Novemberstoppers 2007, al 5 zwanger!! (deel2)

heey sabine, bijna je nod zie ik!! spannend!!

Jullie lieve reacties doen me goed! :-* Dank jullie wel! Vind het fijn dat ik hier mag blijven kletsen en meeleven. En of het te pijnlijk voor me is? Hm, denk het niet, gun het jullie ook zo, bovendien zou ik toch anders wel stiekem mee blijven lezen :silenced: :mrgreen:



Hier staat de kerstboom ook nog. Vind het wel gezellig om 'm nog even te laten staan.

Wij hebben trouwens het hele jaar kerstlampjes hangen, bij wijze van sfeerverlichting. We houden niet van het grote, kale licht, dan maar wat duisterder.



Heerlijk Ilse dat je ten minste wel hebt kunnen bijslapen! Wel ontzettend vervelend dat je zo misselijk bent. Ik had het bij Elske heel erg. Maar ik had het “geluk” dat ik ten minste een paar keer per dag kon overgeven, dat luchtte idd wel op.



Mell, wat voor opleiding volg je? Lekker hoor, nog even en dan ben je klaar!



Hupke, wat voelt het huis leeg als er eentje niet is hè. Joris was de hele kerstvakantie bij mijn moeder, ben blij dat hij weer lekker terug is.

Ik denk dat het oor ons juist makkelijker is om nog een vierde kindje te krijgen als de jongste twee naar school gaan. Heb dat ook gehad toen Elske geboren werd, toen was Joris al 6, vond het lekker dat ie al wat zelfstandiger was en dat ik tijd had voor de baby alleen.

Wij hopen in elk geval dat dit het jaar van bijslapen en geld verdienen wordt, en dat we over een jaar wel kunnen proberen nog een kindje te krijgen. :pray: Mijn man zei al:"Als we nou bulkten van het geld, dan konden we hulp in de huishouding nemen, een bakfiets kopen, zodat ik er met 4 kids ook op uit kan en het ons gewoon makkelijker maken, maar dat geld hebben we nou even niet. (wel genoeg om gewoon van te leven hoor). En de zwangerschap en de zorg voor het kindje zou op mijn schouders terecht komen, omdat Reinoud ook in zijn vrije tijd knoerthard werkt om meer geld te verdienen. De vorige twee zwangerschappen was Reinoud lekker thuis en kon ik overdag gaan rusten en nam hij me veel uit handen (hihi, verwend nest hè :mrgreen: )



Petronella, ik duim voor je dat het weinige klussen toch goed resultaat heeft gehad :wink:



Elskes verjaardag was super. Niet veel bezoek (mijn moeder en zusje), maar wel erg gezellig. En wat is die griet bewust jarig geweest. Dat straalkoppie :inlove: ZO ontzettend lief! :inlove:

Zal morgen wel foto’s plaatsen, moet ze nog verkleinen en daar heb ik nu even geen puf meer voor.



Vandaag lekker naar het bos gefietst met de kleintjes. Joris wilde liever thuis blijven en een filmpje kijken.

Heerlijk weer was het en wat hebben ze (en daardoor wij ook) van het uitstapje genoten.



Zo, weer genoeg bladvulling van mij :mrgreen:

Hè, ben echt zo blij dat ik mag blijven ouwehoeren :mrgreen:



Ben trouwens niet ongesteld… hahaha, zul je net zien :roll: Maar ik vind het wel heel spannend. Al heb ik eigenlijk toch wel het gevoel dat ik binnenkort ongesteld ga worden…



Dikke knuf voor jullie!

marije, ik hoop van ganser harte dat jij een van onze volgende zwangere mag zijn!

dan is er toch nog een klein wondertje gebeurt he :mrgreen:



mell: ja, nog 3 daagjes! maar ik voel nog helemaal niks…geen ongi of zwangerschapspiepjes :wink: zelfs geen puist! :mrgreen:

heb je nog goed je dag om gekregen vrijdag? :wink:



tjonge jonge wat heb ik net staan vloeken bij het opruimen van het kerstspul :twisted:

ik had van die rooie tape op de ramen.die trok ik er dus van af,bleef de plaklaag zitten :?

van alles gebruikt;stickerverwijderaar,amoniak,schoonmaakazijn,afwasmiddel,terpentine…je ziet nog steeds waar het lint heeft gezeten. wat een troep is dat zeg!

