nou al willen plassen op potje?

ik had een vrag.

Sophie gaat al een tijdje met mij mee naar de wc als ik moet. Ze vind het reuze interessant om te zien dat ik plas, afveeg en daarna doortrek.

nou loopt ze zelf ook soms naar de wc, en vaakkan ik haar daarna verschonen.

zou dit een teken kunnen zijn dat onze meid toch ook wel op de wc wil plassen??

naar mijn idee is dat nog zo enorm vroeg…

iemand tips/adviezen/ervaring?

Dat heeft mijn dochter idd ook gehad, was bij haar echt een fase. Heb toen van die luierbroekjes gekocht die snel aan en uit kunnen, makkelijker dan een luier. En haar dan ook echt na mij op de wc, met verkleiner, gezet. Ze heeft er nooit op geplast, maar vond het wel geweldig!

Nu vind ze het al een tijdje niet meer interessant dus dan zet ik haar er ook niet op. Van de zomer gaan we echt een poging wagen om haar zindelijk te krijgen!

Anne was er ook erg vroeg bij. Gewend aan het potje was ze al aangezien dat weleens als stoel gebruikt werd om te spelen. Ook voor en na een slaapje zat ze evn op het potje. Als er perongeluk iets inzat werd er feest gevierd. Al snel zat mevrouw op de wc. Met 1.5 jaar was ze overdag zindelijk, ze heeft wel een terug van gehad en met nog geen 2 jaar was ze dan echt overdag zindelijk en met 2 jaar en 3 maanden dag en nacht. Gewoon op de wc zetten als je dnekt dat ze het leuk vinden, maar idd zoals gezegd, als ze niet wilt het ook niet dwingen.

vanmorgen wilde ze koste wat kost op de wc, maar ik heb nog geen verkleiner in huis, dus ik moest haar er boven houden. ze keek me aan, begint te lachen en te plassen. haha wat een grapjas is die dochter toch ook! :smiley: (maar ook al denk ik dat het toeval is, natuurlijk was ik wel heel trots!

In alle “boekjes” lees je dat kids vanaf 2 jr pas zindelijk kunnen zijn, nou…ik geloof best dat er hele vroege vogels bij zijn!!

Zolang ze het leuk en interessant vindt…gewoon doen!



Mijn zoontje heeft een fase gehad dat hij continue op het potje wilde, met als gevolg per ongeluk (denken we) een grote en kleine bah. We gaan deze zomervakantie pas ECHT beginnen - potje mee, rondlopen in blote billen - en hopen dat het daarna ook gedaan is.



Succes!!