Wat wij nou vandaag op het werk meemaken…
Wij hebben op de dames en herentoiletten altijd wat van de nieuwste geuren die er zijn staan. Dat is iets wat de dochter van mijn baas heeft geregeld met de parfumerie waar zij vaste klant is. Van de week heeft ze nieuwe geurtjes neergezet.
Vandaag hadden we een intake van een nieuwe cliënt. Meneer en mevrouw kwamen apart, zij eerst hij later. Na het gesprek gaan ze naar het toilet, naar buiten en enige tijd later allebei om de beurt weer binnen om naar het toilet te gaan. Ons kantoor zit op de eerste verdieping en de toiletten zitten buiten achter een grote glazen pui. Mijn collega kijkt daar met haar balie op. Mijn collega zag dat en vertrouwde het niet helemaal op de een of andere manier. Een andere collega ging naar het toilet en ja hoor, een luchtje weg, mijn collega was net er voor nog geweest en had dat luchtje op gedaan, andere collega’s ook dus het was er echt. Verder geen andere vreemde dames op kantoor geweest. Dus mijn collega achter de mevrouw aan, die zei dat ze alle 4 de geurjtes had geprobeerd maar niks had meegenomen, maar er stonden er nog maar 3! Vervolgens gingen ze op het herentoilet kijken en ja hoor, ook een luchtje weg!
Uiteindelijk heeft mijn baas besloten te bellen om verhaal te halen en heeft de man gebeld. Die zij uiteraard van niks te weten, maar we mochten de luchtjes bij hem in rekening brengen omdat hij niet op een slechte vertrouwensbasis met ons wilde samenwerken, de zaak wil hij wel gewoon door laten lopen.
Het lef dat sommige mensen toch hebben, dat doe je toch niet? En eigenlijk geef je door te gaan betalen toch gewoon toe dat je het gedaan hebt? Ik zou me echt doodschamen en ik zou ook echt mijn zaak niet in behandeling geven op die manier… En echt bij ons komen allerlei soorten mensen binnen (advocatenkantoor arbeidsrecht) maar dit hebben we nog nooit meegemaakt! En als je dat niet gedaan zou hebben dan ben je toch verontwaardigd en word je boos om van zoiets beschuldigd te worden toch? Ik ben benieuwd, ik zou er ook geen zaken meer mee willen doen, die rekening gaat vast weer niet betaald worden…
Jee zeg, dat iemand dat in zijn hoofd haalt om te doen, zou echt nooit bij me op komen!
Die man lijkt het op deze manier inderdaad wel toe te geven.
:shock: Van de pot gerukt…op mijn laatste werkplek hadden we in de damestoilet zelfs allemaal een eigen deo etc staan. En geloof me echt niemand die er ook maar aan dacht het mee te nemen. :naughty: Triest.
Wat ben je toch sneu als je zoiets doet…
Geloof me, dit gebeurd zo vaak!!!
Ik heb er echt dagelijks mee te maken.
DIt is ook de reden waarom ze er vaak een kettinkje aan hebben hangen.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen dit kunnen doen.
Hahahaha, wel een goede actie dat er zo achteraan gezeten werd… Die mensen schaamden zich waarschijnlijk (hopelijk) helemaal dood… :mrgreen:
Haha, wat een sukkels zeg. :naughty:
Dat vind ik echt asociaal. Aanbieden om te betalen is in mijn ogen hetzelfde als toegeven dat je ze in je tas hebt gestopt. Ik zou het niet in mijn hoofd halen zelfs een luchtje te gebruiken als het er staat, maar dat is mijn persoonlijke aard denk ik. Enfin, luchtjes laat je staan. Klaar.
Ik werk ook bij een advocatenkantoor arbeidsrecht, en in Maarssen, toevallig! Wilde ik even kwijt.
Als een van mijn clienten langskomt ben je ws veel meer kwijt dan een luchie 8)
Nou vind ik echt asociaal zeg, het is erg dat het moet maar je zou de geuren het beste vast kunnen maken…is toch belachelijk!
Of die man en die vrouw het hebben gedaan, tsja, lijkt er wel op, maar echt bewijs heb je helaas niet. En aanbieden om het toch te betalen, ja kan een teken zijn dat ze het wel gedaan hebben, maar aan de andere kant dat ze er misschien ook geen gezeur over willen hebben…al zou ik niet ergens voor betalen wat ik niet had. Maargoed, ik vind dat wel heel moeilijk! Wie zo iets ook doet, het is gewoon asociaal die mensen moeten zich doodschamen.
Oh Carmen dan werk jij zeker op het winkelcentrum? Wij zaten vroeger in Bisonstaete (Van Gelderen).