een keer maar nooit meer :wink:

ik ben begonnen om half 3 en om half zeven waren we nog steeds bezig met ramen wassen.je zag natuurlijk geen steek meer,dus morgenochtend maar kijken hoe de ramen er bij staan.ook had ik raamstickers voor stijn gekocht.totaal 40 stuks.die wilden er ook niet meer van af!heb mijn hele duimnagel stuk gekrast,wat een gedoe en dat op je vrije middag; stijn in bed,manlief werken dan denk je toch even iets anders te gaan doen met je vrije tijd!

gisteravond had ik het zelfde; was net klaar met de afwas en wilde naar idols gaan kijken,zag ik dat de zelf gemaakte pizza’s toch voor meer troep hadden gezorgd in de oven dan ik had gedacht :?

kon alles uit gaan soppen.

gistermiddag verliep ook al heel anders dan gepland: kom ik terug van de winkel, gooi de berging open,rent me daar een labrador naar binnen! :shock:

ik kende die hele hond niet.hij trok me daar zo een vuilniszak open en begon te eten.hij zag er wel goed verzorgd uit,maar had geen bandje om.

toen ik de boodschappen uit de auto had sprong hij in de kattebak en ging lekker liggen :mrgreen:

heb maar de politie gebeld.ondertussen zat stijn in de auto liedjes voor de hond te zingen! en het beestje maar kwispelen! echt een scheetje!

de politie zou de dierenambulance bellen.omdat ik zelf 4 katten heb kon hij niet mee naar binnen.maar hij lag graag in de bak dus dat vond ik ook oke.

ondertussen ging de buurjongen even voor mij op speurtocht.helemaal voor in de straat liepen mensen een hond te roepen.ze waren daar ergens op bezoek.ik riep of ze een zwarte labrador miste. ja dus. die man blij dat die zijn hond weer zag,maar het dier wilde niet uit de auto komen :mrgreen:

hij lag er denk ik te lekker!

toch sprong hij na veel roepen uit de auto en begroette enthousiast zijn baasje.dus weer de dierenambulance gebeld dat de hond terecht was.een heel gedoe allemaal.ondertussen waren we een uur verder.

wat ik wel absurt vond , was dat de politie zei dat als ik de hond voor even geen onderdak kon bieden tot de ambulance er was, ik hem weer op straat moest zetten. :? dat doe je toch niet! althans ik niet in ieder geval.

8)

even een heel ego berichtje vanuit mijn kant

maar moet eventjes van mijn afschrijven



vanavond heeft mijn zusje een ongeluk gehad en

ligt nu in het ziekenhuis. de verwondingen vallen gelukkig mee

ze zal bond en blauw zijn en wat snijwondjes maar gelukkig is alles goed. we zijn vanavond rond 8 uur gebeld en we zijn net terug.

jeetje wat een avond en nacht, ben echt mega geschrokken



nou meiden morgen reageer ik weer uitgebreid maar moest dit even kwijt



weltrusten allemaal :zzz:

jeetje simba!! ik snap dat je geschrokken bent!! wat is er gebeurd dan? aangereden? pfff gelukkig vallen de verwondingen mee!! Ligt ze nog in het zhuis??

is er bij jou verder al wat duidelijkheid??



@ sabine, wat een dag!! :shock: en wat raar dat je zo’n hond gewoon op straat moet zetten!! vind ik echt niet kunnen…

maar ik ben vrijdag inderdaad de dag nog wel door gekomen, maar vraag niet hoe :? ik werk op een groep waar regelmatig agressie voorkomt. En dan moet het eigenlijk niet kunnen dat je alleen staat…

Nou meid, succes met je ramen!!



@ marije, ik doe SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) duaal, dus werken-leren zeg maar.

en spannend dat de ongi nog niet is gekomen… wie weet…:smiley:



nou meiden ik ga ff een bakkie thee drinken, en dan naar me werk!!

fijne dag allemaal!!



kus

hoi hoi



@mell, ze zijn van de weg afgeraakt.

ze ligt nu nog in het ziekenhuis maar ik denk/hoop dat ze vandaag of morgen weer mee mag!

ben zoooo blij dat het zo meevalt, pfff echt een opluchting.

nou ik ga nog even verder slapen :zzz:



o ja over mijzelf weet ik weinig nog niet ongesteld geworden en mijn buikpijn was weer redelijk gezakt.



zal straks verder reageren, heb nog niet alles bijgelezen!



