nr 1 of toch n2?

Ola,

Onze dochtertj is nu 5 maanden. Wil gaan beginnen om BV af te wisselen met KV dit ivm het ‘opraken’ van mijn BV.

Nu kan ik voor 1 maandje poedermelk nr 1 geven (0-6 mnd) of zal ik voor deze ene maandje direct nr 2 nemen (6-18 mnd)?

Heeft nr 2 wellciht gevolgen voor de darmpjes of maakt die ene maand niet heel veel meer uit. Zeker ook omdat ik BV nog wil/ kan gaan mengen met KV tot volledige voeding, dus nog niet 100% KV.

Wat denken jullie?

ik zou toch nog ff op d enummer 1 blijven. Op die leeftijd is een maand nog best wat…

De samenstelling van nummer twee is toch wat ‘zwaarder op de maag’ en de nummer 1 een stuk lichter… dus mijn voorkeur zou daar toch nog naar uit gaan…

Ik zou ook zeker nummer 1 gaan geven, zeker omdat het wel voor een maand is en je kindje nog ook helemaal niet gewend is aan FV.

aan de andere kant moet ze als de pot op is waarschijnlijk meteen alweer wennen aan nr. 2… denk dat je het best even de leverancier kan vragen van de melk… overstappen zo snel achter elkaar lijkt me ook niet zo goed!

nummer 1 beinnen

Ik zou ook met de nummer 1 beginnen… Of nog even 2 weekjes proberen uit te stellen ofzo… dan zou je wel de nummer 2 kunnen pakken als je het mengt met bv…

Oh wacht je raakt "op"he… heb je geen vooraadje meer in de vriezer meer om het nog even mee uit te houden?

En anders even overleggen met het cb… soms zijn ze wel eens handig…

Liefs

@mlk1982 wrote:

aan de andere kant moet ze als de pot op is waarschijnlijk meteen alweer wennen aan nr. 2… denk dat je het best even de leverancier kan vragen van de melk… overstappen zo snel achter elkaar lijkt me ook niet zo goed!

Maar dan is ze al gewend aan de samenstellig van KV. Ik begreep wel van het CB dat het niet erg is al kindjes na die 6 mnd nog nr 1 drinken. Zodra de pak op is en kindje is die 6 mnd voorbij ze makkelijk over kan gan op nr 2.

Dus ik ga pak nr 1 kopen.

Hoi

Heb geen ervaring met overstappen van BV naar FV (ben meteen met fles begonnen).

Toen Isa 6 maanden was heb ik ook gewoon het ‘oude’ pak Friso nr 1 opgemaakt voor ik met nr. 2 begon.

Dusss…beginnen met nr. 1 en als het op is omschakelen naar nr. 2

Ik ben pas overgegaan op nr. 2 toen mijn dochter 6,5 maand was. Voor die tijd kreeg ze nl. nog 5 voedingen en dan zou ze te veel voeding binnenkrijgen. Met 6 maanden ben ik begonnen met bijvoeding en na 2 weken wilde ze maar 4 flessen per dag. Je kan dus makkelijk nog een paar weken doorgaan met nr. 1.

ik zou idd ook met 1 beginnen mede omdat je van bv naar fv gaat …

zelf heb ik met 5 en halve maand 2 gegeven mahja ik had al vanaf begin fv

ik denk idd ook dat de overgang dan minder groot is als je met 1 begint en dan met 6 of 6,5 maand overstapt naar 2

maar doe vooral wat je eigen gevoel zegt wat goed is !!!

gr loessie