November/decemberstoppers 2011 #3

@miro wrote:

@ Naatje jeetje jij gaat ook hard! 15 weken alweer!

Gelukkig begin je je wat beter te voelen.

Ik ben benieuwd wat er uit de echo komt.

Ja vanaf woensdag mag ik bibben!

Spannend… ik weet niet of dat het goede woord is.

Ik ben vooral benieuwd.

Benieuwd naar hoe het begint, wanneer het begint, hoe de bevalling zal verlopen, of alles goed zal gaan,

hoe ons zoontje eruit ziet, hoe Ilse gaat reageren op haar broertje.

(zoals je kunt lezen hoop ik nog steeds dat het uit zichzelf begint voor er sprake is van inleiding)

Gelukkig zit ik wel weer iets lekkerder in mijn vel als vorige week.

Toen was ik wel klaar met het zwanger zijn.

Maar nu voel ik me fysiek en mentaal wel goed.

:hug:

Pooh, :hug: :hug: :hug:

Naatje wat leuk! Ik lees op fb dat jullie het geslacht weten. :inlove:

Ik laat de eer aan jou om het hier zelf te vermelden.

Maar ik dacht ik reageer maar even hier.

Als ik op fb reageer, krijg ik daarna weer tig mailtjes van de reacties na de mijne. :wink:

Hier alles nog rustig by the way. (dikke bib dus)

Beebje is wel om zijn as gedraaid. Eerst lag het ruggetje links.

Nu rechts. Want ik voel ineens allemaal trapjes en porren aan de linkerkant.

Ik moet daar enorm aan wennen. Want beeb heeft echt weken lang precies andersom gelegen.

Voelt nu heel gek om alles ineens links te voelen.

Volgens mij ligt er aan die kant ook minder placenta ervoor.

Dus ik voel best scherpe bobbels uitsteken. Beetje creepy :mrgreen:

Wel af en toe wat hormoonschommelingen.

Dan heb ik een soort opvliegers. En ben ik ‘lekker’ labiel.

Ik vergeet ook steeds vaker om mijn bloedsuiker te meten.

Het is eigenlijk altijd goed, dus ik zie het nut er ook niet meer zo van in. :oops:

Maar ik vergeet het niet met opzet.

Ik heb ook al op FB gereageerd op Naatje.

Miro, fijn dat kindje ineens anders is gaan liggen. Ik merk hier ook duidelijk verschil en sommige posities zijn toch echt niet fijn.

Momenteel groei ik hard denk ik want heb wel last van mijn banden.

Zal binnenkort wel beter zijn.

En gister iPad aangeschaft. Fijner om mee op de bank te zitten. Al reageer ik nu weer via telefoon want vriend heeft iPad even ingepikt.

Sorry dames, was jullie even kwijt. :oops: Het is dus idd een jongetje! :inlove: Alle voorgevoelens, rodekooltesten en nub toestanden klopten dus. :lol: Dus nu kunnen we ons gaan verdiepen in de jongensnamen en jongenskamertjes. Spannend hoor!

@ Naatje hartstikke leuk dat jullie een knulletje krijgen! :inlove:

Ik was vanmorgen bij de gynaecoloog.

Echo en bloeddruk was goed.

Ze hebben het kindje niet meer opgemeten.

De gyn zei: groot is hij toch al.

Hij keek vooral naar de hoeveelheid vruchtwater, ligging en hartactie.

En… ik heb 2cm ontsluiting, dus ik ben inleidbaar!

Ik mocht zelf kiezen wanneer. Maar gyn gaf wel aan dat hij niet wilde wachten tot 39 weken.

Dus ik heb gekozen voor a.s. zaterdag! (had niet gedacht dat dat kon)

Komt uiteraard voor het werk van mijn man het beste uit.

Moet er natuurlijk wel plek zijn zaterdag. :wink:

En er is natuurlijk nog steeds een kans dat er voor die tijd spontaan iets gebeurd. Het toucheren was erg gevoelig.

En het zou de gyn niets verbazen als ik voor zaterdag spontaan zou bevallen. Hij zei: het voelt allemaal zo rijp aan daar.

En het ruggetje ligt aan de voorzijde van mijn buik.

Dat is ook de beste uitgangspositie voor de bevalling.

Zelf gok ik dat het het kindje nu tussen de 3500 en 4000gram is. Dus 3800 zou ik niet vreemd vinden.

Ik vind het nu allemaal wel heel erg spannend.

Over 3 (max.4) dagen mijn beebje gewoon in de armen!

Maar ik hoop nog steeds dat de bevalling spontaan eerder begint. :wink:

Oja liever niks hierover op fb! Ook niet dit weekend.

Ik wil er graag zelf een melding maken van de geboorte.

Spannend miro!