@ilse, veel plezier straks met je 1ste echo!

Ilse, spannend, je eerste echo!!1 Wat vroeg in de zwangerschap eigenlijk, bij ons kan het pas vanaf 10/12 weken. Maar het schiet al wel op bij jou, de tijd gaat nog redelijk snel vind ik. Hopelijk is alles goed. Laat je het snel allemaal weten?



Simba, jeetje wat griezelig met je zus zeg!! Gelukkig is alles nog redelijk goed afgelopen. Ze zal in het begin nog wel wat angst hebben in de auto waarschijnlijk.



Simba, wat een dag heb jij gehad zeg! Soms zitten er van die dagen tussen die je liever niet over wilt doen!



Marije, natuurlijk blijf je bij ons!! Veel te gezellig!!! Wel een lastige situatie lijkt me, als je gevoel en je verstand verschillende dingen zeggen!! Hoe is het nu? Al een menstruatie te bekennen?



Hier alles wel goed. Ik heb over een week pas mijn nod, heb niet het gevoel dat het raak is, maar ja, daar kan je nu nog niet zoveel over zeggen!

Even kort, moet zo nodig de kindertjes badderen :mrgreen:



Ilse, heel veel plezier vandaag bij je echo!



Simba
, wat schrikken van je zus zeg! Hopen dat ze vandaag weer naar huis mag.



Ellen, hoe voel jij je? Al last van moeheid, misselijkheid? En is het weer gezelliger thuis?

Kan me ook niet voorstellen dat iemand van hier iets tegen je familie zal zeggen…



Sabine, spannend! Zelfs nog geen puist :mrgreen: Mooi zo! Hoop dat je zwanger bent, meid!



Zo, ga een bad vol laten lopen en 2 kindjes in de week zetten, hahaha.



Fijne dag allemaal en tot later!



O ja, nog niet ongesteld… denk nog steeds dat het er wel aankomt.

Stom hèm was altijd zo regelmatig en sinds november is dit al de tweede keer dat ik overtijd ben… als ik vandaag niet ongesteld word, ga ik testen bestellen.



En nu ga ik echt :mrgreen:

simba: dat is niet mis zeg! da’s inderdaad schrikken. :?

het had inderdaad ook anders kunnen aflopen.





mell: ik heb ook pedagogisch werk gedaan :wink:

vaak sta je alleen he! ik ken het van toen ik nog in de zorg werkte.

was vaker ook alleen en al meerder malen bedreigd of geslagen.

na 12 jaar had ik daar genoeg van :smiley:





marije: ben zeer benieuwd als je morgen gaat testen :wink:

Heb wat foto’s in ons showtopic gezet van Elskes verjaardag. :inlove:

hoi meiden,



simba: gaat nu alles goed met je zus? wat een schrik :o hopen dat het gauw weer beter gaat met je zus.



marije: succes morgen als je gaat testen.

leuke fotos trouwens,<br /> <br /> hoe krijg je die er op wil ook wel fotos plaatsen maar lukt me niet.



ilse: spannend hoor laat je even weten hoe het gegaan is?



ellen: hoe gaat het? al last van kwaaltjes?



sabine: nou hopen voor je dat je zwanger bent :mrgreen:



cathy: zijn je kinderen een beetje schoon geworden? :lol:



britt: dat zegt gelukkig allemaal niks, laten we hopen dat het wel raak is :smiley: .



nou hier gaat alles zo z`n gangetje hebben in het weekend flink geklust :mrgreen:



groetjes petronella :smiley:

petronella: last van kwaaltjes? valt wel mee. het enige wat ik nu af en toe heb zijn gespannen borsten, steekjes in mijn buik en soms een vlaag van misselijkheid. verder merk ik wel dat ik moe begin te worden, vooral als ik veel wil doen en het enige echt vervelende kwaaltje wat ik heb is obstipatie :sick: , maar ja, heb vaker last van mijn darmen, dus ik weet wat ik daar aan kan doen. ik hoop voor jullie dat het klussen geholpen heeft! even ruim een weekje wachten nog :pray:



marije, mijn kwaaltjesverhaal staat hierboven, in mijn reactie op petronella. ben benieuwd of je nu wel of niet ongi gaat worden… en als je wel ongi wordt en dus je besluit om er even mee te stoppen doorzet, dan mag je hier natuurlijk gewoon blijven schrijven hoor!! ik vind het knap dat jullie zo’n besluit kunnen nemen, het lijkt me niet niks :hug: en ik ga zo even de foto’s van de verjaardag bekijken…



simba wat een verhaal zeg… gelukkig valt het mee, maar ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. en die :twisted: blijven bij jou ook maar weg he?



