Wie is er wel eens in Normandie geweest? Wij hebben een leuk vakantiehuis op het oog in die streek. Wat zijn dingen die we gezien moeten hebben en wat is leuk voor ons kereltje van 3?
Normandie is prachtig! Mooie stranden (baaien), leuke stadjes. Voor jullie interessant zijn natuurlijk alle stranden en plaatsen waar D-day heeft plaatsgevonden. Interessant en indrukwekkend.
Water en zand, eigenlijk alles wat je nodig hebt voor zo’n manneke.
Het weer kan daar wel eens tegenvallen, maar ach, daar kan je je op instellen.
Port-en-Bessin
Le Tréport
Nou met ‘dat uitje’ kun je een hele vakantie vullen hoor Er zijn zooooo veel D-day plekken, musea ed. Wij zijn er een week geweest, toen naar Bretagne en toen had ik het ook wel gezien
Manlief vond het erg leuk.
Wij hebben er erg leuk in een huisje op een camping gestaan en werkelijk 1 duin over en je zat op het strand. Alleen … overal in Europa was het heeeeeeet, behalve dat ene stukje normandie, altijd precies klein wolkje voor de zon of gewoon koud. Verder wel hele leuke vakantie gehad hoor, maar had wat warmer mogen zijn om ook echt meer in de zee te kunnen.
Wel leuke omgeving, marktjes, visafslag, verschillende soort van havendagen.
Wordt veel georganiseer lokaal.
Petri
Ik moet wel zeggen dat ik Bretagne net een tikkeltje leuker vindt. Als je nog nooit in die hoek bent geweest is het leukst om eerst een weekje Normandie te pakken, de D-day dingen te doen, plaatsjes te bekijken etc en daarna nog 1 of 2 weken Bretagne. Persoonlijk vind ik Noord Bretagne er mooi (ongeveer omgeving Erquy). Er zijn en paar erg leuke steden te bezoeken en tig leuke kleine plaatsjes, mooie uitkijkpunten, diverse eilandjes waar je makkelijk naartoe kan varen, heel veel dorpsfeesten in de zomer ook festivals in een keltisch/middeleeuws thema. En echt fantastisch zijn de mooie baaien met rotsen aan de zijkanten. Het grote verschil in eb en vloed maakt dat je bij eb tussen de rotsen leuk krabjes kan zoeken. Dat is super voor je kleine man. Visnetje en emmertje mee dus!!! Maar goed, dit kan ook in Normandië hoor.
Normandie en Bretagne zijn heerlijke vakantieplekken als je niet zonodig hele dagen wil bakken in de zon. Zo mooi, ruwe natuur, vrije elementen, heerlijk eten, mooie plaatsen etc. We hebben het daar altijd zo naar ons zin. :thumbup: Heel veel plezier.
Lekker zeg dat je geboekt hebt! Geniet ervan!!
Dank je wel voor je reactie en foto’s. Dat geeft meteen even een beetje sfeer. Wat betreft het weer zal het niet veel anders zijn als hier. Dus ach… dat overleven we wel.
Mijn man wilde altijd nog graag een keer naar de plek van D-Day. Dus dat uitje staat zeer zeker op het programma.
We gaan er natuurlijk niet de hele vakantie mee vullen hahaha!
Heb je nog andere tips Marlous :mrgreen: ?
Normandie is voor dit jaar geboekt, wellicht voor volgend jaar Bretagne op de to do lijst. Een emmertje, schepnetje gaan we meenemen. Leuke tip!! En bedankt voor het laten zien van de foto’s :-* !
@Maxime wrote:
Normandie en Bretagne zijn heerlijke vakantieplekken als je niet zonodig hele dagen wil bakken in de zon. Zo mooi, ruwe natuur, vrije elementen, heerlijk eten, mooie plaatsen etc. We hebben het daar altijd zo naar ons zin. :thumbup: Heel veel plezier.
Oh, dank je!! Nu krijg ik er echt heel veel zin in.
Bakken zon hoeven we niet. We vermaken ons zo ook wel