Hallo allemaal,
Sinds Emily geboren is gebruik ik neutral wasmiddel.
Maar omdat ik de was nu niet zo lekker fris vind ruiken wil ik weer overstappen op een gewoon wasmiddel zoals ariel.
Kan ik dat gewoon proberen? Of kan ik daar beter even mee wachten tot ze wat ouder is??
Emily is nu 11 weken.
Groetjes van Aadje.
de dermatoloog van levi (heeft last van eczeem) dat ik niet speciaal wasmiddel hoefde te halen dit is namelijk onzin en geldklopperij.
alleen geen wasverzachter gebruiken.
Ik heb nooit speciaal wasmiddel gebruikt, en hier geen problemen!
Idd gewoon wasmiddel gebruiken, maar geen wasverzachter
wij gebruiken alleen maar neutral.
robijn, ariel etc reageren onze meiden (en wij zelf) op.
maar het is het proberen waard…
Ik heb altijd gewone gebruikt, en ook wasverzachter. De eerste week niet, maar ik vind die geurtjes van Robijn zo lekker, dat ik het gewoon geprobeerd heb, hij heeft er nooit op gereageerd.
heb altijd de babywas gewoon mee gedaan met ons eigen wasmiddel.
Aangezien ik vroeger zelf op alles reageerde…zelfs op Neutral… ben ik zelf ook gaan wassen in de Ariel waar ik tegen kon (heeft mijn moeder heel wat wasmiddel proefwasjes gekost voor ze daar achter was).
En nooit problemen gehad.
Wasverzachter gebruiken we hier toch al niet, dus daar kan geen reactie op komen… onze oudste heeft 1x onder de uitslag gestaan… toen was de Ariel uitverkocht en had ik eigen merk meegenomen.
Dus gewoon lekker je eigen wasmiddel gebruiken, je merkt het snel zat of ze reageert :thumbup:
Hier ook gewone wasmiddel gebruikt, geen neutral.
Wel heb ik vloeibare wasmiddel gebruikt, geen poeder.
hier gewone wasmiddel en wasverzachter vanaf het begin… :thumbup:
Vanaf het begin gewoon wasmiddel maar geen wasverzachter.
Geen reactie gehad, nu wel een lichte reactie op de zwitsal (sjips het rook zo lekker…)
Aadje, hier ook altijd gewoon de babywas bij onze was gedaan hoor, met hetzelfde merk ( en dat is vrij wisselend, wat er in de aanbieding is ) Jesse heeft daar totaal geen reactie op vertoond en Elise toendertijd ook nooit. Je kan altijd weer terug overstappen als Emily wel een reactie vertoond…!
Hier ook een moeder die neutral gebruikt voor haar beeb! Ik ga misschien binnenkort ook maar weer proberen met een gewoon wasmiddel. Ik deed het vooral omdat er veel allergieën in de familie voorkomen. Ik kan idd altijd weer terug naar neutral.
Wij gebruiken gewoon wasmiddel. Ook gebruiken we wasverzachter, maar dan wel voor de gevoelige huid. Youri heeft hier geen last van, maar ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn als je kindje een gevoelige huid heeft of wanneer er allergieën in de familie zitten…
Vanaf de geboorte gewoon wasmiddel gebruikt. Wel neutral wasverzachter.
Sinds een weekje gebruiken we weer gewone wasverzachter en tot nu toe geen probleem gebleken.
en andes een flinke scheut azijn in het wasverzachterbakje doen, Dan is sowieso alle zeep uit de kleding, zodat een kind daar niet irritatie van kan krijgen. Veel mensen kennen deze goedkope tip niet!
Hier de eerste periode gewoon azijn in het bakje gedaan, en ook een kind met gevoelige huid.
@MariekevD wrote:
Wij gebruiken gewoon wasmiddel. Ook gebruiken we wasverzachter, maar dan wel voor de gevoelige huid. Youri heeft hier geen last van, maar ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn als je kindje een gevoelige huid heeft of wanneer er allergieën in de familie zitten…
Tja hier allergieen in de familie, 2 van onze 3 kids hebben kma (gehad), alledrie een (zeer) gevoelige huid, papa heeft astma en mama ook een heel erg gevoelge (eczeem) huid.
Toch had ik zoiets: als ze op ons eigen wasmiddel reageren kan ik altijd nog stoppen en overstappen op Neutral.
Net als met de koemelk… de middelste had een heftige kma, toch heb ik bij de jongste niet direct koemelk uit mijn eten gelaten om bv te kunnen geven. Ik had wel veel sneller door welke kant het op ging en ben toen alsnog gestopt met koemelk (en later geprovoceerd om te kijken of het echt de koemelk was). Maar niet op voorhand al dingen weggelaten omdat er misschien reactie zou kunnen komen.
Ik heb alleen de eerste keer alles met neutral gewassen (dus voor dat ze geboren was en met een scheutje azijn, omdat dat het ook wat zachter maakt), daarna het gewone wasmiddel (geen wasverzachter). Nooit problemen mee ge had hier. Ik zou het gewoon een keer uitproberen, heeft ze er last van, dan kun je altijd weer terug naar neutral.
(Ik vind het witte waspoeder van Neutral trouwens wel ideaal voor vieze vlekken. Maar dan niet in de wasmachine, maar direct op de vochtig gemaakte vlek. :thumbup:)
Wij zijn gewoon blijven wassen met wasmiddel en wasverzachter, dus niks veranderd toen er kindjes kwamen, en nooit een probleem mee gehad. Bij allebei niet.
Wij hebben eerst altijd Neutral gebruikt. Na ongeveer 6 maand overgegaan op Omo en Ariel. Lars heeft steeds meer eczeemklachten gekregen en vorige week zijn we weer terug gegaan naar Neutral. Kijk gewoon goed naar je kindjes huid!