sabine bij jou is het ook spannend zeker? ik :pray: ook voor jou dat het raak is deze maand. lekker dagje had je trouwens gisteren :mrgreen:



ik zal meteen voor iedereen even wat hormoontjes strooien

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

hopen dat het helpt



zo en dan mag ik nu van mezelf even lekker op de bank hangen. heb vanmorgen de hele bovenverdieping eens goed aangepakt, dus dat heb ik wel verdiend :mrgreen:



groetjes

k ga zo ook even werken voor 3 uurtjes. :?

goed dat richard vrij heeft…stijn ligt hier weer op de bank met flinke koorts :frowning:

snap er niets van. met kerst had die ook al flinke koorts.

voor zijn derde jaar is hij nooit ziek geweest en nu om de haverklap.

papa gaat hem goed verwennen vanmiddag :wink:



heb toch zo,n vermoeden dat ik ongesteld ga worden,weet het niet. :think:

moet vaker plassen en af en toe wat hoofdpijn.

heb totaal geen tekenen van een eventuele zwangerschap.

niet misselijk,geen gevoelige borsten etc. het enige wat ik al dagen heb (maar dat kan ook van een eventuele menstruatie zijn) is zo,n raar gevoel in mijn onderbuik.net of die vanuit z’n eigen beweegt,heel gek.

kan het me van stijn toen niet meer zo herinneren.

we wachten gewoon af :mrgreen:

ben benieuwd of ilse haar echo al heeft gehad :smiley:

hoi hoi



is even kijken waar ik ga beginnen, wat een hoop geschreven zeg :smiley:



@mell, sph lijkt me ook een leuke opleiding!

is het een beetje te doen werken en leren,

mijn vriend doet ook duaal en hij vind het soms best pittig!



@sabine, het zat jou niet mee he gisteren met dat kerstspul

en erg irritant als er van dat plaksel achterblijft

is het nu al weer een beetje weg???

en meid voor jou ook nog 2 daagjes voor je nod :pray:

en beterschap voor je mannetje!!!



@ellen, lekker aan het genieten van het “bankhangen”???



@marije, jeetje meid blijft bij jou ook spannend,

raar hoor dat je cyclus ineens zo door de war is!

en ik heb je foto’s net gezien, ze zijn weer erg leuk!!



@ilse, ben benieuwd hoe je echo was???



@petronella, hihi jij ook weer aan het klussen, nog even wachten en dan maar hopen dat het raak is



@hupke, ook voor jou nog maar 2 daagjes voor je nod :pray:



@britt, hihi ik hoop dat je gevoel helemaal verkeerd is en dat je over 7/8 daagjes positief mag testen!!



@rebecca, vandaag kwam je weer terug toch uit las vegas

hoe heb je het gehad???



@loesje, nog 3 daagjes voor jou voor je nod, spannend hoor :pray:

voel je al iets???



@zasje en claud, hoe is het met jullie???



zo hier net even de boel opgeruimd, en nog wat bijgeslapen!

verder weinig nieuws, mijn zusje had redelijk geslapen en vandaag gaan ze proberen om haar wat mobiler te maken, want ze zal wel flink spierpijn hebben!



ik heb trouwens die 3 ovulatietesten gebruikt en zal er straks evene een foto van maken. maar van eergisteren was tie licht, die van gisteren weer donkerder en vandaag weer licht dus ben benieuwd

maar er stond wel bij dat de streep net zo dik moest zijn als de controlestreep maar dat was hij niet :think:

we zien wel geef het nu nog 2 weken en dan ga ik langs de dokter!



nou meiden ik ga er vandoor, tot vanavond:-*

hihihii…ramen zijn al bijna schoon.

plakspul is er vanaf.alleen als de zon erop schijnt wil je niet weten wat je ziet :mrgreen:

maar voor vandaag had ik daar even geen zin in :smiley:

zal de beterschapsgroetjes over brengen op mijn ventje. :mrgreen:

ligt nu lekker te slapen gelukkig.



tot vanavond allemaal! 8)

Eventjes kijken hoor waar ik ga beginnen. :mrgreen: :mrgreen:



Dames, het lijstje is geüpdate voor wie nog verdere updates had gegeven. :wink:



Sabine: Die rotzon hé … laat je altijd meer zien dan je wil zien. :mrgreen: Gellukig heb je al veel plakspul afgekregen. Volgens mij ga jij dat volgend jaar niet meer kleven. :naughty:



Simba: Wat schrikken van je zus zeg. Gellukig gaat het verder goed met haar. Wens haar maar veel beterschap. :wink:



Marije: Toch wel spannend hé, al twee dagen overtijd. Ik ga toch duimen hoor. :pray:



Vanochtend de echo gehad. Ja, klopt, hier hebben we vroeg een echo. Eigenlijk krijg ik altijd één als ik op bezoek ga. :dance: :dance:

Was inwendig onderzoek. :roll: Dus hij erin met dat stokje. Zag ik al meteen een heel klein mini-mensje :inlove: :inlove: :inlove: en deze keer wist ik wat ik zag. Bij Lucas was dat echt allemaal nieuw.

Dus ik zag een klein zwart puntje heel flink bewegen. Het hartje klopte. Mijn grootste angst was weg. :dance: :dance: Kreeg toen ook nog het hartje te horen. :inlove: :inlove: Ons kleintje is al 1 cm :mrgreen: en doet het goed bij mama. Ik ben 7 weken en 1 dag (dus straks nog effe tocker veranderen). :wink: Ben nu uitgerekend op 24 augustus volgens de echo. Maar de gyn. wil het op 29 augustus houden. :eh: Maar ik niet. :mrgreen: :mrgreen:

Bij Lucas was het ook zo. De gyn. zei 11 september en ik zei 9 september. Lucas werd 9 september geboren. :wink:

11 februari mag ik opnieuw ons kleintje gaan bewonderen. :inlove: :inlove:

Oh en nu woog ik 76 kg. Dus ik probeer om niet veel bij te komen deze keer.

Van Lucas starte ik met 71 kg en kwam er 18 bij. :roll: :shock: :mrgreen: Dit wil ik deze keer vermijden. :wink:



Nu even echo plaatsen in showtopic en genieten van de foto’s van Elskes verjaardag. :dance: :dance:

Ooo Ilse, gefeliciteerd! :inlove: Heerlijk joh dat je het hartje gehoord hebt en je kleine frummel gezien hebt! :inlove:



Sabine, arme Stijn, ook al ziek :cry: Knuffeltje voor jullie! :hug:

Hihi, hier kan de zon ook maar beter niet schijnen, want de ramen moeten hoognodig gelapt worden.

Enne… vaker plassen en hoofdpijn kan ook bij een zwangerschap horen :wink: Ik blijf duimen…



Ga snel nog even een opgenomen documentaire kijken, nu de kindjes lekker slapen…



Laterrr! :-*

hoi ilse: wat geweldig allemaal weer. mooi dat het zo goed gaat



sabine : beterschap daar hopen dat hij gauw weer beter wordt.

ik vind het zielig als kleine kinderen ziek zijn.



rebecca: heb je het mooi gehad in las vega`s?



zo nog even een geinig stukje er bij voegen (vind het zelf wel grappig)



http://www.dumpert.nl/mediabase/37093/a0f8ee43/baby_hysteria.html



groetjes petronella :smiley:

@Simba, ohjee wat zal jij geschrokken zijn, moet je zus lang in het ziekenhuis blijven of is ze inmiddels alweer ontslagen!?

Hopelijk gaat het alweer stukke beter nu



@Britt, nog een week wachten, sja je kan niets voelen he, is gewoon afwachten, maar soms is juist niets voelen gewoon precies het juiste en is het wel raak :stuck_out_tongue:



@Marije, en nog steeds geen ongi? je had wel weer gewoon een cuclus van 28dgn aangehouden? Vorige keer was je 5dgn over tijd, misschien daar wel weer rekening mee houden, oh dat doe je al he, morgen testen bestellen eer ze binnen zijn zit je wel op de 5dgn :wink: Kan je man nog geen ongi ruiken trouwens? :stuck_out_tongue:

(euh bedoel dus aan je adem he hihi)

Wat een leuke foto’s van de kids alweer, geweldig om te zien, elske heeft een topdag gehad volgens mij he :wink:



@Mees, ohhhh obstipatie, dat heb ik nu ook, maar sja had ik vorige maand ook maar toe zo een week na mijn ei, dus ik ben benieuwd, van mij mag dat blijven hoor GRIJNS, tenminste als ik dan ook zwanger ben hahaha



@Simba, zijn de ovulatietesten van romed? want dan weet ik het niet zeker, al is het wel verdacht dat het licht, donker, licht is natuurlijk, maar sja romed vertrouw ik voor de donder niet meer, niet voor zwangerschstesten iig

Het blijft dus gewoon afwachten, frustrerend is dat he, maar inderdaad als je gerekend 2 cyclussen gehad hebt zou ik gewoon eens langs de huisarts wandelen, al is het maar dat hij al weet dat je er mee bezig bent en niet over een halfjaar van klooien zou zeggen: probeer eerst nog es een halfjaartje zo ofzo. Al denk ik wel dat hij/ zij het serieus oppakt en probeerd te kijken enzo.



Toen ik van de eerste zwanger wilde worden was ik ook eens iets van 53dgn op weg en ben toen naar de huisarts gegaan, die deed een inwendig onderzoek en voelde meteen dat ik niet zwanger was (vond ik toen heel vreemd) maar 2dgn later was ik ongi, denk dat hij dat heeft gevoeld aan de bmm dat dat eraan zat te komen ofzo!?!?



@Sabine, AHHHHHHHHHH vreselijk he dat plakspul, ik heb dat eens een jaar eropgedaan (eerste jaar dat ik samenwoonde) en 3 jaar later vonden we nog stukjes tape terug volgens mij hahaha, wat bleek, je hebt speciale tape voor de ramen en nog een soort tape (waarvoor ff geen idee) en wij hadden dus de verkeerde! Alleen dat ze dat dan bij de kerstspullen verkopen dat vraag ik me dan ook af.

Idem voor de sneeuw, je hebt sneeuw voor de ramen en sneeuw voor in de bomen (die poederd meer) we hadden dus ook alles wit van de verkeerde sneeuw :P)

Maar gelukkig is het er bij jullie vanaf nu hihi



@Ilse, oh wat een lief klein frummeltje, wat geweldig om te zien, en hoe fijn dat je het hartje hebt zien en horen kloppen, de kans op een miskraam is nu echt nihil geworden! Echt superrrrrrrrrr

En wat betreft aankomen… gewoon gezond eten en niet tevel snoepen dan komt dat helemaal goed. Niet minder eten maar gewoon gezond, en zin in sjokola? neem een boterham met vlokken :wink: om maar wat te noemen hihihi



@Petronella, hahaha wat een leuk filmpje, lekker he zo’n lachend beebje.





Zo nog 2dgn en dan is mn NOD, aan de ene kant heb ik niet het idee dat het raak is, ben er ook veel minder mee bezig, het enige wat me echt opvalt is dat ik opeens enorm vet haar hebt, na een dag wassen is het al slap en vet, dat heb ik echt nooit gehad.

Maar dat kan misschien ook komen door het stoppen met de pil, dan is je hormoonhuishuiding ook weer anders he?

Mn 2 puisten zijn inmiddels verdwenen trouwens hahaha GELUKKIG! en hopelijk komen er geen nieuwe hihihi.



Zo ik ga hier wat kids naar bed brengen

doeidoei

Hupke: Thanks voor de tips. :wink: Nog twee dagen, ik ga heel hard duimen hoor meid. :pray: :pray:



Petronella: Wat een leuk filmpje, het lachen werkt aanstekelijk. :wink:



Sabine:
Veel beterschap voor Stijn. Wat jammer dat hij opnieuw koorts heeft. Pfff … ze zijn daar zo furloos van hé.



Dames, ik heb ontdekt waarvan ik misselijk ben. :roll: Koffie … :wall: :wall: :wall: