normale fiets als moederfiets gebruiken

Ik ben een zoektocht naar een fiets gestart. ik wil m nog graag voor eind van de maand kopen, (doe het via mn werk en is dan voordeliger etc).



Moederfietsen vind ik te groot voormezelf (1.60) heb erop gestaan, maar voorkeur gaat dan toch uit naar een normale fiets met een lage opstap… Welke hebben jullie of kunnen jullie aanraden.



Een fietsenverkoper raadde mij de sparta marathon aan, maar ik wil nog even kijken… Ik weet het allemaal niet, er zijn er zoveeel :eh:



max 650,

Het enige wat ik belangrijkste vind aan een fiets zijn versnelling en remmen (remschijven in je wielen)



Ik heb een Sparta apollo en ben enorm blij met zo’n fiets die ik al 6 jaar heb! En ik ben zelf 1,63 dus zoiets zou ook wel geschikt voor jouw kunnen zijn… Maar ik zou zeggen, kijk rond bij de fietsenwinkel…

Ik ben 1.64 en ben afgelopen zomer geslaagd voor een moederfiets van Montego, echt een superfijne fiets. Heb er absoluut geen spijt van gehad dat ik die aangeschaft heb!

ik ben ook een “ukkie” en heb de moederfiets van cortina.



zou niet anders meer willen, kan merken dat het wel erg fijn is die breedte tussen het stuur…

Hier hetzelfde, ik wil graag een mooie stevige fiets maar die moederfietsen vind ik echt zó lelijk, dat weiger ik gewoon. :oops:



Dus ik lees even mee. :slight_smile:

Hoi dames,



dank voor jullie antwoorden. Ik ga toch weer even kijken naar de moederfietsen. Heb nu al 3 fietsenwinkels bezocht, vandaag nog 2 afgaan en dan moet ik een beslissing nemen. Ik hou jullie op de hoogte.

je kan ook een goeie fiets doen en daar een mamastuur op zetten.

Wel het gewone frame van een ‘normale’ fiets en ook de ruimte tussen zadel en stuur/zitje.



Heb je geen kindje meer voorop, mamastuur weer omruilen voor je gewone stuur en je kan nog weer jaren vooruit met je met zorg gekozen fiets.



Dan kan je dus wel een frame kopen dat helemaal bij jou past en dat je qua uiterlijk ook nog aanstaat.

wij hebben een batavus delivery bike en die bevalt hier erg goed !! ook een stevige fiets, met lage instap, stuurvergrendeling erop… erg fijne fiets !!



suc6 met je speurtocht

wij hebben hem trouwens bij fietsenwinkel gekocht, met het bekende ervoor en erachter… en was dacht ik ook rond de 600/700 euries

een altra. Dat is het b merk van gazellig oid… deze fiets wordt veel aan moeders verkocht omdat ze iets wat meer ruimte hebben tussen het stuur en zadel. Ik vind het een topfiets!

Ik ben 1.59 en heb een moederfiets: Montego liberty. Hiervoor heb ik de sparta amazone gehad, maar na vergelijking vind ik de montego toch fijner fietsen.

Je kunt ook een speciaal stuur kopen (geen moederfietsstuur) die je op een normale fiets zet, daar kan het zitje tussenin geplaatst worden. Heb je tijdelijk een moederfiets. (was in het beste idee van nederland geweest en is nu op de markt)

Ik heb deze:





Ik ben zelf 1.68, ook niet heel groot dus. Deze fietst erg fijn vind ik!

Hallo



Hier heb ik sinds 2 weken een gewone fiets (Oxford Kingston) met mamastuur. Ben er super blij mee.



L.ene zit voorop en vind het helemaal te gek.



Zie je niet op de foto maar ik heb ook achterop een stoeltje voor K.ate.





Groeten

Isle

@mamaMarije wrote:

je kan ook een goeie fiets doen en daar een mamastuur op zetten.

Wel het gewone frame van een ‘normale’ fiets en ook de ruimte tussen zadel en stuur/zitje.



als je een gewone fiets gaat pimpen tot mamafiets, zou ik vooral de standaard ook niet vergeten. Een stevige dubbele standaard vind ik wel een must.

Klopt Fiep. Ik heb nu een gewone standaard, wel een stevige maar om beide kids er in te zetten heb ik toch een muur nodig.



Groeten

Isle

even aanhaken: zo’n montego moederfiets is deze dan wel qua kwaliteit te vergelijken met een sparta bijv?



Ik heb nu een union… en deez begint serieus uit elkaar te vallen na 4 jaar gebruik.

Toch een beetje zonde. Reanimeren heeft denk geen zin meer :?

@fiep klophout wrote:

@mamaMarije wrote:
je kan ook een goeie fiets doen en daar een mamastuur op zetten.

Wel het gewone frame van een ‘normale’ fiets en ook de ruimte tussen zadel en stuur/zitje.



als je een gewone fiets gaat pimpen tot mamafiets, zou ik vooral de standaard ook niet vergeten. Een stevige dubbele standaard vind ik wel een must.


die heb ik er idd wel ook opzitten.... alleen het mamastuur zelf dus niet :lol:

Maar toen ik een fiets ging kopen met het doel er ook kids op kunnen te vervoeren (wil niet echt praktisch op een citybike) toen kregen we direct van de fietsverkoper dat advies en uiteindelijk kregen we hem er nog bij in gekletst ook (en hij was even vergeten dat hij al korting toegezegd had... gaf hij ook toe, maar vond ook niet dat hij nog terug kon hihi, wij mazzel).

Als je het af wilt maken zou je er dan ook nog een uitslagbeveiliger op kunnen zetten, maar die heb ik er verder niet op zitten.

Hier nooit problemen gehad met kids erop tillen dat de fiets omkiept of het stuur 'uitslaat'.

mijn moeder heeft een batavus zal morgen even kijken welk soort.

Ik heb hem namelijk hier staan echt een super fijn ding !!



maar nu is het te donker om maar iets te kunnen lezen in de garage hihi.

Ik heb ook net een nieuwe fiets aangeschaft. Ik ging eigenlijk voor een mamafiets, maar wat een monsters zijn dat zeg :oops: !

Ben nu dus voor een normale fiets gegaan (Gazelle Chamonix Plus). Reden: lekker licht fietsend, goede zit, geen slagschip en het grootste deel van de tijd zit ik er alleen op (gebruik mijn fiets ook op het werk). En ik ben er heel blij mee :slight_smile:

Het is nog afwachten hoe hij bevalt met kind, want Marie is nog iets te klein om mee te fietsen. Wat me al wel opviel is dat het stoeltje (Yepp mini) het stuur wat tegenhoudt met draaien, maar dat komt omdat de voetsteuntjes nu zo hoog zitten. Maar dat went vast ook wel.