Nou jaaaa zeg... incasso

Nou wat ik vandaag toch heb gehad:



Ik keek ff op de giro of mijn salaris al gestort was zie ik ineens een rare afschrijving van ongeveer 60 euro voor een parkeerabonnement in Groningen. Leuk, maar ik woon in Best bij Eindhoven en zou niet weten wat ik daar mee zou moeten.

Dus ik dat bedrijf bellen, ja vreemd, hele andere naam maar wel mijn girorekening. Dus ik zeg da’s ook raar, je zou toch denken dat het bedrijf of de giro in ieder geval naam en nummer checken of dat klopt met elkaar?

Nou ze ging het uitzoeken blablabla, ik zeg, je zoekt maar een end raak ik wil gewoon mijn geld terug!



Vervolgens de giro gebeld en verhaal uitgelegd. O, u krijgt het geld maandag terug. Prima opgelost maar wat blijkt nu? De bank controleert dus helemaal niet bij incasso’s of naam en nr en handtekening kloppen! Die krijgen alleen een lijst met nummers en bedragen en hop dat wordt zonder pardon afgeschreven.

Tis dat ik niet crimineel ben aangelegd maar zo kun je toch geld innen bij het leven???



Vinden jullie dit niet vreemd?



gr

muts

is ook vreemd maar is wel gangbaar idd.



dus goed je afschriften bekijken en storneren :thumbup:



of ze het ooit veranderen :think: :thumbdown:

WIj hadden het van de week, een bedrag van ruim 83 euro afgeschreven van KPN Breedband, terwijl wij die helemaal niet kennen om het zo maar te zeggen. Ik heb ze gebeld en het bedrag laten storneren, bleek dat er in oktober ook een klein bedrag af was geschreven wat ons niet was opgevallen.

Altijd je overzichten checken dus!

stom joh,



Wij zelf hebben oko een eigen bedrijf en dus ook incasso’s en als wij een incasso in dienen die niet klopt voert de bank hem niet uit… Althans dat hebben we een keer gehad… (wij kijken altijd 3 keer voor het doordoen zeg maar)



Ik vind dit erg slordig van een bank/giro hoor… Kan gewoon niet…



Kus celes

ik doe ook incassos voor de zaak en controleer ook altijd de nummers drie keer…



maar het is mij wel opgevallen dat ik soms andere namen op de afschriften krijg dan ik als klant had…

die houdt ik dan even in de gaten… bijvoorbeeld ik heb klant mevr. de jong en krijg dan geld van de rekening van de vries…

blijkt het rekening nummer van de man te zijn, in de meeste gevallen weet ik wel dat het goed zit omdat ik dan wel weet dat meneer en mevrouw een verschillende naam hebben… maar de banken controleren dat niet

Tja ik moet zeggen dat wij dat niet zoveel hebben. veschillende namen…



En als ik mijn schoonzus spreek (werk bij de Rabo) controleren ze de namen e.d. wel.



maar ja als de praktijk anders uitwijst dan moeten ze toch maar eens beteropletten zou je zeggen.



celes