norovirus : wel niet kdv bellen

eindelijk is het duidelijk, na lang overgeven en lang diaree, vanaf begin december heeft onze zoon het norovirust. Ff googlen levert op dat veel mensen dat hebben, het is een naam voor een buikgriepvirus, maar bij kleine kinderen kan het lang duren voor het over is.



Onze zoon is nu twee weken thuis ivm vakantie, zou je nu bellen? of straks aangeven als hij weer komt dat hi jdat heeft. Ws heeft hij het dan nog, maar mogen ze hem niet weigeren, omdat het niet ernstig is en hij geen zieke indruk maakt. Hij heeft alleen een kort lontje.



Zelf weet ik niet goed of ik nu moet bellen of niet… Weet niet hoe het is als je op een kdv werkt, of je het prettig vind als je het weet of niet.

Ik zou nu bellen. Het kan namelijk zijn dat jouw zoon al andere kinderen heeft besmet die misschien nu ook klachten hebben. Dan kunnen ze even extra hygienische maatregelen nemen.

Nou… niet ernstig? Het is MEGA besmettelijk, ik kan me voorstellen dat je daar als KDV waar ook babies komen niet op zit te wachten.

ja bellen!!! Wij hadden het op de woongroep en moesten in “quarantaine”. Dus echt bellen! Voor mensen met een slechte weerstand kan het gevaarlijk zijn!

heb gebeld… geen andere kinderen die dit tot nu toe hadden. Ook mag hij gewoon komen als hij geen zieke indruk maakt en geen koorts heeft. Gelukkig is hij twee weken thuis ivm de kerst en daar ben ik als moeder ook blij om, ivm besmetting naar andere kinderen.



Alles gaat en staat met goede hygiene die ze normaliter ook moeten doen, ahnden wassen, aankleedkussen verschonen/ goed ontsmetten.

ik vind het ergens wel vreemd dat hij gewoon mag komen…

bij ons in het verpleeghuis hadden we het een tijdje terug. Maar bewoners moesten op hun kamer blijven de hele dag, kindjes jonger dan 6 maanden mochten niet langskomen en wij moesten met bescherming de kamers op.

En dan zou een kind gewoon naar het kdv mogen waar hij in aanraking komt met andere kindjes?

vind het maar raar eigenlijk

Bij mijn moeder ging het gehele verpleeghuis op slot, niemand mocht meer in of uit, op personeel na, die onder heel strenge hygiëne regels moesten werken.

En dan mag jouw zoontje zonder morren naar het KDV? Bizar…



Mijn dochters zouden in de kerstvakantie gaan logeren bij mijn ouders, maar de komende maanden zullen we hen niet zien, want ik heb geen zin in het norovirus! :snooty:

Kans is heel groot dat jij ook besmet bent geraakt… Dat je hele huis onder de bactierién zit…



Mijn opa heeft een tijdje geleden gehad. Zelfs z’n dokter wilde zijn woning niet in. Hij kreeg geen eten van de verpleeghuis omdat ze bang zijn dat ze ook besmet zouden raken dus is mijn moeder bij hem geweest om z’n hele huis virusvrij te maken en hij lag doodziek op bed…



In de verpleeghuis van m’n vriend z’n oma was de 1ste en 2de etage afgesloten voor onbevoegde en personeel moest in hygienepakken bij de zieke mensen schoonmaken… Zelfs de kantine werd op de begane grond stopgezet. Dus het is degelijk wel ernstig :slight_smile:



sterkte :hug:

Lievemensen… Ik weet het ook niet beb het kdvgebeld… Nogmaals de huisarts en hij mag gewoon. Zal dan zo nogmaals.bellen… Google maar op noro virus… Dr staat duidelijk bij dat iedereen dat virus kan hebben, alleen onze zoon is kwetsbaar en.heeft er veel last van. Ik heb al buikgrieo gehad, iedereen hier, oo school en in debuurt.

Moet er nog bij vermelden dat hij alleen twee tot drie dagen in de week een.diaree luier heeft.