'Normale' leeftijd om late fles te laten vervallen...?

@colle wrote:

iemand een suggestie???




Hem gewoon laten slapen en kijken wat hij doet? Als je hem ervoor wakker moet maken, heeft hij blijkbaar geen hongeralarm wat hem wakker maakt. Je weet maar nooit.

hier ook nog steeds een late fles hoor

maar ik vind het niet erg

want hij is eerder op de avond gewoon te moe (is de hele dag op het kdv geweest en zo zie ik hem ook nog ff)

het gaat er vanzelf wel een keer af

ja ik had ook al zo iets van ik laat hem gewoon een keertje doorslapen…

(vriend is hier niet helemaal mee eens)



enne iets van de fles afhalen hahaha dat merkt hij gelijk…de sniekert…

ik ben nu nog thuis dus kan een nachtje proberen om door te laten slapen…



maar hoe laat moet ik dan de laatste fles geven want van 7 tot7~8 vind ik toch wel een aardige lange tijd voor zo’n klein maagje… (nou ja klein :wink: )



de laatste paar nachten heeft hij trouwens lopen spoken…ik heb hem vannacht toen toch maar die 6e fles gegeven…

maar normaal slaapt hij dus echt door…



lastig he? :think:

Maar waarom is je vriend het er niet mee eens, als ik vragen mag? Ik denk dat je kindje het zelf heel goed aan kan geven of hij het al aan kan. Het kan zijn dat de nacht langzamerhand steeds langer wordt. Maar het zou zo maar kunnen gebeuren dat hij doorslaapt. Je (in het algemeen) moet een kind denk ik wel de kans geven om te slapen en misschien kan Dave het al wel, maar kan hij dat niet laten zien!

Succes ermee

hij denkt dat Dave dan gaat spoken…en ik er dus tig x uit kan…(zolang ik thuis zit heb ik de nachtwacht :wink: )



maar goed als je over de :twisted: spreekt staat hij achter je…raad eens wie er net wakker was voor een fles :roll: 8)



ik weet wel waarom hij spookte de afgelopen nachten…ik moest omdat de winkel geen friso extra had friso normaal aanschaffen…de volgende dag gelijk extra gehaald…en nu meng ik het een beetje doorelkaar…tja ik heb nu eenmaal zo’n pak gekocht en ga het niet weggooien…(8 euri zo’n pak)

maar ja het is toch te weinig voor hem…dus als iemand interrese heeft…ik heb nog een dicht deel in de aanbieding… hahaha…en bij mijn moeder staat ook nog een heel pak…



stom he die had ik in voorraad gekocht… maar goed ik bewaar die normaal maar voor noodgevallen en ga gewoon weer geheel over op extra. …



maar goed morgen heeft hij dan weer zijn normale voeding en dan zal ik kijken of ik hem door laat slapen…

Jochem is iets jonger en had dezelfde tijden als Dave. Ik vond 23.00 uur te laat aangezien ik bijna weer moet werken. Daarom doe ik het nu zo:



7:00 uur 1e fles

11:00 uur 2e fles

14:30 uur 3e fles

18:00 uur 4e fles

22:00 uur 5e fles



Ik moet Jochem wel wakker maken om 22:00 uur maar hij drinkt wel heel zijn fles leeg en een kwartiertje later ligt hij weer in bed en kunnen wij er ook in. Hij wordt om 6:45 uur zelf wakker.



Jochem krijgt 180 ml met 6 schepjes.



Groetjes Miriam

Ik ben sinds afgelopen maandag gestopt met de 5e voeding. Op 1 nacht na is het prima gegaan. Oook ik gooi in de laatste fles wat rijdtebloem, 2 a 3 scheppen. Vanmorgen werd hij om 7.30 wakker, fijn heh !



Ik zit nu op het volgende schema; allemaal flessen van 180 water en 6 scheppen poeder



tussen 7 en 8 uur 1e fles

tussen 11 en 12 2e fles

tussen 15. en 16 uur 3e fles

tussen 20.00 en 21 00 uur laatste fles met rijstebloem



en dan … heerlijk de nacht in.



Het enige dat ik raar vind is dat ik nu gewoon 200 cc mis, omdat ik nog niet met bijvoeden wil beginnen. Heeft misschien ook met die groeispurt te maken die al geweest is.

Eerst werd er gezeurd at hij niet genoeg dronk en nu mag je die fles zomaar laten vallen, hoefde ik niet in de andere flessen te doen.

Hij is 7 kilo en dat voor een prematuurtje met 5 maanden vind ik mooi.



Gewoon je gevoel en je kind volgen denk ik dan maar.





Succes ermee



Liefs Petri

Ja, ze gaan rond deze leeftijd minder eten. Vind ik ook gek, maar het schijnt echt zo te horen.

Even een vraagje,



Van waar de rijstebloem toevoegen aan de voeding?

Waarom doen sommige van jullie dat?



Een nieuwsgierige flesmoeder :mrgreen:

Wij zijn de rijstebloem gaan toevoegen omdat we dachten dat ze dan langer zou slapen. Of beter gezegd: langer zonder voeding zou kunnen. Niet eten is natuurlijk geen garantie voor wel slapen :wink: . Overdag krijgt Lara moedermelk, en als laatste fles rond 8/9 uur kunstvoeding met rijstebloem. Dat is veel zwaarder te verteren, dus dat vult langer.

aha oke, dank je voor je uitleg :wink: zal de tip onthouden



:-*

Demi is nu dik 3 maanden en ze slaat sinds 2 nachten haar late (5e) voeding over, dus krijgt nog maar 4 flessen. De laatste krijgt ze om half 9 ong. en ze slaapt door tot ong. 6.00 uur a 7.00 uur.



Ik moet volgende week naar het CB, en daar zal ik dan overleggen of ze zo wel genoeg binnen krijgt, ik heb wel de overige 4 flessen van 170 cc vermeerderd naar 200 cc. zodat ze het wel compenseert.