En natuurlijk niks op FB. Zou wat zijn als mensen daar wat plaatsen.

Ik vond het al raar dat gasten bij trouwerij van zusje smiddags al foto’s online hadden gezet van haar. Met een geboorte is het nog net wat erger als anderen er iets over neerzetten.

@ Romi Zoals jij erover denkt, zo denk ik er ook over. Maar blijkbaar niet iedereen. De vorige keer gingen kokkers mij al feliciteren op Hyves voordat ik iedereen had gebeld. Ik had alle familie al wel gesproken, maar mijn vrienden nog niet allemaal. Ik wil niet dat me dat nog een keer overkomt. En de inleiding, dat weten dus alleen mijn moeder en schoonouders en verder helemaal niemand. Behalve de mensen op Kok, dus vandaag nog even de expliciete melding om niks op fb te zetten.

Romi :inlove:

Zet hem op lieverd!!!

Hier is er een ei in opkomst.

Maar mn vriend is nog steeds op zee dus dr gebeurd niks deze ronde :lol:

Ben wel erg benieuwd naar de lengte van mn cyclus.

Net de rest van de hormonen opgehaald.

Pooh ik hou mijn kind nog even binnen hoor :lol:

@pooh wrote:

Romi :inlove:

Zet hem op lieverd!!!

Hier is er een ei in opkomst.

Maar mn vriend is nog steeds op zee dus dr gebeurd niks deze ronde :lol:

Ben wel erg benieuwd naar de lengte van mn cyclus.

Net de rest van de hormonen opgehaald.

Haha ik bedoel Miro :mrgreen:

Krijg je ervan, etren koken, Lianne entertainen en kokken…

dat gaat niet :lol:

Spannend Miro! En uiteraard sluit ik me ook aan bij jullie verhaal over FB. Zou dat zelf ook niet leuk vinden. Beetje onbeleefd om dat voor iemand anders bekend te maken toch?

Pooh, jammer dat hij weer (nog?) op zee zit. Dat schiet natuurlijk niet op. :hug:

nog op zee :wink:

Hij is 20 aug vertrokken, voor 1 week.

Maar het weer is zo slecht dat ze niks kunnen doen.

Het project moet af zijn voordat hij eraf kan.

Dus we wachten gewoon af :liar:

Begin hem nu wel te missen…

Alweer 3 weken weg… tmies fly

Miro, je leest dit waarschijnlijk niet meer op tijd maar heeeel veel succes vandaag!

Hoe gaat ie met jullie verder? Sorry, was al een tijdje niet zoveel geweest, druk met andere dingen…

Ben gisteravond trouwens weer tante geworden van een, zo ik hoor, heel klein meisje :slight_smile: Vandaag of morgen de kleine maar eens gaan bewonderen! (Als we aan de beurt komen: grote familie :stuck_out_tongue: )

Met mij gaat het eigenlijk hartstikke goed, weinig klachten en gewoon lekker genieten van alle drukte in mn buik :inlove: Verder de babykamer een heel eind klaar en dat is ook wel heel leuk :slight_smile:

Goed, ik ga eens poetsen, want het is nodig :shifty: :-*

Gefeliciteerd Esther!

Maar het is geen zus of schoonzus van je die bevallen is?

Hier stonden de broers/zussen dezelfde avond op de stoep nl.

Wel pas 's-avonds, want de middag wilden we zelf niet, eerst even met zijn 3en genieten.

Miro, ik hoop dat je al heeeel snel kunt genieten! Succes!!

Nou wel een schoonzusje, maar met 6 broers en zussen + aanhang aan de ene kant en aan de andere kant 3 is het gelijk wel heel veel visite, dus even kijken wat ze zelf willen en aankunnen :wink:

Ben benieuwd hoe het bij Miro gaat!

Gefeliciteerd Esther! Leuk hoor. Kan je alvast weer een beetje kijken wat je te wachten staat. Ik vond het heeeerlijk om op kraamvisite te gaan tijdens mijn zwangerschap. Dan is het toch wel even extra bijzonder. Nu hebben we geen zwangeren in de omgeving die snel uitgerekend zijn. Straks wel twee buurvrouwen die 1 en 2 maanden voor mij aan de beurt zijn. Dus van de winter wordt het weer genieten. :inlove:

… en verder hou ik het hier natuurlijk vandaag even extra in de gaten voor nieuws van Miro. :pray:

Ja, er is nieuws van Miro zag ik bij de Septembermama’s! :inlove: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie knul Miro! En wat is het snel gegaan :slight_smile: Heerlijk, nu genieten! Het is wat: de eerste stopperbaby is er!!

Oooh… De eerste baby! :inlove: Van harte gefeliciteerd Miro. Ik hoop dat alles goed is gegaan. Eerst maar even bijkomen en genieten en dan graag je verhaal. :wink: