Normale babyvoet?

Meiden ik heb jullie hulp nodig, zien jullie iets bijzonders aan dit babyvoetje?

aangezien er geen voet hetzelfde is… nee, ik zie niets raars, lijkt me een prima functionele voet.

tja, in eerste instantie zou ik nee zeggen maar nu ik er wat langer naar kijk zien de middelste 3 teentje er wel wat ‘anders’ uit.





maar wat zie jij dan? waarom zou het niet ‘normaal’ zijn?

zie ook niks bijzonders (teentjes lopen niet af in grote, maar dat heb ik wel vaker gezien eigenlijk).

ik ook niet

ja de die tenen lopen door bij elkaar,



weet je volgens mij zien deze voetjes er hetzelfde uit als die van onze dochter

Het gaat idd om de 3 middelste teentjes… ze lijken gedeeltelijk vergroeid…misschien ben ik paranoia…



We moeten donderdag met Pepijn naar de kinderarts ivm zijn hoofdje wat te klein is en a symmetrisch, een heel hoog palatum, veel spugen…





Tja en dan zie je die tenen ook nog eens…



Ga je googlen, niet doen dus, word er niet vrolijk van…



Moet er ook nog bij vertellen dat ik medicijnen geslikt heb in de zwangerschap waar vorig jaar ook nog eens naar voren kwam dat het niet zo veilig was als eerst gedacht.



Klinisch geneticus vond het in de zwangerschap niet nodig nader te onderzoeken als de 20 weken echo gewoon goed was…

oeh marieke, wat een onzekerheden :frowning: :hug:



ik snap wel wat je bedoelt met die drie middelste teentjes (ze staan ‘gezellig bij elkaar’), maar als je er geen topic over geopend had maar gewoon deze foto had geplaatst als lieve foto, was me echt helemaal niks opgevallen. Het woord ‘vergroeid’ zou ook niet in mij opkomen. Ik hoop dat dat ook niet bij de KA in hem opkomt.



:-*

In eerste instatie zag ik het ook niet, totdat ik ‘‘de middelste 3 tenen’’ zag staan…



Jemig! Dat kan je er ook nog niet eens bij hebben als alles al niet zo vlekkenloos gaat zoals je het gewild had…



Sterkte ermee :hug:

Het lijkt namelijk best wel een beetje op onderstaande foto…alleen dan met 3 tenen…



Pff ja het is best onzeker, maar aan de andere kant, ons mannetje doet het verder supergoed. :inlove:

als ik de foto zo zie lijkt het idd wel of die 3 teentjes meer bij elkaar zitten. Maar ik heb net even naar max zn voetje zitten kijken, hij beweegt ook zn kleinsteen weg van zn andere tenen.

Maar op de foto zie je ook een plooi lopen.



Ik zou het gewoonbij de KA laten zien hoor! zij heeft daar meer verstand van :slight_smile:



Maar ik bgrijp heel goed dat je je zorgen maakt hoor!

Dat hoort bij het mama zijn :wink:

(ikdacht ook dat ik niet zon mama zou zijn, nou echt wel! Max heeft nierbekkenonsteking gehad moet goed op zn urine letten of hij goed plast genoeg plast etc. maar nu met die warme weernatuurlijk minder maar dan word ik toch een beetje stresserig :shifty: )



:hug: succes bij de KA!

In eerste instantie zag ik niks raars eigenlijk maar nu ik goed kijk zitten zijn middelste tenen net zoals ik ze heb , :oops: :mrgreen:

Ik heb dat zelf ook bij twee tene en al een geluk: als het zou doorlopen zou ik twee superlange tenen hebben :?

Ik zag het wel meteen, maar dat komt omdat Roan Syndactylie had!!





Issie aan geopereerd, maar als ik zo kijk naar pepijn zijn voet, is die wel anders, maar of dat nou echt onder syndactylie valt zoals die plaatjes die jij liet zien… Geen idee



Gewoon even aangeven bij de arts dat je dat was opgevallen… Die zal er dan wel van zeggen of dat er goed uitziet of niet en dat je dan misschien naar een andere arts wordt doorverwezen



En evenover dat supergoed doen, dat had Roan ook gewoon hoor. Tis en blijft een geweldig mannetje en weet dat ZIJ er niks van merken dat de voet of hand net iets anders dan anders is :slight_smile:

ik heb dat ook met de voeten van Juul

maak me daar ook zorgen over.



zij heeft ook de 2 middelste tenen heel raar.

en ook haar stand van de voetjes is in mijn ogen niet normaal.



de ka vond het niet zorgwekkend maar zehouden het wel in de gaten.



zal eens kijken of ik een foto kan vinden.



en ons meisje had ook een gaatje in het hart bij de geboorte, nu dus niet meer. maar toch.



en we hebben op ons kdv een kindje met de tenen aan elkaar en dat is een normaal kindje zonder enige andere afwijking

een foto van toen ze een week oud was, zal proberen een dezer dagen een foto te maken van nu

Er zijn er dus genoeg met “rare voeten” haha, hij kan ze gewoon goed bewegen dus daar maak ik me geen zorgen om, meer om het feit dat er een aantal dingen zijn die niet helemaal in orde zijn, en dat er afwijkingen kunnen zijn ontstaan door medicijn gebruik.



Ben benieuwd wat de kinderarts te melden heeft.



Bedankt iig voor al jullie reacties!

Ja joh, ben je gek, Pepijn is echt niet de enige. :wink: :slight_smile:



Ergens is dat wel een geruststelling he, als andere ook iets ‘aparts’ hebben.

Ik had al gereageerd, maar onze zoon heeft ook aparte tenen…zijn grote teen staat meestal verticaal omhoog. Heb ook al 2 keer op het cb nagevraagd of het wel goed komt :angel: .

Hij kan hem wel naar beneden bewegen, maar het is een raar gezicht.



Kan me je zorgen voorstellen hoor, gewoon even navragen!

Nou bij de kinderarts geweest, hij blijkt een hoog hoofd te hebben, flinke afplatting, dus hebben een foto moeten maken ( arm manneke, zijn hoofd tussen blokken om maar recht naar boven te kijken ) krijgen we vrijdag 8 juli de uitslag van.



Ook moet hij naar fysiotherapie.



Zijn hoge gehemelte en afwijkende teentjes ( Syndactylie )het spugen ( blijkt reflux te zijn ) en het kleine hoofdje zijn eigenlijk te miniem om gelijk aan een syndroom te denken. We wachten de uitslag van de foto van zijn hoofdje af en aan de hand daarvan kijken we of het noodzakelijk is om de klinisch geneticus verder te laten kijken.