Kijk het is arbeidsrecht dus grote criminelen komen niet langs wel van alles wat natuurlijk, maar het is echt nog nooit voorgekomen!
Het ergste wat we tot nu toe meegemaakt hadden was die man uit de buurt van Breda die een paar jaar geleden zijn kindjes vermoord had en zelf met zijn Volvo het kanaal was ingereden. Die was dus daags van te voren bij ons op kantoor geweest! Hele aardige man verder, niks aan te merken, ja overspannen door alles wat hem op het werk overkwam en ik kan me bijna niet voorstellen dat het soms zo ver kan gaan dat mensen dus doordraaien of zelfs zelfmoord plegen (ook een paar keer gebeurd). Zover laten werkgevers het dus soms komen met treiteren en wegpesten van mensen…
Ik zit in toren 6 naast het politiebureau
Hier komen ook wel eens mensen met echt trieste verhalen, soms sta ik versteld wat een wg met zijn personeel uithaalt, alleen maar om een paar centen te winnen of omdat ze bang zijn voor hun positie.
Kansloos… Het zou niet eens in me opkomen zoiets te doen
Wij hadden de auto naar de garage gebracht voor de apk. We hadden 2 bioscoopbonnen gehad van schoonzusje, en die lagen er nog in. Vergeten eruit te halen. Zodra ik de auto terughad gekeken… Uiteraard bonnen weg. Woest kan ik dan worden… Zo kansloos :snooty:
@Sooki wrote:
]
Kom op zijn jullie nu echt allemaal zo braaf
En verwacht je als bedrijf nu echt dat niemand die een keer mee gaat nemen??
@Bella wrote:
@Sooki wrote:Kansloos… Het zou niet eens in me opkomen zoiets te doen
]
Kom op zijn jullie nu echt allemaal zo braaf
En verwacht je als bedrijf nu echt dat niemand die een keer mee gaat nemen??
Braaf? Ik sta niet te boek als een uitzonderlijk braaf type, maar nee; het zou niet bij me opkomen om vanuit een toilet een luchtje mee te jatten waar iedereen met zijn stinkhanden aan gezeten heeft :mrgreen: Jij wel dan?
Ik had niet begrepen dat jij het niet zou doen vanwege de stinkhanden van een ander - dacht meer dat het om gij zult niet pikken ging ofzo.
Ik ben niet zo van de geurtjes - en dat heb ik toevalling dan ook nog nooit gepikt - maar ach wie neemt er niet alle zeepjes en shampootjes mee van een hotelkamer op een bepaald moment in zijn of haar leven.
Ik snap gewoon niet dat er zo’n ophef over gemaakt wordt. Ik zou eerder verbaasd zijn als ze er na zoveel tijd nog zouden staan.
Bella het gaat hier niet om een zeepje maar wel om 2 flesjes parfum van ongeveer 40 of 50 euro (Burberry en Dior geloof ik en dan de grote formaten) . En eerlijk gezegd heb ik nog nooit in mijn leven iets gepikt, zelfs niet een zeepje in een hotelkamer! Heb na onze huwelijksnacht de (wegwerp)slippers uit het Golden Tulip hotel meegenomen, had mijn schoenen bij mijn vader thuis laten staan dus had weinig keus, volgens mij stond er zelfs ergens dat het mocht en daar had ik al moeite mee. En geloof me ik ben echt niet heel braaf. Heb gewoon respect voor andermans eigendommen en wil ook niet dat iemand aan mijn spullen komt, dat is ook mijn opvoeding geweest.
Carmen ik heb ook in toren 6 gewerkt, bij BSL (bijna bovenste verdieping geloof ik). Grappig!
@Sooki wrote:
Wij hadden de auto naar de garage gebracht voor de apk. We hadden 2 bioscoopbonnen gehad van schoonzusje, en die lagen er nog in. Vergeten eruit te halen. Zodra ik de auto terughad gekeken… Uiteraard bonnen weg. Woest kan ik dan worden… Zo kansloos :snooty:
Dat is ook erg zeg!
En bewijs dat maar eens he…
Manlief had hier een keer heeeeel handig bij een proefrit zijn portomonnee in vakje in het dashboard laten liggen… tja die plek daar legt hij hem in de eigen auto ook in…
Kwamen we thuis achter, was die auto al mee op andere proefrit.
Maar gelukkig waren die mensen heel eerlijk en alle inhoud zat er nog netjes in :thumbup:
En voor wat betreft zeepjes etc uit hotels meenemen… nee alleen als ik bijv. de shampoo van daar heb gebruikt… dan neem ik het restantje wel mee. Want wat moeten ze met een half leeg (of half vol ) flesje?