NS vraagje

Hallo allemaal,



Morgen gaan wij met een hele groep met de trein. Nu hadden we het idee om een trein te pakken van 08.36 uur. Nu is het zo dat een paar van ons nog een studenten ov hebben, waarmee je mensen mee kan nemen met 40% korting.



Dat doen we ook altijd, en dat gaat ook eigenlijk altijd goed, maar nu vroeg ik me af: mag dat eigenlijk? Ik weet dat dit met de gewone dienstregelingen niet mag en dat dat pas kan vanaf negen uur, maar nu het toch kerstvakantie is was ik daar wel benieuwd naar…



Iemand die dat weet??

Ik moest even zoeken maar heb het antwoord



http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx



( geen commerciële link toch?? )



Mag ik met de persoonlijke OV-chipkaart ook anderen met korting mee laten reizen?

Dat mag inderdaad, maar alleen in de trein. De meereiskorting op alle binnenlandse treinreizen geldt voor maximaal drie personen die meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse. Deze drie mensen mogen dus een papieren kaartje met korting kopen. Door de week is de korting geldig na 09.00 uur. In het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de gehele dag.



Dus eigenlijk antwoord op je vraag, geldt vanaf 9u, behalve in de maand juli en augustus

Idd, voor 9 uur dus niet, en daar zijn ze wel streng in, ik heb wel eens een boete gehad omdat het kwart voor negen was.

Dus je loopt kans op € 30 (dacht ik?) extra kosten…

't Is ondertussen volgensmij geen 30 euro boete meer, maar 50, met daar bovenop nog de kosten van het extra kaartje wat je moet kopen om wel geldig te reizen.



Het werkt het best om dan 2 kaartjes te kopen waarschijnlijk, 1 tot het eerste station waar de trein na 9 uur stopt, de ander met korting vanaf dat station tot de eindbestemming.

Niet dat je er nu nog wat aan hebt gezien je vast al weg bent, maar toch.

Dan zou ik voor op de heenweg een enkelkaartje kopen zonder korting en op de terugweg met korting. :thumbup:

@Mariiyelle wrote:

Dan zou ik voor op de heenweg een enkelkaartje kopen zonder korting en op de terugweg met korting. :thumbup:




Ja of gewoon 22 minuten later vertrekken. 8)

@Mouse! wrote:

't Is ondertussen volgensmij geen 30 euro boete meer, maar 50, met daar bovenop nog de kosten van het extra kaartje wat je moet kopen om wel geldig te reizen.



Het werkt het best om dan 2 kaartjes te kopen waarschijnlijk, 1 tot het eerste station waar de trein na 9 uur stopt, de ander met korting vanaf dat station tot de eindbestemming.

Niet dat je er nu nog wat aan hebt gezien je vast al weg bent, maar toch.


Nope, een ‘kaartje’ in de trein is €35,- daar kun je mee verder reizen.

Boete krijg je pas als je die €35 niet wil of kan betalen, vervolgens geen legitimatie toont of wat dan ook.

Ik weet dat er in de zomervakantie geen officiele spits is, ik kan het vanavond aan mijn man vragen hoe het zit met de kerstvakantie, hij heeft nu nachtdienst dus kan hem nu niet wappen.

En anders toch dat latere treintje nemen, dan weet je zeker dat je goed zit.