijnt ook beter te zijn om geen papfles te geven, maar pap van een bordje. Maar daar zijn de meningen over verdeeld geloof ik.

Inmiddels ben ik overgestapt op andere voeding en tot nu toe drinkt hij wel weer zijn fles :dance: Hij zit nu op het volgende schema:

7.00/8.00 fles 200cc

10.30 fruit

13.00 fles 100 cc

tussendoor flesje diksap en een koekje

16.00 warme maaltijd

19.30 pap 200 cc

20.30 tanden poetsen en naar bed

Groetjes Heidi

HiHi tanden poetsen :lol: . Heeft hij al tandjes? En 100cc tussen de middag? Is dat niet weinig? Of drinkt hij zijn flesje diksap leeg?

In ieder geval ga ik inderdaad eens 3 flessen proberen. Ze krijgt meestal wel een potje, gemakkelijk :oops: . En dat zijn die vanaf 6 maanden dus daar zit ook aardappels en vlees in.

Ja hoor, hij heeft al 2 ondertandjes :mrgreen: (de bovenste zijn ook al aan het rommelen)

Hij krijgt idd tussen de middag maar 100cc meer wil hij niet. Dus ik ben al blij dat hij dat in ieder geval wel drinkt. Ik heb begrepen dat ze minimaal 500 cc opvolgmelk binnen moeten krijgen. En op deze manier lukt dat. De ene keer drinkt hij zijn flesje diksap wel leeg en de andere keer niet. Dat is heel wisselend, maar hij plast verder prima, dus volgens mij krijgt hij genoeg vocht binnen en in groenten en fruit zit ook vocht, toch?

Ik probeer veel verse dingen te geven, maar dat lukt niet altijd. Dus hier ook regelmatig een potje hoor! Maar die schijnen net zo goed te zijn als vers, dus dat is echt geen probleem. Het voordeel van vers is, is dat ze eerder wennen aan de smaak van eten. Uit een potje smaakt het toch anders dan vers en je kunt eens wat andere combinaties maken!

Groetjes Heidi :-*

Lastig hé, als ze zo weinig drinken.

Ik heb er ook eentje waar we veel drinkproblemen mee hebben.

Ik heb niet echt tips.

Wij hebben een tijd lang Britt door alle flessen rijstebloem gegeven. Dan dronk ze tenminste. Beter iets dann iets.

Succes ermee.

Marg

Ik heb Jasmijn wel eens geprobeerd wat diksap te geven maar ze wilde het niet ( is wel al een tijdje geleden). Water wil ze soms een paar slokjes maar meer ook niet. We zullen nog eens proberen om wat diksap te geven, misschien wil ze het nu wel.

Vandaag hebben we geprobeerd haar 3 flessen te geven. Ze liet alsnog 50/60 cc per fles staan. Dat is dus ook geen optie want zokomt ze niet op de 500 cc die ze moet hebben op een dag. We zullen dan toch maar weer overgaan op 4 flessen, of 3 1/2. Dus i.p.v de soepstengel en het flesje water dan maar 100cc flesvoeding.

lastig he? Freja drinkt soms heel erg goed en soms wil ze amper drinken. Pfff, Nu heeft ze dus weer een periode van slecht drinken. Ik forceer het soms wel een beetje en zit de hele dag te rekenen of ze wel genoeg heeft. Ze krijg 4 flesjes van 200 waarvan ze soms 30 a 40 ml van laat staan (lees: wat ik er niet ingepropt krijg…).

Eten lukt ook niet zo momenteel. Zal wel een periode zijn die hopelijk snel weer overgaat. Ze plast wel enorme hoeveelheden, dus wat dat betreft lijkt het wel mee te vallen.

Ik merk wel aan Freja dat ze niet wil drinken als ze ergens pijn aan heeft. Tandjes, last van haar gipsbroek, krampjes . Heel vervelend. Ik vergelijk haar ook constant met Jesper. Die dronk met gemak een liter en groeide een halve tot een hele kilo per maand.

Sterkte allemaal want we maken ons toch allemaal zorgen.

Kan je geen tips geven helaas maar het klinkt zoooo herkenbaar !

Onze dame weigert sinds het weekend bijna alle flessen. Alleen de pyjamapapjes gaan er redelijk in. Alleen als ze slaapt drinkt ze de pyjamapapjes echt goed op (soms wel 200cc).

Vanmorgen was weer drama.

Ik ga vrijdag naar de ha want het cb kon me ook niet verder helpen :roll: .

Fijn dat het met jou kereltje al beter gaat :-*

Hoi meiden,

Als ik dit zo lees ben ik “blij” dat ik niet de enige ben met een slechte drinker. Ik dacht dat het beter ging met de andere voeding, zo leek het ook. Maar helaas was het maar van korte duur. Hij heeft vanmorgen maar 150 ml melk gedronken. En tot nu toe 150 ml diksap. Hij eet wel zijn fruit en goenten helemaal op (allebei 200 gram) Tussen de middag wil hij geen melk drinken en 's avonds is het ook een probleem. Soms krijg ik er met moeite wat pap in :think: Zijn toetje (danoontje of wat kwark) eet hij daarentegen weer wel helemaal op. :shifty:

Vanavond maar eens een pyamapapje proberen.

wat zijn het toch eigenwijze wezentjes :mrgreen:

mmm, goh, ja, Freja krijgt nu nog 3 flesjes waarvan ze dus net 75 ml van liet staan. Danoontje start ging er wel in als koek…pfffff.Soms word ik wel wanhopig hoor.

Ik ken het gevoel :shifty:

Gisteravond het pyjamapapje geprobeerd. Eerst wilde hij de fles niet, maar toen hij proefde dat het wat anders was, dronk hij er 100 ml van. Dus volgens mij houd hij van afwisseling :think:

Vanmorgen zijn we met de dame bij de huisarts geweest en zij heeft ons een verwijzing gegeven voor de diëtiste. Dus hopelijk krijgen we daar meer hulp. Voorlopig mogen we wel (pyjama)papjes blijven geven, als ze die wel drinkt.

En een tip van een van m’n maandmamma’s (dank je wel Sas), een half uur tot 3 kwartier de fles aanbieden en als ze niet wilt dan niet. Heeft ze pech gehad.

Was de ha het ook helemaal mee eens dus gaan we zo maar voorlopig door.

Sterkte met jullie flessendramamonstertjes ! :wink:

:-*

Thanx!! Jij ook met de jouwe!!! :wink:

groetjes Heidi